nokia4life Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hei, Jeg har laget ferdig hele layouten i photoshop, og vil gjerne gjøre den ferdig ved å legge inn tekst og få alle knappene til å virke.... Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få brukt layouten jeg har laget i photoshop, til å virke i dreamweaver mx Lenke til kommentar
eigan Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hei Alt du trenger å gjøre da er å bruke en tool som heter slice, med den så lager du alle tabbelene. Ett tips er å ikke la det være noe uønsket tekst osv i slicene. det du slicer, vil bli bilder.... Når du er ferdig med det, så lagrer du det (save for web). Husk å save som "html and images" da får du med en html fil som linker med bildene... Etter det kan du åpne siden i dreamveaver...der hvor du skal ha noe input tekst...så setter du bilde i tabbelen som bakgrunn. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Heisann...... Jeg får ikke til å legge inn tekst nå, etter at jeg har fått åpnet i dreamweaver, hvis jeg klikker på bildene og prøver å skrive blir bilde borte.... Så hvordan skal jeg få inn tekst der nå?!? Hei Alt du trenger å gjøre da er å bruke en tool som heter slice, med den så lager du alle tabbelene. Ett tips er å ikke la det være noe uønsket tekst osv i slicene. det du slicer, vil bli bilder.... Når du er ferdig med det, så lagrer du det (save for web). Husk å save som "html and images" da får du med en html fil som linker med bildene... Etter det kan du åpne siden i dreamveaver...der hvor du skal ha noe input tekst...så setter du bilde i tabbelen som bakgrunn. 5971158[/snapback] Lenke til kommentar
fortborte Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Heisann...... Jeg får ikke til å legge inn tekst nå, etter at jeg har fått åpnet i dreamweaver, hvis jeg klikker på bildene og prøver å skrive blir bilde borte.... Så hvordan skal jeg få inn tekst der nå?!? 5973911[/snapback] som mr chief sa: Etter det kan du åpne siden i dreamveaver...der hvor du skal ha noe input tekst...så setter du bilde i tabbelen som bakgrunn. 5971158[/snapback] meeen... når det er sagt så skal ikke tabeller brukes til layout... Lenke til kommentar
eigan Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hei Det finnes en tutorial hvor du kan få table over til <div> Link: pixel2life Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Heisann...... Jeg får ikke til å legge inn tekst nå, etter at jeg har fått åpnet i dreamweaver, hvis jeg klikker på bildene og prøver å skrive blir bilde borte.... Så hvordan skal jeg få inn tekst der nå?!? 5973911[/snapback] som mr chief sa: Etter det kan du åpne siden i dreamveaver...der hvor du skal ha noe input tekst...så setter du bilde i tabbelen som bakgrunn. 5971158[/snapback] meeen... når det er sagt så skal ikke tabeller brukes til layout... 5975120[/snapback] Har dreamweaver 8, men hvordan skal jeg sette bildene til bakgrunn? Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Slapp av... Om du bruker tabeller virker det fint, men de fleste bruker nå div-taggen. Som det er sagt her må du slice, altså dele opp bakgrunnen i flere bilder. Hvordan du får bildene som bakgrunn er vel bare å bruke CSS til Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Slapp av... Om du bruker tabeller virker det fint, men de fleste bruker nå div-taggen. Som det er sagt her må du slice, altså dele opp bakgrunnen i flere bilder. Hvordan du får bildene som bakgrunn er vel bare å bruke CSS til 6969882[/snapback] Det sa meg ingen ting Har slicet opp hver ting for seg selv i photoshop....(topp banner, meny, der teksten skal skrive, osv.) Og så åpner jeg i Dreamweaver, og kan ikke skrive tekst rett på, da blir bildet bare borte Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Høø... Du har brukt css med "background: url(sti/til/bildet)"? Eller...? Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Jeg lagret alle slicene i ImageReady og tok "Save Optimized As.." og tok html å sånt... så åpner jeg bare index.html filen i Dreamweaver.... Skal det kanskje ikke gjøres sånn? :S Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Ai. Mange som kommer og synser her, ja. Trådstarter: Hvis du tror du kommer til å fortsette å lage nettsteder, anbefaler jeg å gå litt mer i dybden, og lære deg HTML og CSS. Det er nok av ressurser her i webdesign-kategorien, se i sticky-trådene. Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Ai. Mange som kommer og synser her, ja. Trådstarter: Hvis du tror du kommer til å fortsette å lage nettsteder, anbefaler jeg å gå litt mer i dybden, og lære deg HTML og CSS. Det er nok av ressurser her i webdesign-kategorien, se i sticky-trådene. 6974529[/snapback] Åja, var til trådstarter ja ((Skal ikke lage flere nettsider, er bare et skoleprosjekt som skal vises etter høstferien.... Trenger bare hjelp til det der, hvis du har noe å hjelpe med så kan du godt skrive det her?)) Endret 30. september 2006 av AudiA4 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Siden du skal gjøre det så enkelt som mulig, har jeg vel ikke mye mer å bidra med enn det som allerede står her. Finnes for øvrig masse slike tråder her, søk. AudiA4: Kanskje en ide å lage sin egen tråd og ikke hi-jacke denne..? Endret 30. september 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Siden du skal gjøre det så enkelt som mulig, har jeg vel ikke mye mer å bidra med enn det som allerede står her. Finnes for øvrig masse slike tråder her, søk. AudiA4: Kanskje en ide å lage sin egen tråd og ikke hi-jacke denne..? 6974570[/snapback] Se hvor gammel den tråden er da Hvis han ikke skal bruke den lenger,, hva er da vitsen med å starte ny når den handler stort sett om det samme? Lenke til kommentar
skromt Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 betyr det at du trenger hjelp fremdeles? eller at du liker å ha den på toppen? Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 betyr det at du trenger hjelp fremdeles? eller at du liker å ha den på toppen? 7017850[/snapback] Trenger fortsatt hjelp Har ikke fått noen konkret svar på hvordan jeg får det til å bli "bakgrunn" at jeg kan skrive over... Har forklart lenger opp hva som er.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå