Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Androgyne - den veldig kjønnsforvirrede tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, synes faktisk 80-talls bodybuilder-dama ser bedre ut enn f.eks Brian Molko og denne her karen:

Ok da... :p

Jaja, når jeg tenker meg om så har du jo sagt at du er i himmelen når dama di har mer muskler enn deg. (Elns) :p

Hodedeler: Som forklart tidligere så er det ikke det som er poenget.

Natalie Portman med en ganske androgyn haircut. (Hun er vel strengt tatt ikke så veeldig androgyn ellers). Jaja, deilig er hun uansett. :wee:

post-22017-1145892394_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Spot the boy!

Dette er ett bilde fra Promen min i USA. Han gikk vel kansje mer mot transvestitt enn noe annet. På alle skoledanser kom han kledd som en jente, og han brukte sminke og unisex klær. I ett teaterstykke trådde han opp på en audition for en jenterolle. Og fikk rollen.

Edit: btw, det var IKKE denne gjengen jeg hang med.

post-95833-1145909786_thumb.jpg

Endret av Skilpadde
Lenke til kommentar

Androgyn er ikke nødvendigvis det samme som kjønnsnøytral. Det kan faktisk bety nøyaktig det omvendte. Androgyn har av begge kjønn, nøytral kan være å ha lite eller ingen trekk av noen av kjønnen.

Men det er vanlig at androgyn brukes også som utrykk om nøytral så diretke feil er det vel ikke.

Men som Sondre^^ sier, å være transvesitt er ikke å være androgyn. Det er å være feminin. Hvis en er androgyn så beholder man også trekk fra sitt eget kjønn. En blanding.

Men siden vi ikke er vant til androgyne menn så har mange en tendens til å tolke androgyne menn som kvinner. Androgyne kvinner er vi vant til, og kjønnsrollen stilmessig har etterhvert blitt ganske vid.

Lenke til kommentar

med kjønnsnøytral mente jeg nøytral som i at man ikke "velger side" angående kjønn. en mann som har overvekt av maskuline trekk er helt normal, mens en som har en overvekt av feminine trekk er transvestitt...ingen av dem vil være androgyne pr definisjon. så med nøytral mente jeg (som sagt) å ha både feminine og maskuline trekk.

jeg bidrar også med noen bilder;

dette er brett anderson fra suede...han er kanskje ikke så altfor androgyn her.

Brettinblue.jpg

brettcover.jpg

brett5.jpg

Lenke til kommentar
Wow. Mana var nydelig joh :)

5981363[/snapback]

Det var da enda godt at noen har litt fornuftig smak.

Jeg kan forresten ikke tro at jeg glemte Yoshiki - Vedlagt et bilde av ham i hans velmaktsdager.

Og Shinya også, når vi først er i gang.

post-68407-1145972437_thumb.jpg

post-68407-1145972776_thumb.jpg

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
det er en viss forskjell på å være androgyn og å være transvestitt.

androgyn=kjønnsnøytral, ha både maskuline og feminine trekk.

transvestitt=ta den helt ut (no pun intended), og kle seg fullstendig opp som det motsatte kjønn.

5982299[/snapback]

Jeg postet det mest fordi jeg ville ha dette i mine innlegg. :D

Lenke til kommentar
det er en viss forskjell på å være androgyn og å være transvestitt.

androgyn=kjønnsnøytral, ha både maskuline og feminine trekk.

transvestitt=ta den helt ut (no pun intended), og kle seg fullstendig opp som det motsatte kjønn.

5982299[/snapback]

Jeg postet det mest fordi jeg ville ha dette i mine innlegg. :D

5984879[/snapback]

Dette var GØY :thumbup:

Lenke til kommentar
Men Placebo's Brian Molko er ikke annet enn vakker.

5976308[/snapback]

"vakker" var vel og ta i.

En jeg kjenner, som jeg syns er en avskylig dritt, er en generelt ekkel, og kvalm person , som røyker rullings, og piercinger og er små tater og sigøyner, bor i dop hus osv. er sammens med en androgyne kvinne, hun er avskylig, fytti grisen.

Men på en annen side, jeg var på en fest engang, da en pen jente, med dress, og blå skjorte, med litt høyere krage enn vanlig skjorte ( var jo "kvinnelig" dress da, men ikke langt ifra manlig) , hun var grise digg, men opptatt, men fikk rota med hun da :p

Lenke til kommentar
Men Placebo's Brian Molko er ikke annet enn vakker.

5976308[/snapback]

En jeg kjenner, som jeg syns er en avskylig dritt, er en generelt ekkel, og kvalm person , som røyker rullings og piercinger.

6006478[/snapback]

Røyker han piercinger?

Huffameg :(

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...