Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Androgyne - den veldig kjønnsforvirrede tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Androgyn stil er ikke noe nytt. (Hvis jeg ikke tar feil så kan du finner maleroer fra 1500-tallet der mennesker har androgyne trekk)

 

Her her Marlene Dietrich. (Bildet er fra 20-tallet hvis jeg ikke tar feil) Tysk skueskiller, hennes stil har hatt en innflytelse på stilen til kvinner i dag. (Som kjent så er jo androgyn stil blant kvinner langt mer vanlig enn det er oss menn, derfor vi reagerer mye mer på androgyne menn.)

post-22017-1145787109_thumb.jpg

 

Jeg synes faktisk det her er ganske skummelt ...

5971334[/snapback]

For det første så skal du ha kudos for å skrive det helt ærlig. Men jeg er nyskjerrigh, hvorfor er det skummelt? Er det fordi det truer dine forestillinger om hvordan kjønn skal se ut? Eller andre ting? *nyskjerrig*

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Poenget her er ikke at alle bilder er gjettekonkuranser, men at de er androgyne. Hun er i hvertfall androgyn, liten tvil der.

 

Men MrLee, langt ifra alle ville nok sett det. Det er utrolig hvordan folk vektlegger makeup, kler osv enn selve kroppen.

Lenke til kommentar
Androgyn stil er ikke noe nytt. (Hvis jeg ikke tar feil så kan du finner maleroer fra 1500-tallet der mennesker har androgyne trekk)

 

Her her Marlene Dietrich. (Bildet er fra 20-tallet hvis jeg ikke tar feil) Tysk skueskiller, hennes stil har hatt en innflytelse på stilen til kvinner i dag. (Som kjent så er jo androgyn stil blant kvinner langt mer vanlig enn det er oss menn, derfor vi reagerer mye mer på androgyne menn.)

post-22017-1145787109_thumb.jpg

 

Jeg synes faktisk det her er ganske skummelt ...

5971334[/snapback]

For det første så skal du ha kudos for å skrive det helt ærlig. Men jeg er nyskjerrigh, hvorfor er det skummelt? Er det fordi det truer dine forestillinger om hvordan kjønn skal se ut? Eller andre ting? *nyskjerrig*

5971544[/snapback]

 

 

Hehe.

For min del skal menn være menn og damer skal være damer. Jeg er vel sikkert litt gammeldags, men sånn er det nå. Og da mener jeg utseendemessig, jeg tenker ikke på de kjønnenes rolle i samfunnet.

Jeg synes bare det er litt skummelt når man plutselig står i en bar og sjekker opp en annen mann, fordi "hun" ser ut som den herlige frøkna.

Det var kun på det planet jeg tenkte.

Men jeg må jo innrømme at trenden fører en del morsomt med seg også da, så lenge det er andre som driter seg ut :p

Lenke til kommentar

Brian Molko, vokalisten i placebo, hører nok hjemme i denne tråden;

 

180px-BrianMolko.jpg

 

brian.jpg

 

brian%20face%20close.jpg

 

Brianmolko.jpg

 

dessuten støtter jeg kaiern i at david bowie er rå...men jeg likte imaget hans under thin white duke-perioden bedre enn sirkusklovn-kostymet han brukte da han var ziggy stardust. men det er (i mine øyne) liten tvil om at de beste albumene hans ble skrevet av "ziggy stardust"...

 

edit: bilder av bowie som the thin white duke. mindre androgyn, men betydelig mer velkledd (det skulle vel ikke så mye til, egentlig).

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Poenget her er ikke at alle bilder er gjettekonkuranser, men at de er androgyne. Hun er i hvertfall androgyn, liten tvil der.

 

Men MrLee, langt ifra alle ville nok sett det. Det er utrolig hvordan folk vektlegger makeup, kler osv enn selve kroppen.

5973941[/snapback]

 

 

joda, men jeg vil si det hadde vært mer tematisk om personen som var avbilda faktisk var en mann...

 

edit: Hvilket jeg trodde helt til jeg søkte opp navnet på google bare for å være helt sikker (sånn med tanke på navnet..)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

:roll:

 

Merk: fine bilder av androgyne folk. (Hva som er fint er jo naturligvis subjektivt, men dere nøyaktig hva vi mener) Vær snill å holde dere til emnet og ikke komme med for mye useriøst.

 

(Joda, den er strengt tatt androgyn... :shrug:)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Det betyr: no bullshit. At vi ikke vil ha for mye ueriøst tull i denne tråden. Mye tull type androgyne ting der det ikke passer sammen og (intensjonelt) ser teit ut. Føler din post går under det, med mindre du er seriøs da... men det har jeg mine tvil til. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...