Gå til innhold

Får ikke startet BattleField1942 etter skjermkort bytte

YokiShoki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-01 17:12, skrev Chief:

Må være kortet!! Jeg har jo tilsvarende kort og alle andre som har fått inn spillet har GeForce3 eller lavere!! Ingen har GeForce4!!

Er det noen som leser dette som har GeForce4 kort og som får inn battlefield, full eller demo, samme pokker, så gi beskjed!

Jeg finner ikke ut hvorfor det ikke fungerer!

jeg har et asus 8460 gf4 ti 4600.

det virket fint hos meg etter at jeg slo av

powerstrip og memturbo.

Lenke til kommentar

Jeg hadde dritmye problemer med å få kortet mitt til å funke. Ingenting i 3D ville kjøre.

Holdt på med det problemet i 2 måneder. Prøvde alt som folk kastet på meg. Tilslutt var det en ting som gjorde vei i vellinga:

Format C: + en sletting innstillingene i BIOS.

Når jeg da la inn innstillingene (default, med et par mindre justeringer), og installerte windows pånytt, funket alt som en drøm. Spør meg ikke hvorfor... Men prøvde å forandre ting i BIOS, mange ganger. Men det var kun når jeg fysisk slettet CMOS, at problemene ble borte.

Lenke til kommentar

Det er for drastisk for min del. Alt annet fungerer jo supert. Ett spill er ikke værdt så mye tid fra min side, bare for å få det til å fungere. Ser ut som dårlig koding fra EA sin side, de skulle ha jobbet med det mer før det slapp ut, men slik er det vel med alle, ihvertfall windows :smile:

Lenke til kommentar

Hei gjengen! Jeg har fått det til!!!!!!!!

Kan godt oppsummere hva jeg gjorde, men det er svært usikkert om det hjelper noen av dere.

Vet ikke helt hva som gjorde utslaget, det kan godt være en kombinasjon, jeg gjorde som følger:

1 Installerte siste SB live drivere, restartet og testet spillet, det funket ikke.

2 Tok av hardware acceleration på lydkortet under DirectX Diagnostic Tool (skriv dxdiag i "run" boksen), kjørte spillet, funket ikke.

3 Tok av og på "direct 3d acceleration", kjørte spillet, det funket ikke.

4 Trykket "test direct draw", trykket så "test direct 3d", testet spillet, det funket!!!!

Restartet bare PCen etter installasjon av nye SB Live drivere.

Merkelig at dette egentlig funket, tør nesten ikke restarte maskinen, i tilfellet at det ikke skulle funke igjen.

Vennlig hilsen

en foreløpig fornøyd mann/gutt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...