Gå til innhold

Får ikke startet BattleField1942 etter skjermkort bytte

YokiShoki

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet at dette kanskje hører til under spill, men tror jeg vil få et bedre svar her :smile:

Jeg har spilt Battlefield1942 multiplayer demoen med et gammelt Elsa Gladiac MX, men fikk lyst på bedre grafikk, og kjøpte derfor et Gainward Geforce 4 Ti4200. Nå får jeg ikke startet spillet, når jeg trykker på ikonet så begynner maskinen å jobbe, men kommer raskt med ett "pling" og er tilbake i windows, uten feilmelding.

Jeg har prøvd å installere spillet på ny (med patchen), DirectX8.1, driverne som fulgte med kortet, NVIDIA 30.82, og 40.41 driverne. Ingenting har hjulpet, noen som vet hva dette kan være?

Har forresten to skjermer tilkoblet skjermkortet, men dette har ikke vært et problem før. Har prøvd å koble fra skjerm nr 2, uten at det hjalp heller.

Håper noen har en løsning!

Vennlig hilsen

Jørgen Jonassen

Maskinen min:

Gainward G4 TI4200

Abit KT7-RAID

256RAM

80GB Western

SB Live

Multisync FE950

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom på å sjekke loggen, i den sto det:

SystemInfo:

-----------

Cpu:

Running on AMD Athlon processor at 990 MHz

Supports AMD 3DNow

Supports MMX

Renderer:

Number of adapters:1

Adapter:0

Driver:nv4_disp.dll

Description:NVIDIA GeForce4 Ti 4200

Product:6 Build:3082

DriverVersion:13:10

VendorId:4318 DeviceId:595 Revision:163

Your Graphic card NVIDIA GeForce4 Ti 4200 does not support Hardware Transform and Lighting (HTL)

You might experinence very low performance and even crashes, Please note that Battlefield only officially supports cards that supports HTL

FullScreen Mode

Debug asertion failed!

Module:

File:

Line: 0

Text: no depthbuffer supported by the videocard

-----------

Hva for noe! Før jeg satte kortet i min PC, testet jeg det på lillebror sin PC, der funket det kjempe bra. Støtter ikke GF4 HTL? Har det noe å si?

Forstår ingenting nå, mitt Elsa Gladiac MX klarte jo fint å kjøre spillet, tviler på at det støtter HTL :smile:

Jeg kjører forresten W2K, lillebror kjører XP.

Lenke til kommentar

De gjør det ja! Ganske rart da. BF ser jo at jeg har et NVIDIA GF4 kort, og hvis GF4 skal støtte HTL så burde jo BF klare å "forstå" dette.

Eneste jeg kommer på å gjøre er å avinstallere alle grafikk drivere og prøve igjen, men jeg holder på med skolearbeid nå, så det får jeg prøve litt senere.

Lenke til kommentar

Håper du finner ut av dette, sliter med samme problemet!!

Pling! Og tilbake i Windows!! Skal sjekke loggen!! Sikkert samme sak!!

Kjedelige greier! Battlefield er råfeitt! :grin:

Kortet kan jo ikke være for nytt for spillet, for spillet er jo nyere enn kortet!!

Fatter ingenting!!

Noen som har GeForce4 kort som får inn battlefield??

Lenke til kommentar

Kan ikke være kortet, tror jeg. Det funket fint i lillebror sin PC før jeg satte det i min. Han har bedre maskin enn meg, men jeg har jo klart å kjøre spillet fint med low settings, med mitt gamle Elsa Gladiac MX.

Dette er veldig plagsomt, eneste grunnen til at jeg kjøpte nytt skjermkort (1900 spenn!), var for å kunne spille BF med bra grafikk. Men jeg kommer ikke til å kjøpe spillet, hvis jeg ikke får demoen til å fungere igjen.

Lenke til kommentar

Må være kortet!! Jeg har jo tilsvarende kort og alle andre som har fått inn spillet har GeForce3 eller lavere!! Ingen har GeForce4!!

Er det noen som leser dette som har GeForce4 kort og som får inn battlefield, full eller demo, samme pokker, så gi beskjed!

Jeg finner ikke ut hvorfor det ikke fungerer!

Lenke til kommentar

JEG skal være en reddende engel her.

åpne "VideoDefault.con" i et text edit prog, den skal se slik ut

rem * TEMP *

renderer.setFullScreen 1

renderer.fieldOfView 1

renderer.globalLodRadius 1

renderer.globalLodRadiusScaleFactor 5

console.showStats 0

renderer.allowAllRefreshRates 1 <--- den er på 0 men skal være 1

Chieftec Dragon Silver fylt med kabinettvifter :smile:

MSI KT3 Ultra ARU

XP1800@2000+ (151x11@1,85V)

2Stk. Apacer Original 256Mb DDR

MSI Geforce 4 Ti4200@300/560

10730 i 3dmark 2001SE

[ Denne Melding var redigert av: Dimm på 2002-10-01 17:22 ]

Lenke til kommentar

Kan godt være at det er problemer med å identifisere kortet, men jeg fikk det jo til å fungere med det samme kortet på en annen PC.

Kommer sikkert til å kjøpe spillet, men kunne godt tenkt å spille meg lei av brettet som er i demoen først, jeg har dessuten lite penger akkurat nå pga. kjøp av kortet :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-01 17:12, skrev Chief:

Må være kortet!! Jeg har jo tilsvarende kort og alle andre som har fått inn spillet har GeForce3 eller lavere!! Ingen har GeForce4!!

Er det noen som leser dette som har GeForce4 kort og som får inn battlefield, full eller demo, samme pokker, så gi beskjed!

Jeg finner ikke ut hvorfor det ikke fungerer!

Kjører på GF4Ti4400... No problemo.

Jeg har maskinvareakselerasjonen på lydkortet slått av. Har ikke prøvd med den påslått.

Funker dritfett!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...