YokiShoki Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Hei! Vet at dette kanskje hører til under spill, men tror jeg vil få et bedre svar her :smile: Jeg har spilt Battlefield1942 multiplayer demoen med et gammelt Elsa Gladiac MX, men fikk lyst på bedre grafikk, og kjøpte derfor et Gainward Geforce 4 Ti4200. Nå får jeg ikke startet spillet, når jeg trykker på ikonet så begynner maskinen å jobbe, men kommer raskt med ett "pling" og er tilbake i windows, uten feilmelding. Jeg har prøvd å installere spillet på ny (med patchen), DirectX8.1, driverne som fulgte med kortet, NVIDIA 30.82, og 40.41 driverne. Ingenting har hjulpet, noen som vet hva dette kan være? Har forresten to skjermer tilkoblet skjermkortet, men dette har ikke vært et problem før. Har prøvd å koble fra skjerm nr 2, uten at det hjalp heller. Håper noen har en løsning! Vennlig hilsen Jørgen Jonassen Maskinen min: Gainward G4 TI4200 Abit KT7-RAID 256RAM 80GB Western SB Live Multisync FE950 Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Kom på å sjekke loggen, i den sto det: SystemInfo: ----------- Cpu: Running on AMD Athlon processor at 990 MHz Supports AMD 3DNow Supports MMX Renderer: Number of adapters:1 Adapter:0 Driver:nv4_disp.dll Description:NVIDIA GeForce4 Ti 4200 Product:6 Build:3082 DriverVersion:13:10 VendorId:4318 DeviceId:595 Revision:163 Your Graphic card NVIDIA GeForce4 Ti 4200 does not support Hardware Transform and Lighting (HTL) You might experinence very low performance and even crashes, Please note that Battlefield only officially supports cards that supports HTL FullScreen Mode Debug asertion failed! Module: File: Line: 0 Text: no depthbuffer supported by the videocard ----------- Hva for noe! Før jeg satte kortet i min PC, testet jeg det på lillebror sin PC, der funket det kjempe bra. Støtter ikke GF4 HTL? Har det noe å si? Forstår ingenting nå, mitt Elsa Gladiac MX klarte jo fint å kjøre spillet, tviler på at det støtter HTL :smile: Jeg kjører forresten W2K, lillebror kjører XP. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Alle GeForce (inkl. MX) støtter HTL. Merkelig... Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 De gjør det ja! Ganske rart da. BF ser jo at jeg har et NVIDIA GF4 kort, og hvis GF4 skal støtte HTL så burde jo BF klare å "forstå" dette. Eneste jeg kommer på å gjøre er å avinstallere alle grafikk drivere og prøve igjen, men jeg holder på med skolearbeid nå, så det får jeg prøve litt senere. Lenke til kommentar
Nerdiboy Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 BTW: Hvor fant du den loggen? Jeg har også et problem med BF1942. Alle teksturene mangler. Når jeg spiller så ser jeg kun omrisset av tingene. Alt er i blå nøyanser. Skjermkort: Aopen Riva TNT2 M64 32MB Lenke til kommentar
Chief Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Håper du finner ut av dette, sliter med samme problemet!! Pling! Og tilbake i Windows!! Skal sjekke loggen!! Sikkert samme sak!! Kjedelige greier! Battlefield er råfeitt! Kortet kan jo ikke være for nytt for spillet, for spillet er jo nyere enn kortet!! Fatter ingenting!! Noen som har GeForce4 kort som får inn battlefield?? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Sitter med den bærbare nå så jeg har ikke mulighet til å sjekke det, men det ligger under spill katalogen, under en mappe som heter loggs, hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Kan ikke være kortet, tror jeg. Det funket fint i lillebror sin PC før jeg satte det i min. Han har bedre maskin enn meg, men jeg har jo klart å kjøre spillet fint med low settings, med mitt gamle Elsa Gladiac MX. Dette er veldig plagsomt, eneste grunnen til at jeg kjøpte nytt skjermkort (1900 spenn!), var for å kunne spille BF med bra grafikk. Men jeg kommer ikke til å kjøpe spillet, hvis jeg ikke får demoen til å fungere igjen. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Må være kortet!! Jeg har jo tilsvarende kort og alle andre som har fått inn spillet har GeForce3 eller lavere!! Ingen har GeForce4!! Er det noen som leser dette som har GeForce4 kort og som får inn battlefield, full eller demo, samme pokker, så gi beskjed! Jeg finner ikke ut hvorfor det ikke fungerer! Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Det samme skjedde meg med demoen som fulgte med på en Komputer cd eller hva det var. Har nå "orginalen" og det funker utmerket. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Vanvittig! Fatter ikke hva det er som gjør dette! Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Tipper det er et problem med demoen som gjør at den ikke detekterer GF4 kort riktig. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 JEG skal være en reddende engel her. åpne "VideoDefault.con" i et text edit prog, den skal se slik ut rem * TEMP * renderer.setFullScreen 1 renderer.fieldOfView 1 renderer.globalLodRadius 1 renderer.globalLodRadiusScaleFactor 5 console.showStats 0 renderer.allowAllRefreshRates 1 <--- den er på 0 men skal være 1 _________________ Chieftec Dragon Silver fylt med kabinettvifter :smile: MSI KT3 Ultra ARU XP1800@2000+ (151x11@1,85V) 2Stk. Apacer Original 256Mb DDR MSI Geforce 4 Ti4200@300/560 10730 i 3dmark 2001SE [ Denne Melding var redigert av: Dimm på 2002-10-01 17:22 ] Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Kan godt være at det er problemer med å identifisere kortet, men jeg fikk det jo til å fungere med det samme kortet på en annen PC. Kommer sikkert til å kjøpe spillet, men kunne godt tenkt å spille meg lei av brettet som er i demoen først, jeg har dessuten lite penger akkurat nå pga. kjøp av kortet :smile: Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 en anna måter er å sette refreshen til 60hz :smile: Lenke til kommentar
Chief Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Problemet er at jeg ikke har den siste lingen i videodefault.con filen! Om jeg legger den til, så virker det fortsatt ikke! Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Har prøvd å sette renderer.allowAllRefreshRates til både 1 og 0, men det hjalp lite. Har prøvd det meste som står på forumet under spill, tror jeg. Lenke til kommentar
bel Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Prøv å slå av maskinvareakselerasjonen på lydkortet. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Hos meg funka dimm sin løsning perfekt :smile: Mange mange takk Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 17:12, skrev Chief:Må være kortet!! Jeg har jo tilsvarende kort og alle andre som har fått inn spillet har GeForce3 eller lavere!! Ingen har GeForce4!!Er det noen som leser dette som har GeForce4 kort og som får inn battlefield, full eller demo, samme pokker, så gi beskjed!Jeg finner ikke ut hvorfor det ikke fungerer! Kjører på GF4Ti4400... No problemo. Jeg har maskinvareakselerasjonen på lydkortet slått av. Har ikke prøvd med den påslått. Funker dritfett!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå