Sweet Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hei. Har en venn som skal selge n speedfight 2. Men tingen er at batteriet er dødt.. men jeg tror kanskje at det er kretsen som er litt i dårlig stand Noen som vet om jeg kan måle om det er strøm i et scooter batteri med et multimeter? Takk for svar MVh Sweet Lenke til kommentar
Patz Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Regner med du vil måle spenning og ikke strøm? Uansett så kan du bruke et multimeter. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 nei jeg vil måle strøm ettersom et batteri fortsatt kan levere spenning men ikke så mye strøm F.eks et 9V batteri kan fortsatt vise 8,9V men når du kobler det til så virker det ikke... ikke lenge iaffal Lenke til kommentar
Camron Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hva enn du skal måle, må du ha multimeter... Lenke til kommentar
Patz Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Har du forresten sjekket syrenivået på batteriet? (om det ikke er et gel-batteri da) Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hva enn du skal måle, må du ha multimeter... 5971284[/snapback] Evt. et voltmeter, amperemeter o.l Til trådstarter: er det et vedlikeholdsfritt batteri eller ikke ? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 ddet er jeg ikke sikker på jeg vet nesten ingen ting om scooteren.. men kan jo prøve og måle spenning fra batteriet og koble fra den ene polen og måle strøm.. tror kanskje batteriet er flatt. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Spenningen har ikke all verdens å si.. Det kan fortsatt være 12v på det, men at det heller leverer 2A istedet for 4A Mål strømmen du Lenke til kommentar
Patz Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Vel, strømmen avhenger jo for det meste av belastningen, tror det beste ville være å måle spenningen mens batteriet er belastet. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 litt snodig er det at alt annet av elektriske fungerer på scooteren mens el starten ikke fungerer, så jeg tenker kanskje det er feil i kretsen is tedenfor, så blir vel der jeg begynner og feilsøke. Kan skjønne at det er slitsomt for ei jente på 164 og kickstarte en scooteren med hard kickstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå