Gå til innhold

Normaltemperatur på 7800GT.


Dingot0m

Anbefalte innlegg

Jeg spiller for tiden WoW, og oppdaget nettopp artifacts når jeg holdt på å spille. Har ikke sett noe til dette før, selv om jeg har spilt ganske fulle dager før, som jeg har idag. Sjekket skjermkort-temperaturen, som ligger på 70ºC. Noe galt?

 

EDIT: BUMP, les post lenger nede...

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjølepastaen til 7800GT er jo noe gipsaktig greier da. Lønner seg å bytte den. Gikk ned fra 43 grader idle til 38. Jeg bruker Arctic Silver 5

5970766[/snapback]

Det er vel avhengig fra produsent til produsent hvilken kjøleløsning som blir brukt på skjermkortene? Men det er nok riktig som du sier.
Lenke til kommentar

Hah, mye grader du liksom :p Jeg opplever dønn stabilitet helt opp i 100 grader på 7800 kortet mitt. Stock XFX kjøler, kortet kjører på 470/1150 på 1.4 volt.

Men om du sliter, skaff deg Zalman VF900-Cu, noe jeg vet jeg skal gjøre for å prøve meg på 500 grensen og 1.5 volt ;) Noen som har erfaring med XFX Default kjølingen og? Er den spesielt dårlig?

 

Mvh. Rise

Endret av chariot
Lenke til kommentar

Jeg kan prøve nå og klokke det ned til vanlig å sjekke tempen med ati tool i 5 minutter, det gjør som regel susen ;) Har forresten god luft igjennomstrømming i kabinettet, cpu, chipset, harddisk 28-35 grader alt av det.

 

Yep, da testet jeg med stock hastighet. 53 grader idle, 90 grader etter 5 minutter med artifact test i ati tool. Vifte hastighet 100%. Rom temp ca 25 grader.

 

+20/+100mhz gir meg ekstra 10 grader.

 

Mvh. Rise

Endret av chariot
Lenke til kommentar

Hører mange skryter av Zalman sin gpu-kjøler. Ingen som har testa Artic Cooling (eller hva den nå heter). Har den selv (V5 rev 3). Blåser varm luft ut av kabinettet. Stor klank, men dæven så stille den er. Ligger på 38-40 idle.

 

Har ikke sett etter alt for lang tid på load, men etter en halvtimes tid COD2 lå den vel på rundt 46-47.

Lenke til kommentar

høres bra ut knutgrus :D

 

min AC ligger på benken, skal inn imorgen som sagt, hehe...håper den er så stille som jeg tror den er... må vel til med ny CPU kjøler også etterpå da...for å drepe lyden fra PCen enda mer... så var det bare den forbanna chipsetvifta på DFI kortet mitt da...:hmm:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...