pianoforte Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Skal kjøpe tape til en Sony DCR-HC96E og før jeg velger den første og billigste fem-packen med MiniDV-tape vil jeg gjerne ha svar på en del spørsmål: Har hørt at man bør holde seg til ett merke. Stemmer det? Har tapen noe å si i forhold til kvalitet på videoen? Er det forskjell på hvor mange ganger ulik tape kan overskrives? Blir tapen dårligere etter hvert som den overskrives mange ganger? Ser det finnes 80-minutters-taper. Gir de dårligere kvalitet? Hvilken tape bør jeg velge? Lenke til kommentar
BMP Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Personlig ville jeg anbefalt deg å holde deg unna TDK, det sies at de legger igjen mye dritt og du kan få problemer med kameraet. Jeg er også enig i at man bør holde seg til et merke og jeg bruker bare Panasonic sine taper. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Det er lurt å halde seg til eitt merke fordi produsentane bruker litt ulike smøremiddel på tapen, og om desse vert blanda kan det danne seg mykje dritt. Når det gjeld å bruke tape fleire gonger, so trur eg det i i utgangspunktet ikkje skal vere noko problem, men ein kan kanskje vere litt meir utsatt for feil. Trur ikkje kvaliteten vert noko dårlegare, då det er digitale signal. Endret 22. april 2006 av incanus Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Ok. Er dette et godt alternativ? Kan legge til at jeg ikke skal bruke tapen til langtidslagring, da alt vil gå inn på dataen og det meste ut på dvd. Ser nå at jeg har postet i feil kategori Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Spm er hvorfor du ikke vil ta vare på tapene. De er jo ikke så dyre, og de vil alltid være dine orginaler. Jeg tar aldri opp over en tape. Da har du en rå orginal, du har en klipp orginal på PCen og du har en redigert komprimert DVD. Alle leddene kan være viktig 10 - 20 år fra nå hvis noe skulle gå tapt. Og som nevnt over, hold deg til ett merke og kjøp deg en rense kasett også. AKIRA Lenke til kommentar
Tore Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Å lagre en tape på pc`n tar jo skummelt mye plass... (ca 12Gb pr 60min tape) Så det er jo et lite herke å dele opp tapen i 3 å brenne hver tape på 3 dvdplater... Jeg har beholt alle Tapene, å 5taper har vart i over 8mnd snart, så å bruke 240kr på 5nye taper skal jeg klare å spandere på meg... Jeg kjøpte den 5pakken du linker til å har et Sony kamera.. er godt fornøyd med det valget... Jeg skal, bare for å være sikker, holde meg til samme typen Sony Premium når jeg skal kjøpe nye kasetter strax... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå