Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha TZR går ekstremt dårlig på 4. gir og over.

Sweet

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har en kamerat av meg som kjører nøyaktig samme sykkel som meg, en YAMAHA TZR 05' mod.

Problemet begynte i dag på vei hjem fra skolen at sykkelen dro ekstremt dårlig, på ca 6k rpm ved den minste motstand i veien (oppoverbakker) så dør den ned til ca 3000 rpm og så må han skifte ned til 2. for og få den i gang igjen. Den har hatt 100mil servicen og har bare kjørt 1465 km.

Noen som vet hva som kan være gærent? det skjedde helt plutselig. På fri gir g tomgang går den helt som den skal.

Er fjernet en del av plomba i potta, pluss større dyse, ellers er alt som det skal være.

Takk for all hjelp :)

Mvh Sweet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dør den nesten som en skulle ha skrudd av tenninga, eller bare trekker den veldig dårlig? Ville sjekka det enkleste først. Tennplugg, bensinfilter og luftfilter.

Hvis ikke mopeden er så veldig gammel skal det jo være garanti på den. En jeg kjenner fikk reparert mopeden gratis selv om plombene var fjernet. Det hadde ikke noe å si sa de på verkstedet.

Lenke til kommentar

mulig det.. den ble kjøpt sommeren 05. skal dra ned med den på mandag til jeco og se om det er noe gærent med hans samtidig som ejg får mitt kjede strammet. men jeg ska ta en titt på luftfilteret og tennplugg. Den drar bare veldig dårlig.. ikke som slått av tenning. takk for kjapøt svar sedsberg :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...