Gå til innhold

På tide og oppgradere?!?!

Anbefalte innlegg

Som topic sier kan det være lurt med en oppgradering av min pc (tror jeg) :p

Mitt system ATM:

HDD:Samsung 120 gib (kjøpe en ny disk på 200gib(eller mer pris har en del og si) med nyere teknologi en IDE)

CPU:AMD Athlon XP 2800+ (Socket a( her må det nokk litt kraftigere saker inn ja)

HK: ABIT NF7-s V2.0 (her har jeg ikke peiling)

PSU: FortronSource 400 watt ( vet ikke hvor mye et system trenger i dag)

Skjermkort: Radeon 9800se (kom med forslag.. helt blank)

er vel bare det jeg trenger og skifte.... men det er vell ikke bare og bare heller...

har 1024 ram, husker ikke typen. Men tror de vill duge.

Krav: LYD nivå er viktig vill ha så stille PC som mulig, så jeg slipper og bli hode gal av vifte sus. Skal ikke klokke sp vet ikke om jeg trenger så god kjøling.

Må funke til spilling, har spilt en del WoW (som egentlig går helt fint så lenge jeg ikke laster ned) men har lagt WoW på hylla for en periode, men viss jeg ikke tar feil så vill jeg nok begynne og spille igjenn om et par månder. WoW er vell det mest krevende spille jeg spiller akkurat nå.

Som dere sikkert fårstår er jeg i tvil på om jeg skal oppgradere nå, eller vente til denne pcn tar kvelden.

Men viss dere kan finne et oppsett til en ca 6000-7000 kr så hadde jeg vært takknemlig.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kan være en fordel å vente litt til, så kjøper du INTEL conroe dual cpu, og ddr2 667mhz, i sommer eller etter høst og enten nvidia 7 eller 8.

ellers finn ut hva ram du har, pc2100, pc2700 pc 3200,

www.lavalys.com everest home edition last ned og finn ut, eller se i bios hva ram står på

pc2100 133mhz 266ddr

pc2700 166mhz 333ddr

pc3200 200mhz 400ddr = dual rated ram

hvis ikke, en X2 4200, 7900gt

du kan nok beholde fotron psu går jeg utfra, trenger du kun hovedkort, skjermkort, ram, hd, ikke brenner, annet?

Lenke til kommentar

Skal oppgradere (eller, vil vel heller kaller det, kjøpe ny pc) snart jeg også, fikk beskjed om å vente til sommern.. Så da gjør jeg det! :)

Litt usikker på hvorfor, men stoler på folks anbefalinger. Det siste jeg vil er å sitte med skjegget i postkassa! :p

Lenke til kommentar

fordelen med å vente er et lite skritt

ddr400 til ddr2 667

ellers så er det conroe dual cpu som skal være det lille extra for å fyre igang den siste grafikk kravet på markedet. amd funker fint nok det, men gjerne helst for dem som har noe oc på systemet, da en 2ghz single kan holde 10 fps tilbake. ellers så er nvidia-7 mer en nok. en kan alltid kjøpe disse kortene som det passer en, nvidia-8 er vel bak hjørnet, men spiller liten rolle da nvidia 7 ville være mye for pengene, spesielt da priskuttet etter 8-lansering. ellers så blir alt det andre det samme.

en kan like greit oppgradere med en x2 2ghx eller 2.2 ghz

2gb ram, og et rimelig 7900gt så har en mer en nok

huske at 2ghz i dag er noe annet en 2ghz for 2 årsiden. 70% bedre ytelse på noen cpuer kansje.

Lenke til kommentar
Blir ganske surt å kjøpe HK med DDR-ram og så finner du ut at du har SD da..

Uansett, kjøp et sokkel 939-kort, AMD 64 (3700+?) geforce 7900GT så har du en ok PC. HDD får du for rundt 900 for 250 gig..

5969661[/snapback]

Det er nok det beste kjøpet.

Hvis du tenker slik "må vente til det og det kommer ut" kommer du aldri til å få kjøpt deg PC..

5969923[/snapback]

Jeg kunne ikke sagt meg mer enig.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
kk... takk for respons... men har dere noe ca pris??

har DDR SDRAM

pc3200

5971722[/snapback]

den rammen kan brukes igjen, bare og putte den nedi... :D

Lenke til kommentar
Handlevogn.

Alt det på SHG til en billig penge.. Blir en knall-PC det vettu ;)

EDIT- Grunnen til det HK og ikke et annet er at det har heatpipes istedet for en bråkete chipset-vifte..

5972330[/snapback]

Handlevognen funker ikke.. du må huke av: lesbar for alle" eller hva det står..

Lenke til kommentar
Handlevogn.

Alt det på SHG til en billig penge.. Blir en knall-PC det vettu ;)

EDIT- Grunnen til det HK og ikke et annet er at det har heatpipes istedet for en bråkete chipset-vifte..

5972330[/snapback]

Handlevognen funker ikke.. du må huke av: lesbar for alle" eller hva det står..

5972478[/snapback]

Har da gjort det..

Lenke til kommentar

Hva går for sakte? Går det raskt nok i dag er det ingen grunn til å oppgradere. Sett eventuelt inn en disk til hvis du har for lite plass.

Alt du kjøper i dag er foreldet i morgen. Både Intel og AMD bytter plattform i løpet av sommeren og høsten. AMD allerede om noen uker.

Jeg har (dessverre) akkurat bestilt meg ny pc fordi min nåværende maskin er for ustabil. Det er eneste gode grunnen for å bytte nå.

Lenke til kommentar

til se#:

Vet at systeme funker fint nå, og det var derfor jeg skreiv at jeg kansje kjøpte nå eller venta til min nåværende pc tok kvelden :p

.... tror jeg kjøper ny disk når jeg får neste lønning :D Men vilken disk burde jeg velge?? skal ha Samsung SpinPoint (har det nå og er veldig fornøyd me lyd nivå på den disken) Men er det 250 gib som er mest aktuelle per dags dato?

Edge: kan du linke handlevogna på nytt?? den virka 1. gangen men ikke nå lengre :S

Eventuelt legge link av de tinga du har putta oppi og pris.... er ikke så mye :p

Men trenger jeg ny Strømforsyning? har en 400watts FortronSource

Endret av radier999
Lenke til kommentar

Har satt opp et oppsett... kan folk se om det går and og presse det under 5k?

250,0 GB - SATAII-300 - 7200/8196KB, Fluid FDB - SpinPoint P120 735,-

A8N-SLI/Premium, nVidia nForce4, Socket 939, 8 Channel Audio, Dual GLAN, Firewire, Dual SATA RAID, SATA 3Gb/s, SLI Dual PCI-E VGA, Dual DDR400 1171,-

GeForce 7600GT, 256MB GDDR3, Dual DVI, VIVO, HDTV, PCI-Express, Retail 1681,-

Athlon64 3700+, 2.2 GHz, 1MB Cache, San Diego, Socket 939, BOX 1793,-

Athlon64 3700+, 2.2 GHz, 1MB Cache, San Diego E4, Socket 939, Bulk 1661,-

Pris med boxed CPU 5380,-

Pris med bulk cpu 5248,- + ca 300 I cpu kjøler

Forslag til cpu kjøler..... http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=150791

Allt fra SHG.no

Endret av radier999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...