superdigg Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Etter et IBM kræsj sitter jeg nå og vurderer Seagate Barracuda IV og WD Caviar disker. Det viktigste er stabilitet og støynivå. Diskene skal kjøres i RAID forresten. Et spørsmål angående de SE diskene til WD med 8mb cache: er det noe mer å hente på det? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 WD diskene med 8MB cache er akkurat nå de raskeste IDE diskene på markedet. Seagate yter ikke like bra, men er alikevel raske nok for de aller fleste og har veldig lavt støynivå iforhold til WD diskene Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Takker og bukker for svar. Hvor mye stillere er de Seagate diskene da og hvordan er begge to i forhold til 120GXP? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 superdigg To tykker av 200gb wd disker ville du fått en raske pc, Men minusen er at de er dyre. http://www.dinside.no/page/artf/32592.shtml? Lenke til kommentar
tidus Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Jeg har begge diskene og er utvilsomt mest fornøyd med Seagate pga støynivå. Etter at jeg fikk Seagate hører jeg hvor mye WD bråker! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 > Det viktigste er stabilitet og støynivå. Da må det bli Seagate barracuda IV. WD800JB vil gi deg høyere ytelse, men hvis du likevel skal kjøre raid så blir det raskt nok i massevis med seagate. Siden du prioriterer stabilitet og støynivå så er valget ganske klart: seagate. PS. Hvis du har tid til å vente et par måneder så kan du forvente et skikkelig hopp i HDD-kapasitet og ytelse. Prisene kommer nok også til å synke en god del i høst. Priser og størrelser har vært ganske stabile de siste 5 mnd så det er nå hoppet til neste generasjon harddisker kommer. Lenke til kommentar
SBalrog Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Seagate er kommet med en ny versjon av barracude disken, Barracuda V. Denne er raskere, og har større kapasitet enn Barracuda IV. Disken ble sluppet fra Seagate i starten av september, og 120GB versjonen kan kjøpes i itbutikken.no (og kansje andre plasser også) Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Jeg har en WDC SE 120GB og en WDC 80 GB (2mb cache) og en Seagate Barracuda 20GB. Må si at det bråker infernalskt :smile: Når jeg tar av alle 4 kabinettviftene mine fra vifterstyringen, og setter cpu fan på low. Hører man de mekaniske lydene som konstant kommer fra WD diskene, men det gjør ingenting, for de er så gode uansett :wink: Digger WDC jeg .. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: tidus skrev (2002-10-01 14:25):Jeg har begge diskene og er utvilsomt mest fornøyd med Seagate pga støynivå. Etter at jeg fikk Seagate hører jeg hvor mye WD bråker! Eg syns ikke dagens disker støyer så mye, Men eg husker 1.3gb og 3,8gb diskene som eg brukte i min første pc, De støyet noe sinnsykt. De hørtes ut som en flokk hester. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 noen WD Caviar 2GB her høres ut som maskingevær! fujitsu'en på 9.5 er lydløs! (en svak hvinen er det, men det er ALT jeg hører fra maskinen.... jeg kunne ha sovet med den på rommet :wink: ) Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Med vannkjøling og et par ekstremt stille vifter blir lydnivå viktig så jeg heller definitivt mot Seagate. Ser forøvrig at Seagate som noen påpekte har lansert Barracuda V. Utifra spesifikasjonene virket det som om det stort sett var småting som var gjort, bittelitt raskere, et lesehode mindre (på 80Gb). Cachen var den samme 2mb. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: SBalrog skrev (2002-10-01 14:36):Seagate er kommet med en ny versjon av barracude disken, Barracuda V. Denne er raskere, og har større kapasitet enn Barracuda IV. Disken ble sluppet fra Seagate i starten av september, og 120GB versjonen kan kjøpes i itbutikken.no (og kansje andre plasser også) Dem har ikke denn på lager før i slutten av mnd! Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Jeg vil også si Seagate, pga denne har et såkalt FDH (tror jeg) kulelager som gjør at kulene egentlig aldri er borti hverandre eller no. Anyway WD får ikke FDH disker før sine 180 og 200GB disker blir lansert. Det ble ihvertfall fortalt at disse skulle bruke denne teknologien. Seagate B4 ahr derimot denne teknologien, og det gjør dem til stille, veldig stabile og levedyktige disker. Og de er vel de eneste som ikke har redusert garantitiden til et år (kan noen bekrefte dette?) WD disker har forresten mye høyere feil prosent enn Seagate. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 14:54, skrev superdigg:Med vannkjøling og et par ekstremt stille vifter blir lydnivå viktig så jeg heller definitivt mot Seagate. Ser forøvrig at Seagate som noen påpekte har lansert Barracuda V. Utifra spesifikasjonene virket det som om det stort sett var småting som var gjort, bittelitt raskere, et lesehode mindre (på 80Gb). Cachen var den samme 2mb. Ja de kunne gjerne ha gjort litt større endringer (3 plater og 8MB ville vært fint) Det de har gjort fra barracuda IV til V er bare å øke tettheten på hver plate. Platene på IV-serien er 40GB og på V-serien er de 60GB. Av det følger naturlig en høyere overføringshastighet. Den stillegående FDB-motoren er heldigvis beholdt men nå kommer jo konkurrentene med FDB de også. Da må nok Seagate skynde på med utviklinga dersom de skal henge med. Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Og de er vel de eneste som ikke har redusert garantitiden til et år (kan noen bekrefte dette?) På hjemmesiden til Seagate står det Service Life/Limited Warranty 5/3 så det er jo definitivt et pluss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå