DesertGlow Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Jeg har to datamaskiner, og to problemer: 1: Har kjøpt meg Asus A7M med 2x256 MB TwinMOS DDR ECC-minne. Problemet er at maskinen kaller minnet for "non-ecc". Snakket med en kammerat og han mente det var innstillinger for det i biosen, men etter gjennomgang fant jeg det ikke der. Noen som har noen idéer for hvordan jeg kan få maskinen til å forstå at det er snakk om ECC? 2: Jeg oppgraderte i samme slengen min gamle maskin, og gikk til innkjøp av AMD 1,2 GHz 266 FSB og MSI K7T-TURBO som er basert på VIAKT133A-chipset, i tillegg har jeg 3*128 MB PC133 brikker . Prosessoren har 9 som multipiler (133*9=1197 MHz) som default. Problemet er at biosen bruker 100MHz i steden for 133MHz, noe som gir 900 MHz som default. Jeg kan fint sette opp multipiler til 12 i steden for 9, og dermed få 1,2 GHz, men dette gir ustabilitet. Jeg kan i biosen også stille på FSB fra 100-132, på 132 MHz starter den ikke, og i utgangspunktet skal den jo kjøre på 133MHz. Det finnes ikke noen innstillinger som jeg kan se som gjør om systembussen fra 100MHz til 133MHz i likhet med det som finnes på ASUS-kortet jeg har. Noen som kan hjelpe meg med dette også? Mvh DesertGlow Lenke til kommentar
The_Edge Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Når det gjelder problem nr 2 var jeg borti et hovedkort hvor jeg måtte stille om en jumper på hovedkortet for å få den til å kjøre på 133mhz, selv om alle andre frekvenser ble justert fra biosen. Jeg husker ikke hvilket hk det var eller hva jumperen het, men se etter i manualen om det står noe... The Edge Lenke til kommentar
bighawk Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Du fjerne en jumper på hovedkorte da får du 133Mhz Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Er du sikker på at hovedkortet ditt støtter "feilrettingsminne" (ECC) da ? Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Det er lov å smugkikke i manualene, står jo noe fornuftig der en gang i blant =) MSI K7T-TURBO: Side 2-3 viser jumperinnstillingen for 133MHz FSB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå