Gå til innhold

2 problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har to datamaskiner, og to problemer:

1:

Har kjøpt meg Asus A7M med 2x256 MB TwinMOS DDR ECC-minne. Problemet er at maskinen kaller minnet for "non-ecc". Snakket med en kammerat og han mente det var innstillinger for det i biosen, men etter gjennomgang fant jeg det ikke der. Noen som har noen idéer for hvordan jeg kan få maskinen til å forstå at det er snakk om ECC?

2:

Jeg oppgraderte i samme slengen min gamle maskin, og gikk til innkjøp av AMD 1,2 GHz 266 FSB og MSI K7T-TURBO som er basert på VIAKT133A-chipset, i tillegg har jeg 3*128 MB PC133 brikker . Prosessoren har 9 som multipiler (133*9=1197 MHz) som default. Problemet er at biosen bruker 100MHz i steden for 133MHz, noe som gir 900 MHz som default. Jeg kan fint sette opp multipiler til 12 i steden for 9, og dermed få 1,2 GHz, men dette gir ustabilitet. Jeg kan i biosen også stille på FSB fra 100-132, på 132 MHz starter den ikke, og i utgangspunktet skal den jo kjøre på 133MHz. Det finnes ikke noen innstillinger som jeg kan se som gjør om systembussen fra 100MHz til 133MHz i likhet med det som finnes på ASUS-kortet jeg har.

Noen som kan hjelpe meg med dette også?

Mvh

DesertGlow

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder problem nr 2 var jeg borti et hovedkort hvor jeg måtte stille om en jumper på hovedkortet for å få den til å kjøre på 133mhz, selv om alle andre frekvenser ble justert fra biosen. Jeg husker ikke hvilket hk det var eller hva jumperen het, men se etter i manualen om det står noe...

The Edge

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...