DE1 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Heisann! Vi i elevbedrift "Lunsjbussen EB" skal ha catering... Vi skal selge påsmurte rundstykker I annonsen (A4) vi skal lage så skal jeg ta et bilde av en sliten, møkkete gravearbeider. I bakgrunnen skal en gravemaskin eller noe lignende stå. Så du ser tydelig at det er en arbeidssituasjon. (Se skisse ) - Alt på bildet skal være sort-hvitt utenom rundstykket han spiser. Det skal ha normal farge slik at det blir sett på med en gang. (Virkemiddel) Hva synes dere om ideen? - Konstruktiv kritikk (Ikke tenk på hva det står under skissen, eller klag på tegneferdighetene mine ) På forhånd, takk! Endret 22. april 2006 av DE1 Lenke til kommentar
lobster Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 litt for mye,,, holder det ikke med makrobilde av maten ??? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 litt for mye,,, holder det ikke med makrobilde av maten ? 5970835[/snapback] I en annonse? Dette er like mye kreativitet da. Og da må vi jo ha noe kreativt. Makro av maten er ikke spesielt kreativt. Lenke til kommentar
modin Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) litt for mye,,, holder det ikke med makrobilde av maten ? 5970835[/snapback] Vet du hva macro vil si? Det at du tar et produktbilde av en baguette har ingen verdens ting med macro og gjøre. Den tradisjonelle definisjonen av macro er at ting skal være like stort eller større en de er i virkeligheten på filmen. Men la gå alle er ikke enig i denne definisjonen i vår digitale verden, og noen vil nok fortsatt kalle det macro selv om forstørelsen ikke er 1 til 1. Men å ta bilde av en hel baguette har ingen verdens ting med macro å gjøre uansett hvordan man måtte definere ordet. Hvis det ikke er snakk om lunchretter tilpasset anorektiske arbeidsfolk da.... Skal man kalle noe macro er i hvertfall et minstekrav at vi kommer så nær det vi tar bildet av, at vi ser det på en ny måte slik at detaljer vi ikke legger merke til når vi ser det med det blåtte øye kommer fram. Feks et insekts fasettøyer, de syltynne rørene som bringer vann ut til et blad eller mønsteret på en blomsts kronblader. Endret 26. april 2006 av modin Lenke til kommentar
lobster Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg tenkte faktisk MACRO.... (Så for meg noen løkringer, litt roastbiff, sprøstekt løk) Ellers var det jo en artig forklaring på hva macro fotografering er..... Lenke til kommentar
lazaa- Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) tror det blir kult jeg når det blir et skikkelig foto som er en smule redigert bra ide med svarthvitt og maten som kontrast Endret 28. april 2006 av lazaa- Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Veit ikke om jeg kan si at jeg ble helt fornøyd men.. Lenke til kommentar
bardd Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Litt ktitikk! Selve bildet er ikke noe å si på, men...det virker ikke særlig autentisk/troverdig. Gutten på bildet ser ut som en jappete student fra Oslos beste vestkant med sitt velstelte hår og genseren under arbeidsjakken han ikke ser ut til å trives med. Jeg personlig får ingen assosiasjoner med en sliten bygningsarbeider. Når vi så snakker om målgruppen for ditt cateringprosjekt: er du sikker på at "slitne arbeidere" er riktig "target group" for danderte baguetter? Endret 29. april 2006 av bardd Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Hallo, er 9.Klasse. Skal bare være morro da Lenke til kommentar
bardd Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hallo, er 9.Klasse. Skal bare være morro da 6008439[/snapback] Hei! Det var absolutt ikke meningen å ødelegge moroa, men jeg trodde at dere også hadde tenkt å tjene penger... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Har tjent mye alt. Bilde har tross alt ikke alt å si i en elevbedrift. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hallo, er 9.Klasse. Skal bare være morro da 6008439[/snapback] Men det kunne kanskje vaert mulig aa finne tak i en ekte bygningsarbeider? Gi ham gratis lunsj mot at dere faar ta bilde av ham? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Tok bilde på Gjøvik Graveservice. Er ikke det byggearbeider nok? Jeg fikk ta bilde av han imot at han fikk baguetten. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Tok bilde på Gjøvik Graveservice. Er ikke det byggearbeider nok? Jeg fikk ta bilde av han imot at han fikk baguetten. 6008624[/snapback] Jeg reagerte litt tidligere på at bygningsarbeideren ble stemplet som ikke autentisk. Du kan ikke ha vært mye på byggplasser hvis du mener at denne karen ikke ser ekte nok ut. Var det en akademisk oppfatning av at bygningsarbeidere er 50 år med stor mage og lite hår? Modellen er helt grei, han. Disse guttene har penger, og de bruker dem på fin bil og moteklær/hår, slik at de får tjangs på jentene når de går ut. De er med andre ord som alle andre unge menn i samfunnet. Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hadde vært mye artigere om han satt i skuffelen på gravemaskina, med en termos og et rundstykke om munnen =) Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Hadde vært mye artigere om han satt i skuffelen på gravemaskina, med en termos og et rundstykke om munnen =) 6009033[/snapback] Hehe, ja. Men hadde dårlig tid Lenke til kommentar
lazaa- Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 ble fint det, men selve baguetten kunne vært litt mørkere? den var så lys liksom =) bare tips, hehe.. =) Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Ja, takk. Skal se litt på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå