Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Ja.. nå har jeg to Conroe-rigger.. og de yter ganske så mye bedre enn noe annet jeg har hatt/klokket.

Det er jo blitt såpass ekstremt både med ytelse og klokkbarhet at mange "syter" når FSB/CPU ikke vil over 400/3Ghz. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på leting etter en kjøler som fungerer med Gigabyte DQ6, dette kortet er litt vanskelig, pga en bakplate. Det er mange kjølere som IKKE fungerer med det. Bilde:

http://lib.store.yahoo.net/lib/directron/ga965pdq602.jpg

 

Hvis noen har dette kortet, så fortell gjerne hvilken kjøler dere bruker. Siden jeg kjøpte E6600 bulk, så sitter jeg nå uten kjøler og får ikke brukt pc'en (trodde at min gamle Zalman 7000 skulle funke, men ikke med dette kortet...)

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Da har du hvertfall prosessoren. Jeg bestillte min fra www.Stretto.no den 13 August og har ikke sett snurten av den enda. Noen dato vil de heller ikke gi meg.

:(

 

Det verste med hele saken er at de trakk hele betalingen den 14August, slik at jeg ikke kan bruke pengene noe annet sted heller. Trodde ikke de hadde lov til dette.

Lenke til kommentar
Da har du hvertfall prosessoren. Jeg bestillte min fra www.Stretto.no den 13 August og har ikke sett snurten av den enda. Noen dato vil de heller ikke gi meg.

:(

 

Det verste med hele saken er at de trakk hele betalingen den 14August, slik at jeg ikke kan bruke pengene noe annet sted heller. Trodde ikke de hadde lov til dette.

6821881[/snapback]

 

 

Dette er vel bakdelen vet å forhåndsbetale noe som ikkje er kommet på lager, og som ikkje er kommet et bekreftet dato på ;)

 

neste gang regner jeg med at du bestiller med oppkrav, hvis det er en ting som ikkje er på lager :D

Lenke til kommentar
Da har du hvertfall prosessoren. Jeg bestillte min fra www.Stretto.no den 13 August og har ikke sett snurten av den enda. Noen dato vil de heller ikke gi meg.

:(

 

Det verste med hele saken er at de trakk hele betalingen den 14August, slik at jeg ikke kan bruke pengene noe annet sted heller. Trodde ikke de hadde lov til dette.

6821881[/snapback]

Jeg ser ikke helt problemet her. Du får jo pengene tilbake om du kansellerer ordren...?

Lenke til kommentar

Er det noen som benytter disse rammene i sitt duo2 system:

 

Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL5

 

sammen med

 

Asus P5W DH Deluxe

 

Får dette til neste uke, sammen med X6800. Det vil vel funke fint å kjøre 266fsb med 1:1 ?

 

Hvis det er noen som har erfaringer med de brikkene, så svar gjerne hva dere kjører dem på, eventuelt hva volt dere bruker.

 

:)

 

EDIT: Klokking er jeg ikke på jakt etter, ønsker bare å kjøre dem med 1:1, og 1066.

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

KimmiK: At du skal kjøpe en X6800 og i det hele tatt _vurderer_ å kjøpe de billigbrikkene der får jeg til å ville skyte meg selv.

 

1: 6400PRO CL5 er _trege_

2: X6800 er ett bomkjøp

3: Asus P5W DH Deluxe er ett elendig kort, spesielt hvis du skal kjøre stock, 266MHz

4: Alle Conroe-prosessorene (E6600/E6700 (+X6800)) kan kjøre 3GHz uten å i det hele tatt måtte tenke på å øke volt eller noe på noe som helst

5: DDR2-minne skyter ikke fart før du når ~900MHz-hastigheter, og da kan du slutte å tenke på timings i så stor grad. På hastighetene 533MHz/667MHz/800MHz spiller timings en mye større rolle. (Quintero kommer sikkert og skyter meg med noe teori her også, men jeg snakker av erfaringer. Praksis sier mer enn teori).

 

Mine råd: Kjøp deg Corsair TWIN2X 6400 C3, til nøds Asus-kortet (i påvente av bedre hovedkort) og en E6600/E6700... Da ender du opp med bedre ytelse enn det du har plukket deg ut.

 

Edit: Ser du skriver at du ikke vil klokke, men jeg foreslår fortsatt at du kjøper C3-brikkene... C5-brikkene rettferdiggjør ikke på noen som helst måte den CPUen. Ikke nå, ikke i morgen, ikke noensinne!

Lenke til kommentar

Jaja, nå er det ikke akkuratt noe jeg selv kan velge da, i.o.m at jeg har plukket det ut som endel av hw jeg kan få fra jobben.

 

Så i denne situasjonen spiller ikke penger noe rolle, da jeg ikke betaler shit.

Men da får jeg sjekke om det er mulighet for å bestille de C3 brikkene, får bare håpe de er tilgjengelig.

 

Btw: skjønner ikke helt hvorfor du disser P5W, når det faktisk er et av de beste hovedkortet som er tilgjengelig for duo2 :)

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar
Er det noen som benytter disse rammene i sitt duo2 system:

 

Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL5

 

sammen med

 

Asus P5W DH Deluxe

 

Får dette til neste uke, sammen med X6800. Det vil vel funke fint å kjøre 266fsb med 1:1 ?

 

Hvis det er noen som har erfaringer med de brikkene, så svar gjerne hva dere kjører dem på, eventuelt hva volt dere bruker.

 

:)

 

EDIT: Klokking er jeg ikke på jakt etter, ønsker bare å kjøre dem med 1:1, og 1066.

6832693[/snapback]

 

En kamerat kjører det "stock". Funker greit, men vi møttes med ustabilheter i begynnelsen. Det skyldtes at hovedkort ikke "kjente" minnet, og dermed hadde satt feil spenning og feil hastighet som default. Derfor må du (selv med oppdatert bios) sette spenningen til 1,9V og hastigheten til 800mhz. ;)

Lenke til kommentar

Ok, blir vel oppdatering av bios rimelig kjapt uansett, men bra at det funker hvertfall. Får sjekke om jeg kan legg til C3 brikkene istdet på mandag. Men takk for svar anyways :)

 

btw: oysfaerg gidder du gi noen linker enten i pm eller her, som jeg kan lese om hovedkortet (helst fra de respektive sidene du nevnte). Er bare interessert å vite hva jeg kommer til, kan ikke husker å ha lest noe om det du nevnte skjønner du :)

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar
Prøv tester som går på minnebåndbredde o.l. da. Pakking av RAR-filer osv. Eller - mer relevant - utpakking

6833090[/snapback]

 

Utpakking av rar-filer? Går ikke det mer på CPU? Det går jo mye tregere enn den tilgjengelig båndbredden på minnet. Kan du forklare litt mer rundt det?

 

AtW

6833138[/snapback]

 

Bara att se på cpu-usage när du packar/packar upp filer det. Sällan jag kommer över 5-6%. Winrar är väldigt mycket minne och hårddiskbaserat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...