Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!

Anbefalte innlegg

hmm. Motok min E6300 og Asus P5B her om dagen. Monteringen gikk bra, men da jeg åpen AI suite(eller hva det nå het) så jeg at CPU'en lå på 47 grader Idle. Etter en dag med spilling lå den på 65 C. Er ikke dette litt varmt?

Jeg bruker stock kjøler og stock kjølepasta. Jeg har ikke økt volten eller frekvensen på CPU'en.

6802807[/snapback]

Sjekk i AI suite hva volten på CPUen din står på, eventuelt sett den manuelt i BIOS og se om det funker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, tror endelig at jeg har en liten mulighet for å presse inn en ny maskin. Men da jeg lever et fattig studentliv på høyskolen så må det bli en billig data som jeg skal overklokke :)

Det jeg har i tankene er noe som;

Cooler Master Stacker STC-T01

PCutstyr.no 1160,-

Hiper HPU-4K480

PCutstyr.no 694,-

Asus P5B DLX/WIFI-AP

PCutstyr.no 1691,-

Intel Conroe E6400

PCutstyr.no 1958,-

Sapphire Radeon X1900 XT

PCutstyr.no 2201,-

Seagate Barracuda 7200.10 250 GB SATA

PCutstyr.no 679,-

Nec ND-3550

PCutstyr.no 290,-

Scythe "Ninja" SCNJ-1000

PCutstyr.no 366,-

Arctic Silver 5

PCutstyr.no 65,-

Fra SHG.no

Corsair TWIN2X-6400 2 GB 2 x 1 GB) CL5

shg.no 2007,-

TOTALT 10975,- NOK u/frakt

Så er det de tingene jeg er litt usikre på.

RAM, strømforsyningen og kjøleren. Hva tror dere om de?

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar
Jaja, tror endelig at jeg har en liten mulighet for å presse inn en ny maskin. Men da jeg lever et fattig studentliv på høyskolen så må det bli en billig data som jeg skal overklokke :)

Det jeg har i tankene er noe som;

"klipp"

Så er det de tingene jeg er litt usikre på.

RAM, strømforsyningen og kjøleren. Hva tror dere om de?

6807195[/snapback]

karnsje litt feil postet??

men men

pri 1: Drit i den kjølerern der... finn noe skikkelig med heatpipes.. og 120mm vifte... TT-big typhoon er billig og bra...

er heller ikke sikker på hvor langt du kommer med den ramen der.... det er vel ganske sikkert at du klarer bort mot 500fsb på hovedkort og prosessor..

min kjører 3.6ghz med litt overtalelse av hk.. (p5w-dh)

Lenke til kommentar

Scythe "Ninja" er vel enda litt bedre enn TT-big typhoon, men ikke så veldig mye bedre mener jeg å huske...

tar litt mer plass(??) og koster litt mer.. (ikke mye tydeligvis... 30-40kr.)

den aller beste er vel Tuniq Tower 120

https://prisguiden.no/product.php?productId=41784

du finner sikkert noen tester der flere av disse er med... har ikke studert så mange tester... men tror ikke jeg sier så mye feil her.

oops... edit.. en liten leif...

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Visste hvor jeg plasserte posten, og akkurat det jeg ville :)

Hm, hørt mye bra om Scythe "Ninja". Noen som har erfaringer med den? Vil det bli alt for trangt i kabinettet?

6808085[/snapback]

Akkurat så det går her, og jeg har miditower LianLi. Veldig grei vifte. Holder vel 40 nå som denne ikke er under load, oced til 3200 (e6600).

Lenke til kommentar

Har helt sikkert spurt om det før, men kordan er det med max fbs på Asus P5B Vanilla ? Trenger verken mulighet for SLi/Crossfire eller Wlan og slike ting og har heller lyst å legge litt ekstra i minne. Trenger eit hovedkort som klarer 450+ FSB til eit E6300.

Noen som veit ?

Lenke til kommentar
Har helt sikkert spurt om det før, men kordan er det med max fbs på Asus P5B Vanilla ? Trenger verken mulighet for SLi/Crossfire eller Wlan og slike ting og har heller lyst å legge litt ekstra i minne. Trenger eit hovedkort som klarer 450+ FSB til eit E6300.

Noen som veit ?

6809070[/snapback]

Går helt fint det med P5B.

Lenke til kommentar

mackanz: hvor har du infoen om P5B vanilla fra? Jeg har ikke sett noe særlige tester av P5B vanilla, har du noen linker? :)

P5B vanilla er jo en god del billigere enn deluxe modellen og derfor aktuell, men den har jo mye dårligere kjøling og 3-fase og ikke 8-fase strømforsyning til cpu...

Lenke til kommentar

Trenger man så 8-fase strømforsyning til Allendale cpuene då ? Har hørt at Conroe klokker dårligere enn Allendale på Gigabyte DS3 pga at Conroene har med bruk for 8-fase strømforsyning enn det Allendale er ?

Og angående kjøling kan det hende at eg kjører chipsett på vatn og då er det samme for meg kor bra den orginale kjølingen er...

Endret av jon-t
Lenke til kommentar
mackanz: hvor har du infoen om P5B vanilla fra? Jeg har ikke sett noe særlige tester av P5B vanilla, har du noen linker? :)

P5B vanilla er jo en god del billigere enn deluxe modellen og derfor aktuell, men den har jo mye dårligere kjøling og 3-fase og ikke 8-fase strømforsyning til cpu...

6809121[/snapback]

Fordi både mackanz og jeg har P5B Vanilla og kan bekrefte det...

Lenke til kommentar

6809121[/snapback]

6809351[/snapback]

Hehe, var bare nysgjerrig, og jeg trodde dere hadde brukt P5B deluxe! ;)

Hvor høy FSB har dere kommet bort i og hvordan er det med kjøling? Tenker denne infoen går rett inn i minioverklokkingsguiden min til conroe ;)

Lenke til kommentar
Stemmer det at P5B ikke duger til Conroe? Håper virkelig ikke jeg har gjort et bomkjøp nå. Men uansett, det skal jo bare holde fram til det kommer et skikkelig kort med støtte for CF. Så jeg klarer meg vel.

Bestilte E6600 + P5B Vanilla i går fra SHG.

6809553[/snapback]

Jeg har ingen erfaring med P5B vanilla, men du kan nå høy fsb med det. Selv om det ser ut til at det er litt vrient/kresent hk :p

Lenke til kommentar

6809121[/snapback]

6809351[/snapback]

Hehe, var bare nysgjerrig, og jeg trodde dere hadde brukt P5B deluxe! ;)

Hvor høy FSB har dere kommet bort i og hvordan er det med kjøling? Tenker denne infoen går rett inn i minioverklokkingsguiden min til conroe ;)

6809586[/snapback]

Det finns en överklockningstråd till Conroe som har massvis med bra information. Bland annat denna screenie. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=599506&st=200#

Lenke til kommentar
hmm. Motok min E6300 og Asus P5B her om dagen. Monteringen gikk bra, men da jeg åpen AI suite(eller hva det nå het) så jeg at CPU'en lå på 47 grader Idle. Etter en dag med spilling lå den på 65 C. Er ikke dette litt varmt?

Jeg bruker stock kjøler og stock kjølepasta. Jeg har ikke økt volten eller frekvensen på CPU'en.

6802807[/snapback]

Sjekk i AI suite hva volten på CPUen din står på, eventuelt sett den manuelt i BIOS og se om det funker.

6803100[/snapback]

Og hva skal volten stå på? (stock mener jeg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...