Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

En E6300 vil jeg tippe lar seg klokke til rundt 2,7GHz med standard kjøler og +0,2V.

 

En X2 4200+ vil jeg også tippe lar seg klokke til rundt 2,7GHz med standard kjøler og +0,2V.

 

De Core 2 Duo-versjonene med 2MiB L2 har omtrent samme IPC som X2-serien med 2*0,5MiB L2 på samme klokkehastighet. Så overklokket ytelse vil nok ikke ligge så langt unna hverandre overklokket heller.

 

Det er først når man kommer opp til E6600 at man får høy nok multiplier til å gå langt forbi X2-serien og i tillegg får litt hjelp av den ekstra cachen.

6783705[/snapback]

 

Där har du tyvärr fel Simen. Med +0.2V finns det nog ingen retail E6300 som maxar på under 3.2 ghz med standard kylare. Faktist så gör de allra flesta 3ghz utan fläkt med tex en Scythe Ninja.. En 4200 måste upp i en bit över 3ghz för att slå en 6300 i 2.7 ghz i cpu krävande applikationer.

6783768[/snapback]

En E6300 trenger en 1828FSB = 457MHz for å klare 3,2GHz. Det skal man ha mye veldig flaks med både hovedkort og minne for å klare. 400MHz FSB er mer reellt og dermed 2,75GHz.

 

PS. Legg også merke til at resultatene man finner på XS, av ES-brikker ikke er representative for 24/7-overklokking med retail-versjoner.

6784395[/snapback]

simen1 hvor kommer alt fra? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simen1: Jeg ser at både oysfaerg, aspstein og un0kai klarte over 3,5ghz, stemmer ikke det? :hmm: Og det var også med et P5B vanilla, altså et rimelig hovedkort? Så det stopper nok sjeldent på 2,75ghz, med mindre fsb blir for høy for hovedkortet(eller ram hvis du sverger til 1:1 divider :p )

6785106[/snapback]

 

Men poenget her er vel at de fleste av oss bruker rimelig dyre minnebrikker...

Lenke til kommentar
En E6300 vil jeg tippe lar seg klokke til rundt 2,7GHz med standard kjøler og +0,2V.

 

En X2 4200+ vil jeg også tippe lar seg klokke til rundt 2,7GHz med standard kjøler og +0,2V.

 

De Core 2 Duo-versjonene med 2MiB L2 har omtrent samme IPC som X2-serien med 2*0,5MiB L2 på samme klokkehastighet. Så overklokket ytelse vil nok ikke ligge så langt unna hverandre overklokket heller.

 

Det er først når man kommer opp til E6600 at man får høy nok multiplier til å gå langt forbi X2-serien og i tillegg får litt hjelp av den ekstra cachen.

6783705[/snapback]

 

Där har du tyvärr fel Simen. Med +0.2V finns det nog ingen retail E6300 som maxar på under 3.2 ghz med standard kylare. Faktist så gör de allra flesta 3ghz utan fläkt med tex en Scythe Ninja.. En 4200 måste upp i en bit över 3ghz för att slå en 6300 i 2.7 ghz i cpu krävande applikationer.

6783768[/snapback]

En E6300 trenger en 1828FSB = 457MHz for å klare 3,2GHz. Det skal man ha mye veldig flaks med både hovedkort og minne for å klare. 400MHz FSB er mer reellt og dermed 2,75GHz.

 

PS. Legg også merke til at resultatene man finner på XS, av ES-brikker ikke er representative for 24/7-overklokking med retail-versjoner.

6784395[/snapback]

 

En 6300, ett P5B och DDR1000 brickor (2.1 volt) är i princip det som behövs. AMD mår allra bäst av finare brickor också sedan de fortfarande grundar mycket av ytelsen på latency. Jag är helt enig i att ES är något helt annorlunda ja. De flesta retail klockar inte på långt när lika bra som ES.

Lenke til kommentar
Simen1: Jeg ser at både oysfaerg, aspstein og un0kai klarte over 3,5ghz, stemmer ikke det? :hmm: Og det var også med et P5B vanilla, altså et rimelig hovedkort? Så det stopper nok sjeldent på 2,75ghz, med mindre fsb blir for høy for hovedkortet(eller ram hvis du sverger til 1:1 divider :p )

6785106[/snapback]

 

Men poenget her er vel at de fleste av oss bruker rimelig dyre minnebrikker...

6785407[/snapback]

 

Ja, blir fort godt over halve prisen det :p

 

Men hvor stor ytelsestap blir det med minnedivider? Noen som har testa litt?

Lenke til kommentar

Ja, blir fort godt over halve prisen det :p

 

Men hvor stor ytelsestap blir det med minnedivider? Noen som har testa litt?

6786090[/snapback]

 

Er vel ingen av 965 kortene som har minnedivider, derav de dyre minnebrikkene.

 

975 kort har de dividere? Og fungerer de?

6786273[/snapback]

 

Mener å ha lest omvendt. At f.eks. P5B kan ha divider men ikke P5W.

Lenke til kommentar

Ja, blir fort godt over halve prisen det :p

 

Men hvor stor ytelsestap blir det med minnedivider? Noen som har testa litt?

6786090[/snapback]

 

Er vel ingen av 965 kortene som har minnedivider, derav de dyre minnebrikkene.

 

975 kort har de dividere? Og fungerer de?

6786273[/snapback]

 

Mener å ha lest omvendt. At f.eks. P5B kan ha divider men ikke P5W.

6787218[/snapback]

er riktig som aspstein sier.men det funker paa 975x korta

Lenke til kommentar
En annen ting, den blir vel ikke varmere når du klokker den - uten å volte opp?

6792065[/snapback]

Varmeutviklingen er proposjonal med klokkefrekvens og spenningen i andre potens. Dette er en gylden regel som gjelder alle prosessorer.

 

Øker man klokkefrekvensen med 10% så øker også varmeutviklingen med 10%

Øker man spenningen med 10% så øker varmeutviklingen med 21%.

Lenke til kommentar
Tror dere det er mulig å få en DangerDen TDX 939/478 til å passe 775? Har allerede kjøpt 2 slike blokker, og vil helst ikke kjøpe en til. Noen som har målene på S775?

6796849[/snapback]

Microplex kommer til å ta inn "konverteringskit", eller løse topper til disse om litt. Det var i allfall det de fortalte meg.

Lenke til kommentar

hmm. Motok min E6300 og Asus P5B her om dagen. Monteringen gikk bra, men da jeg åpen AI suite(eller hva det nå het) så jeg at CPU'en lå på 47 grader Idle. Etter en dag med spilling lå den på 65 C. Er ikke dette litt varmt?

Jeg bruker stock kjøler og stock kjølepasta. Jeg har ikke økt volten eller frekvensen på CPU'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...