Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Jag fick epilepsi av ditt inlägg men efter jag läst det 8 gånger så kan jag bara hålla med dig Simen. Det verkar i bland som om de gottar sig med hardware på tullverket. Då ska vi inte prata om att sända ut varor. Makan till byråkrati trode jag inte ens existerade i det gamla kalla Sovjet. Tyvärr så är posten nuförtiden 100% inblandad i vad fedex gör här i Norge också. In till April tror jag det var så tog det max 3-4 arbetsdagar från California tills Fedex ringde på dörren. Sen tog posten över och vips blev det ytterligare en vecka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk reklame fra dell i eposten i går:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

post-3851-1156522503_thumb.png
post-3851-1156522503.png

 

:lol:

 

Den kunne sikkert vært postet i humor-kateogorien men jeg poster den her siden alle her i tråden er veldig godt opplyst om hva som er forrige generasjon datamaskiner (enkeltkjerne netburst uten støtte for speedstep og virtualisering). for ikke å snakk om slagordet deres: "Dobbel hukommelse - dobbelt så rask".

Lenke til kommentar

Det gjør den sikkert, men det er ikke det jeg klager på. Jeg synes bare det var noe "rart" å se en budsjett-PC satt sammen av utgående reste-komponenter bli kalt for "neste generasjons datamaskin". Hva er da Conroe? Etterfølgeren til etterfølgeren neste generasjons datamaskiner? Hvordan har det seg da at slike "fremtidsmaskiner" på mystisk vis er i salg i dag?

Lenke til kommentar
nosto: Du kjører ikke PC6400-brikker på full pupp 2.4V, da ødelegger du de! Så lenge du ikke har brikker med Microns ryker de FORT! Eks Corsairs PC6400C4 tåler nesten ikke volt mens PC6400C3 fint tåler 2.5 med litt kjøling

6742718[/snapback]

nei

min feil

klokking 2.4v

24/7 2.2

Lenke til kommentar
Hvilken volt er det de fleste kjører rammen sin på @ defualt timings og speed?

 

edit: Bruker selv 1.9, men syns det kanskje er litt lite?

6742183[/snapback]

 

Mine OCZ Platinum XTC PC2-8000 går vel på 2.1v default, men har livstidsgaranti ved 2.2v -/+ 5%, dvs at jeg trygt kan bruke dem på 2.3v hvis spenningen ikke fluktuerer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Jeg fikk reklame fra dell i eposten i går:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

post-3851-1156522503_thumb.png
post-3851-1156522503.png

 

:lol:

 

Den kunne sikkert vært postet i humor-kateogorien men jeg poster den her siden alle her i tråden er veldig godt opplyst om hva som er forrige generasjon datamaskiner (enkeltkjerne netburst uten støtte for speedstep og virtualisering). for ikke å snakk om slagordet deres: "Dobbel hukommelse - dobbelt så rask".

6741546[/snapback]

:D:D jup den hadde passet bedre under humor,

Litt overrasket over at dell kjører ut en slik reklame, virket mer som en typisk besrkivelse fra qxl eller slik.

Mitt tips send den til intel, de blir sikker glade over hva Dell kaller neste generasjon. Er ikke sikkert at den pcen er så dårlig kjøp for prisen, avhenger mest av hovedkortet, har dårlige erfaringer med dell billig hovedkort.

 

Hva kalte de de dyrere pcene med core2 duo? det ville jeg likt å vist.

Ogås det med dobbelt ram, ser det står 512MB der, dobbel betyr vel at man får 1024MB :D

Lenke til kommentar
Noen her som vet om en vannblokk som passer Asus P5W DH Deluxe? =)

Og trenger hovedkortet å vannkjøles i det hele tatt? CPU og GPU blir iallfall vannkjølt.

6750000[/snapback]

 

Jeg bruker Aseteks Waterchill-sett for NB, GPU og CPU for s478. NB passer hovedkortet perfekt, men jeg måtte bruke strips for å feste CPU-blokken. Funker helt greit though.

 

NB på dette hovedkortet blir temmelig varm og det er en god ide å kjøle den så godt som du kan. Min ligger på ca 49-50 grader idle når jeg overklokker min E6600 til 3.6 GHz, mens selve CPUen bare ligger på noen og tredve grader.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
værste er jo at folk kjøper slike ting. får traumer av og til når jeg reiser rundt til familie og venner og ser hva de bruker penger på :no: blir ikke overraska hvis jeg finner noe slik et sted...

6741571[/snapback]

 

Det er jo ikke akkurat neste genrasjon,men må få lov å si at den er nok brukbar i forhold til prisen, en får jo ikke all verden for 3800 kr :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...