Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norton Internet Security 2006 har mange. X-Fi lydkortet noen. Osv.

Men jeg kan tweake mer i Services ja ;)

6719534[/snapback]

Jeg har også X-Fi, men Norton holder jeg meg langt unna (av en god grunn ser det ut til - NOD32 FTW!)

 

Jeg har nå fått min E6600 til 3.33Ghz (380FSB), men jeg har noen temperaturavlesninger som er helt "off the scale". Men det er mulig den beta-biosen til Gigabyte DS4 ikke er helt som den skal. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Imponerende nosto , hviken innstillinger gjør du i bios for at cpu-z skal vise mulitplier 9x (6-9)

6722065[/snapback]

Det ser ut til å være en ES-utgave (Engineering Sample). Disse har vel ulåst multiplikator, derfor vises alternativene også.

6722089[/snapback]

 

Dette gjelder alle Conroe/Allendale i hk m/bios som takler dette... slik jeg har forstått det (ikke ES kun nedover selvsagt... "range" fra 6-n der n er "default").

 

PS.

P5B Dlx ser bare bedre og bedre ut... :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Imponerende nosto , hviken innstillinger gjør du i bios for at cpu-z skal vise mulitplier 9x (6-9)

6722065[/snapback]

Det ser ut til å være en ES-utgave (Engineering Sample). Disse har vel ulåst multiplikator, derfor vises alternativene også.

6722089[/snapback]

 

Dette gjelder alle Conroe/Allendale i hk m/bios som takler dette... slik jeg har forstått det (ikke ES kun nedover selvsagt... "range" fra 6-n der n er "default").

 

PS.

P5B Dlx ser bare bedre og bedre ut... :thumbup:

6722169[/snapback]

Takker for svar dere , i bios på mitt hovedkort p5w dh deluxe ,finner jeg ikke noen

instillinger for å endre på multiplikator i det hele tatt ,hverken opp eller ned.

Ser at cpu-z bildet viser at nosto har en ES utgave , det er vel her det ligger tipper jeg.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Har testet ett strømspare oppsett ,for å se hvor langt jeg kan overklokke uten å endre spenningen til prosessoren

,dersom spenningen står til auto kan jeg enable speed steep funksjonen i bios samt enchanged c1 kan settes til auto

problemet her så langt er at prosessoren går med konstant 312mhz fsb alikevel,eneste jeg har forskjel jeg har registrert er at spenningen på prossesoren detter fra 1.3 til 1.15V Idle.

,men ved 2.8ghz som jeg fikk med auto spenning (1,3V) er prosessoren langt kjøligere.

en mine tidligere tester med spenninger på 1,46v 3,2ghz.

post-67974-1156337976_thumb.png

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
p5bd er et bra kort til c2d.fikk mitt igaar testet ett par tre ganger.det meste paa std.

klarer fint

500mhz

6722002[/snapback]

 

 

Hvor høy Vcore?

 

Mitt P5B Deluxe Wifi døde dagen etter at jeg fikk det, en Fet gikk opp i røyk >_> , kommer et nytt tilbake fra RMA om ikke altfor lenge.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Har testet ett strømspare oppsett ,for å se hvor langt jeg kan overklokke uten å endre spenningen til prosessoren

,dersom spenningen står til auto kan jeg enable speed steep funksjonen i bios samt enchanged c1 kan settes til auto

problemet her så langt er at prosessoren går med konstant 312mhz fsb alikevel,eneste jeg har forskjel jeg har registrert er at spenningen på prossesoren detter fra 1.3 til 1.15V Idle.

,men ved 2.8ghz som jeg fikk med auto spenning (1,3V) er prosessoren langt kjøligere.

en mine tidligere tester med spenninger på 1,46v 3,2ghz.

6728398[/snapback]

Min 24/7 setting er 9 x 333 = 3.0 Ghz med volt @ auto. Har også satt på C1E i BIOS. Når C1E kobles inn ved idle kjøres den på 2.0 Ghz. Man mister ikke ytelse på dette, har testet med Super PI 1M. CPU'n fyker opp i 3.0 Ghz så fort belastningen blir stor nok. Genialt egentlig! Med vannkjøling så hadde jeg så klart kjørt min CPU høyere for 24/7, men med luft så mener jeg det ikke er verdt de extra 2-300 Mhz siden prosessoren begynner da å bli seriøst varm når du går over 3.3 Ghz!

 

Asus P5W DH Deluxe kortet liker seg dessuten bedre når vcore er på auto... :hmm:

 

Og 3.0 Ghz er mer enn raskt nok ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...