Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det var diskusjon om throttling tidligere i denne tråden.

 

Et tips er å skaffe seg Everest Ultimate ed. og bruke den innebygde throttle varslings funksjonen der.

 

Opplever selv throttling ved dual priming over 3.8 ghz (1.55vcore). Det kan også merkes på CPU scoren i 3dmark, ved at en ved begynner å gå ned i score ved høyre overklokk. I mitt tilfelle ved 3.8ghz +

 

Throttling inntreffer da core tempen i Everest overstiger 80 C .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fått testa litt mer. Det går forsiktig oppover. Ytelsen til denne prosessoren er det i ihvertfall ikke noe si på. Lurer egentlig på hvor langt den vil gå? Ser at enkelte på xs.org klarer 100% OC på denne prosessoren. Har sagt til meg selv at om jeg klarer 2600mhz så skal jeg være fornøyd. akkurat nå ser det ut til å være innenfor rekkevidde.

6714012[/snapback]

 

Det er mulig du har nevnt det før, men kan du vise til i tråden/innlegg hvilket hk du benytter? :)

Lenke til kommentar
Så det var diskusjon om throttling tidligere i denne tråden.

 

Et tips er å skaffe seg Everest Ultimate ed. og bruke den innebygde throttle varslings funksjonen der.

 

Opplever selv throttling ved dual priming over 3.8 ghz (1.55vcore). Det kan også merkes på CPU scoren i 3dmark, ved at en ved begynner å gå ned i score ved høyre overklokk. I mitt tilfelle ved 3.8ghz +

 

Throttling inntreffer da core tempen i Everest overstiger 80 C .

6714262[/snapback]

 

80c var mye :hmm: . Hva slags kjøling har du?

Lenke til kommentar
Så det var diskusjon om throttling tidligere i denne tråden.

 

Et tips er å skaffe seg Everest Ultimate ed. og bruke den innebygde throttle varslings funksjonen der.

 

Opplever selv throttling ved dual priming over 3.8 ghz (1.55vcore). Det kan også merkes på CPU scoren i 3dmark, ved at en ved begynner å gå ned i score ved høyre overklokk. I mitt tilfelle ved 3.8ghz +

 

Throttling inntreffer da core tempen i Everest overstiger 80 C .

6714262[/snapback]

 

80c var mye :hmm: . Hva slags kjøling har du?

6714281[/snapback]

 

 

Bruker Stormblokka med MCP 650 og 2 dual heatercoresr. CPU Core temp er ikke det samme som CPU temp, da sistnevnte er lavere :) ca 55 C load.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
80c var mye :hmm: . Hva slags kjøling har du?

6714281[/snapback]

 

Det er ikke mye med tanke på en VCore godt over spec.. :)

Det er nok av tråder som viser at Conroe blir *varm* selv med high-end luftkjøling/vannkjøling, ved overklokk med VCore opp mot og over 1.5.

Sjekk forøvrig tråder på xs.org (bl.a. Coolaler) med luftkjølte Conroe..

Det er "normalt" med svært høye temperaturer (ihvertfall i forhold til hva man tidligere har ansett som "safe".. tenker da på A64, Netburst)..

 

PS.

@Alcoholiday:

Hva "CPU-temp" vises som av software er egenltlig litt misvisende da det er coretemp som styrer throttling.

Dersom throttling skal unngås må man enten få til bedre kjøling.. eller klokke ned for max/optimal ytelse ("normal" 24/7 bruk).

"CPU-temp" på min Allendale er ihvertfall betraktelig (over 10 grader) under Coretemp.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Øka til 2.4 volt og testa dette :

6713976[/snapback]

Jeg merket meg noe inntressant når jeg testet minne ytelsen i sisoft sandra , i mtt første forsøk kjørte jeg minne fsb;dram 4:5 og 905 hastighet og fikk rundt 7300 poeng i sisoft sandra ,jeg prøvde som deg å sette opp timingene på minne ,men kom ikke i nærheten av det dine C3 minne brikker klarer

Men dersom jeg kjører minne divider til 1:1 i bios får jeg langt bedre skåre en tidligere.

post-67974-1156117390_thumb.png

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Er denne stabil nok tror dere?  :D

prime9532ghzkn5.th.jpg

6709106[/snapback]

58 prosesser.. (nederst på task manager) det var mange synes jeg. Når jeg kjører de samme programmene du har oppe på skjermen, har jeg kun 34 prosesser (med anti virus og daemon tools kjørende). Har du mye "graps" på maskinen din?? Mulig du har en del å hente på ytelse her.

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Øka til 2.4 volt og testa dette :

6713976[/snapback]

Jeg merket meg noe inntressant når jeg testet minne ytelsen i sisoft sandra , i mtt første forsøk kjørte jeg minne fsb;dram 4:5 og 905 hastighet og fikk rundt 7300 poeng i sisoft sandra ,jeg prøvde som deg å sette opp timingene på minne ,men kom ikke i nærheten av det dine C3 minne brikker klarer

Men dersom jeg kjører minne divider til 1:1 i bios får jeg langt bedre skåre en tidligere.

6714663[/snapback]

Forklaringen finnes på denne siden.

Lenke til kommentar
Øka til 2.4 volt og testa dette :

6713976[/snapback]

Jeg merket meg noe inntressant når jeg testet minne ytelsen i sisoft sandra , i mtt første forsøk kjørte jeg minne fsb;dram 4:5 og 905 hastighet og fikk rundt 7300 poeng i sisoft sandra ,jeg prøvde som deg å sette opp timingene på minne ,men kom ikke i nærheten av det dine C3 minne brikker klarer

Men dersom jeg kjører minne divider til 1:1 i bios får jeg langt bedre skåre en tidligere.

6714663[/snapback]

Forklaringen finnes på denne siden.

6719512[/snapback]

 

Noen som har en rask oversatt konklusjon på det? :p

Lenke til kommentar
58 prosesser.. (nederst på task manager) det var mange synes jeg. Når jeg kjører  de samme programmene du har oppe på skjermen, har jeg kun 34 prosesser (med anti virus og daemon tools kjørende). Har du mye "graps" på maskinen din?? Mulig du har en del å hente på ytelse her.

 

Norton Internet Security 2006 har mange. X-Fi lydkortet noen. Osv.

Men jeg kan tweake mer i Services ja ;)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Daytona*, hvorfor har du ikke din conroe på 3600 mhz? 9 x 400 bør jo gå supert...!? Er det noe vits med den ekstra multiplieren? Kanskje jeg bare kjøper meg en E6400 og durer på 8 x 400 = 3,2 GHz. Jeg ville aldri i verden betalt så mye ekstra hvis jeg ikke skal benytte meg av den multiplieren :)

Endret av magenuss
Lenke til kommentar

Den er ikke stabil ved 3,6ghz dessuten ,må jeg ha over 1.6volt spenning for at den skal fungere bra,noe jeg syntes er for mye til daglig dags bruk.

Jeg klarer å kjøre 3dmark med 3.56ghz det er maks!

til vanlig bruker jeg pcèn på 3.33ghz og 1.52v ,da funkerer den helt fint til 24/7 bruk og er i grunn fornøyd med det.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...