Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Betroz: Bra det, men øk VDIMM til 2.3V og sett timings til 3-4-3-9. C3-brikkene pleier å gjøre 900MHz med CL3.

6709336[/snapback]

Jeg har dessverre fått noen brikker som klokker dårlig. I følge tester på nettet skal disse klare DDR2 1120 med 5-5-5-12 timings og 2.2 volt men hos meg kommer jeg da ikke inn i Windows engang...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Boxed. Den skiten.

6712507[/snapback]

 

Du er sikker på at du har klart å montere kjøler korrekt?

Conroe/Allendale er ikke stekeovner.. og klarer seg helt fint med stock kjøler.. ihvertfall sålenge du ikke øker VCore noe særlig.

CoreTemp viser ihvertfall ca. 50 grader load (som max) ved dual prime på min E6300 (310x7). (Idle ca. 35-40). Dette med stock kjøler (vifta går aldri høyere enn 1700rmp).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg har klokket til 3442 og idle ligger den på en temp på 46-47, er dette normalt? Har volt på 1.48. Bruker også en scythe ninja som jeg ikke får skrudd opp viftehastigheten på, grunnet msi ikke har lansert programvare som har den muligheten for dette hket enda (Msi PowerUp edition 975x).

 

Og en ting til, hvordan ser jeg om cpu throttler i ThrottleWatch?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er ikke mulig å svare på hva som er normalt/ikke normalt for temperatur for ett gitt hk/bios-revisjon når temperatur er "software-registrert".

Med en VCore på nesten 0.2 over standard vil jeg si at en idle temp på ca. 47 grader ikke er ekstremt. Det som kan sjekkes er økning av temp fra default (1.28/1.3) til 1.48.. og idle temp er ikke viktig.. Det er temp ved load begge kjerner som er viktig.

 

Apropos effekt/varme:

 

Sjekket nettopp mitt system ([email protected] + Intel GMA950) mht. effektforbruk.

(Dette er målt med strømmåler kjøpt på Claes..totalt forbruk fra strøm-nettet).

 

Standby: 6 watt

Idle.: 64 watt

Prime 1 kjerne: 79 watt

Prime 2 kjerner: 89 watt

3DMark03: 64 - 85 watt.

 

Jeg tror vi kan konkludere med at Conroe/Allendale er "noe bedre" enn Prescott/Smithfield/Presler.. :D

 

PS.

Når det gjelder "trottlewatch" så skal du se det på en av grafene.. Burde være intuitivt spør du meg.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Fått testa litt mer. Det går forsiktig oppover. Ytelsen til denne prosessoren er det i ihvertfall ikke noe si på. Lurer egentlig på hvor langt den vil gå? Ser at enkelte på xs.org klarer 100% OC på denne prosessoren. Har sagt til meg selv at om jeg klarer 2600mhz så skal jeg være fornøyd. akkurat nå ser det ut til å være innenfor rekkevidde.

post-8302-1156110249_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...