Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chipsettet har et visst antall porter innebygget, og alt utover dette blir sekundære kontrollere som på legges til på hovedkortet. Disse er ofte RAID-only, eller kan lage anddre problemer. Har hatt masse trøbbel med dette på mitt A8N-SLI Premium, og måtte kjøpe ekstra pci-kontrollere. Så jo flere native S-ATA porter jo bedre. Nvidia sitt nye AM2 chipsett er det første med 6 native, og jeg håper at flere følger opp...

Lenke til kommentar

SATA brukes til cd/dvd også da, og eventuelt raid.

 

Største problemet jeg ser med dagens hovedkort er svært begrenset kapasitet på PCI / PCIe slotter dersom man benytter seg av CF/SLI.

 

Man må ofte velge mellom lydkort, tv-tuner, raid kontroller på det ene sporet som er tilgjengelig. Derfor synes jeg det er bra med så mange på hovedkortet som mulig.

Lenke til kommentar
Noe offisiell info om chipsettene? Jeg er spent på hvor mange native SATA tilkoplinger de vil ha... 4, 6... forhåpentligvis 8?

6093381[/snapback]

Jeg har lest en plass det blir støtte for opptil 6 sata-porter på ICH8, pata skal vekk, 10 usb, AC'97 skal erstattes med noe bedre "realtime HD et eller annet..".

Så var det støtte for DRM :hrm: Men offisielt, nei det var det ikke.

 

 

Skal prøve å finne linken.

Lenke til kommentar
Er det dette hovedkortet som støtter Conroe? Link?

 

Hvis ja. Støtter det EE også?

6101933[/snapback]

 

Det er dette kortet ja. Men dersom du ikke vil modde kortet, bør du sørge for at det er rev 304 du kjøper... Det skal være til salgs i butikker i USA nå.

 

Problemet her til lands er at dette kortet ikke er spessielt populært, og ettersom det er det "samme" kortet (navn) så vil den nye revisjonen nok være svært vanskelig å få tak i på en god stund tror jeg.

Lenke til kommentar

revisjon 304 bad axe støtter conroe. ikke 302 :)

 

Hvis man har ekstreme loddebolt skills så er det mulig å få rev 302 til å støtte Conroe...

 

Se denne tråden på xs.org forumet: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=99298

6104271[/snapback]

 

 

Ekstreme loddebolt skills er vel litt og ta i, det er ikke så vanskelig og lodde overflate montert, du trenger bare tynn spiss og skikkelig fluss middel.

 

Få tak i hovedkortet og smd komponentene så skal jeg lodde det jeg ;)

Lenke til kommentar
Ekstreme loddebolt skills er vel litt og ta i, det er ikke så vanskelig og lodde overflate montert, du trenger bare tynn spiss og skikkelig fluss middel.

 

Få tak i hovedkortet og smd komponentene så skal jeg lodde det jeg ;)

6105953[/snapback]

 

Hehe... et av de største problemene er vel heller å finne en cpu :p

Lenke til kommentar
Hehe... vel jeg kan med sikkerhet si at jeg ikke har de skillsene :=)

 

Tror nok det blir litt venting. Litt for ekstremt for meg å kaste garanti etc ut av vinduet :)

 

Problemet blir vel heller å skaffe en cpu ja - i hvertfall med det første.

6106918[/snapback]

 

 

Hvis du greier og ødelegge kortet ved og lodde på det, så er du flink, desuten så er denne lodde modden så liten at feks komplett ville ikke ha merket forskjell ;)

Lenke til kommentar

Er det mulig å få en dato og eksakte priser på Conroe eller er det litt tidlig?

Skal nok bytte ut min 3700+ mot litt mer krefter.

Skal bruke 3000-4000 på Conroe, kommer ann på når den blir sluppet, hvilken av Conroe modellene er da best pris/ytelse/OC?

 

Vet dem sleppes rundt juli, men trenger litt mer dato her. Og hvem av modellene som klokker best.

Har sett på Extremesystems, men skjønte ikke så alt for mye...:S var trøtt.

Så dem klarte 3GHZ på luft med 2.13 Ghz modellen, har dem testet andre?

 

Ble litt mye dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...