Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom systemet ditt er stabilt bruker du ett program som fulgte med cdèn til hovedkortet ditt eks: Asus update ,og bruker dette til å oppgradere bios i windows ,gå inn på hjemmesiden til hovedkort leverandøren og last ned nyeste bios , last denne ned til hardisken din , start programmet og velg å oppgradere bios fra fil som du har lastet ned.

dersom windows er ustabilt bør du flashe bios via floppy disk ,følg anvisning på hovedkortleverandørens hjemmeside.

NB! dersom du flasher bios i windows bør du lukke alle programmer som kjører , nettleser virus progtram etc..

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Jeg har et P5B. :)

Skal det være slik at cpuene klokker seg nedover/oppover? Virker som den klokker seg nedover når jeg driver med lite, og klokker seg opp til vanlig(2,4GHz) når jeg driver med mye på en gang/spiller.

 

 

Edit:

Feilmeldingen på oppstartet forsvant etter jeg flashet bios. Takk oysfaerg og Daytona. :)

Endret av TomFu
Lenke til kommentar
Jeg har et P5B. :)

Skal det være slik at cpuene klokker seg nedover/oppover? Virker som den klokker seg nedover når jeg driver med lite, og klokker seg opp til vanlig(2,4GHz) når jeg driver med mye på en gang/spiller.

 

 

Edit:

Feilmeldingen på oppstartet forsvant etter jeg flashet bios. Takk oysfaerg og Daytona. :)

6696791[/snapback]

 

Tror det er Intel Speedstep Technology som du kan deaktivere om det er ønsket (anbefales ved overklokking (AMD = Cool'n'Quiet)).

 

 

Simen1: Flott innlegg, gode synspunkter på bl.a. Conroe. Jeg synes du skal fortsette å skrive på vegne av deg selv privat, selv om du er Com.Mng. Dette er trossalt et forum hvor vi skal kunne skrive våre meninger (uten lynsjing). Hvis du føler at du ikke kan uttrykke deg selv p.g.a. tittelen din, så kanskje du får vurdere å fraskrive deg ansvaret..? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Huff, det ble en smule langt, men jeg regner med at i det minste TL1000S har klart å lese seg gjennom hele "avhandlingen". :)

6694873[/snapback]

 

Tusen takk for (enda) ett glimrende innlegg Simen1 :thumbup:

Da var alt avklart og vi er fullstendig enig.

 

Beklager at jeg er/var litt for mistenksom mhp rolle/tolkning av innlegg.. :blush:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Hvilken BIOS version anbefales for PW5 DH Delux? Den som følger med eller nye oppdateringer fra nettet?

6698859[/snapback]

BIOS er såpass umoden at jo nyere jo bedre vil jeg si. Bruker selv 1101.

Anbefaler å flashe fra DOS med dette : afudos /i1101.rom /pbnc /n

Når den er ferdig så skrur du av PC'n og resetter CMOS (iallefall la PC'n stå av 3 min). Gå så inn i BIOS og last opp BIOS defaults.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Lurer på om jeg skal ta med hjem og teste budsjettløsningen AB9 og E6300 etterpå, har det liggende klart som jeg kan hente etterpå (uten kostnader selvsagt ;) )

6699082[/snapback]

 

Gjør det du.. :)

Jeg skal prøve å få hentet mitt budsjett-oppsett i ettermiddag.. og forhåpentligvis testet det i helgen..

(Forventer ikke mye mht klokking..).

Lenke til kommentar

En ting som har skuffet meg litt så lang på intel platformen er at det ikke er mulig å bruke "speed step" funksjonen til denne prossesoren dersom jeg skal overklokke prosessoren en del , dersom denne funksjonen blir enablet i bios får jeg ikke endret på spenningen til rposessoren i bios manuelt lengre ,denne problemstillingen hadde jeg ikke på amd platformen ,her kan jeg enable "cool and quiet" funksjonen samtidig som at spenningen til prosessoren kunne settet manuelt høyere i bios , dette medfører naturligvis at en ikke kan overklokke prossessoren maksimalt ,men eks vis opteron 170 prosessoren som jeg kjørte dual prime stabil på 2,8ghz kunne kansje klare rundt 2,7 dersom cool and quet var enablet.

dersom pcèn da bare surret på tomgang var prosessor og spenningen på prosessoren kraftig redusert ,men med en gang jeg startet ett program gikk prosessoren opp i maks ytelse og spenningen på prosessoren opp til den jeg hadde valgt i bios.

Lenke til kommentar

Ser med glede det er noen her som skal teste "billig oppsettet" med E6300 + HK. Er veldig spent på resultater her, da jeg vurderer E6300 selv atm. Hadde vært veldig spennende om dere hadde også hatt mulighet å teste litt forskjellig ytelse med forksjellig ram, evt klokke ned minne til å matche rimeligere versjoner om dere bare har dyr minne tilgjengelig.

 

Har bestemt meg for å kjøpe ny maskin, men da enten AM2 X2 3800+ eller E6300. Må prøve å kutte på kostnadene, så en totalvurdering i pris (CPU + minne + HK) / ytelse er alfa omega for meg i alle fall :)

Endret av vembi
Lenke til kommentar
En ting som har skuffet meg litt så lang på intel platformen er at det ikke er mulig å bruke "speed step" funksjonen til denne prossesoren dersom jeg skal overklokke prosessoren en del , dersom denne funksjonen blir enablet i bios får jeg ikke endret på spenningen til rposessoren i bios manuelt lengre ,denne problemstillingen hadde jeg ikke på amd platformen ,her kan jeg enable "cool and quiet" funksjonen samtidig som at spenningen til prosessoren kunne settet manuelt høyere i bios , dette medfører naturligvis at en ikke kan overklokke prossessoren maksimalt ,men eks vis opteron 170 prosessoren som jeg kjørte dual prime stabil på 2,8ghz kunne kansje klare rundt 2,7 dersom cool and quet var enablet.

dersom pcèn da bare surret på tomgang var prosessor og spenningen på prosessoren kraftig redusert ,men med en gang jeg startet ett program gikk prosessoren opp i maks ytelse og spenningen på prosessoren opp til den jeg hadde valgt i bios.

6700029[/snapback]

Du kan bruke RightMark CPU Clock Utility til å slå på C1E ;)

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt en E6300 og et P5W deluxe. Håper virkelig den er klokkevennlig. E6300 er vel egentlig nok på stock-hastighet for meg, men penisforlenger er morsomt.

 

Må P5W deluxe flashes? Netshop har de inne på fjernlager nå... Og i så fall, hvordan kan jeg få gjort dette uten å ha en annen LGA775-prosessor på lager?

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt en E6300 og et P5W deluxe. Håper virkelig den er klokkevennlig. E6300 er vel egentlig nok på stock-hastighet for meg, men penisforlenger er morsomt.

 

Må P5W deluxe flashes? Netshop har de inne på fjernlager nå... Og i så fall, hvordan kan jeg få gjort dette uten å ha en annen LGA775-prosessor på lager?

6702925[/snapback]

 

De som er på fjernlageret er nok så nye at jeg vil rimelig sikkert si at de garantert støtter din snart nye CPU.

 

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...