Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Driver å Primer på 3.2 Ghz med min E6600 her også. 1.4V i BIOS.

Noctua NH-U12 + 120mm SilentX vifte på ca 1100 rpm. 64 grader på begge kjernene som vist i Core Temp.

 

Får se om jeg kan sette ned vcore hvis den klarer 24 timer Prime95. CPU klarer nok mer, men jeg liker ikke temp over 65 grader....AS5 pastaen har ikke fått kjørt seg inn enda heller. Dessuten er det jo 26 grader i rommet her nå!

 

Dessuten har Asus P5W DH kortet fortsatt en del bugs, selv med 1101 BIOS :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Angrer kanskje litt på at jeg avbestilte ordren på P5B Dlx (bestilt i juni forøvrig).

Sjekk denne tråden på xs.org.

Selv om dette er ett hk som er voltmoddet (VCore) viser trådstarter til meget gode resultater med sin E6600 (også uten mod).

Vel.. jeg vil som tidligere nevnt vente litt med den helt store satsningen på Conroe, men har likevel bestilt følgende for litt testing (rimelig budsjett-oppsett).

 

Conroe E6300

Asrock Conroe945G-DVI

 

 

Kan bli spennede å se om det Asrock hk'et kan klokke litt ihverfall... Det har ihvertfall mange gode "features" til en meget grei pris..

Lenke til kommentar

Har bestilt et ASUS P5B dh og en E6600.

 

Spørsmålet mitt er hva som er "grensen" for overklokking med boxed vifta til denne prosessoren. Har ingen utpregede kunnskaper innenfor overklokking, og ønsker ikke å risikere den kjære CPU'en min, så må være overklokking med god sikkerhetsmargin.

Lenke til kommentar
Har bestilt et ASUS P5B dh og en E6600.

 

Spørsmålet mitt er hva som er "grensen" for overklokking med boxed vifta til denne prosessoren. Har ingen utpregede kunnskaper innenfor overklokking, og ønsker ikke å risikere den kjære CPU'en min, så må være overklokking med god sikkerhetsmargin.

6684361[/snapback]

Jeg vil si at grensen går når den starter å throttle, det vil si at den hopper over klokkesykluser for å senke varmeutviklingen. Det merkes av at du ofte får betydelig lavere score i de fleste tester. Boxed kjøleren er desverre ikke god til overklokking. Om du har en prosessor som klokker godt så vil den nok starte å throttle lenge før du når 1.55V med den kjøleren.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Angrer kanskje litt på at jeg avbestilte ordren på P5B Dlx (bestilt i juni forøvrig).

Sjekk denne tråden på xs.org.

Selv om dette er ett hk som er voltmoddet (VCore) viser trådstarter til meget gode resultater med sin E6600 (også uten mod).

Vel.. jeg vil som tidligere nevnt vente litt med den helt store satsningen på Conroe, men har likevel bestilt følgende for litt testing (rimelig budsjett-oppsett).

 

Conroe E6300

Asrock Conroe945G-DVI

 

 

Kan bli spennede å se om det Asrock hk'et kan klokke litt ihverfall... Det har ihvertfall mange gode "features" til en meget grei pris..

6683762[/snapback]

Jeg hadde også lyst til å kjøpe det hovedkortet der , det har jo også hdmi kort slott, uansett hovedkortet er meget god og har generel høy ytelse men det er vist sperret på 300fsb dersom du ønsker å overklokke, kjipt....

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Er en stund siden sist gang jeg har bygget en PC. Men nå er jeg i gang med en Conroe basert maskin :)

 

Lurer på hvilken strømkontakt til prosessoren jeg skal bruke.

På hovedkortet er det en 8 pins kontakt, men med stømforsyningen følger det alstå med en 4 pins kontakt og en 6 pins. Skal jeg da bruke 4 pin eller 6 pin?

Så vidt jeg vet kalles ihvertfall 4 pins kontakten for "P4-kontakten", men vet ikke om jeg skal bruke den til conroe også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er en stund siden sist gang jeg har bygget en PC. Men nå er jeg i gang med en Conroe basert maskin :)

 

Lurer på hvilken strømkontakt til prosessoren jeg skal bruke.

På hovedkortet er det en 8 pins kontakt, men med stømforsyningen følger det alstå med en 4 pins kontakt og en 6 pins. Skal jeg da bruke 4 pin eller 6 pin?

Så vidt jeg vet kalles ihvertfall 4 pins kontakten for "P4-kontakten", men vet ikke om jeg skal bruke den til conroe også.

6686661[/snapback]

 

Dette er nok beskrevet godt i manualen for hk'et ditt.. :)

 

Du har nå anskaffet ett nyere (godt) hovedkort for dual core.. Disse har alle (ihvertfall for Intel) en 8-pins kontakt for strøm til VRM(CPU-strøm). 4 av kontaktene er ofte "blendet".. som vil si at du godt kan bruke en PSU som "bare" har "vanlig 4-pins".

Ideelt sett burde du kjøpe en ny (og dyr) PSU, men du må ikke... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har en Hiper 580w PSU, og jeg har sjekket både manualen til hovedkortet og til prosessoren, men finner ikke noe tilstrekkelig svar der :/

6686872[/snapback]

 

Det vil selvsagt ikke stå noe om 8-pins kontakt i manualen til ett PSU med 4-pins kontakt.

Hvilket hk har du?

Dersom du kan opplyse om det kan jeg evt. være behjelpelig med å lese manualen.

 

For eksempelsvis P5WD2 Premium står det i manual (side 63-64) at man både kan bruke 20-pins kontakt og 4-pins kontakt gitt at PSU gir nok strøm (jeg ville ikke gjort det).. :)

Lenke til kommentar
Mister en noe OC-evne ved å bruke P4- framfor P8-kontakt? (Vil CPU bli ustabil ved høy klokk?)

6687066[/snapback]

 

Med mitt dfi expert(939) er det ingen forskjell. Hvilket hovedkort har du?

 

Jeg kommer nok til å vente lenge før jeg hopper på conroe-bølgen, men de yter og overklokker meget bra må jeg si :thumbup:

Lenke til kommentar

Har fjorårets modell av MIST 500W og jeg vurderer sterkt(!) å droppe å vente 1-2 mnd på nForce 5 brikkesettet og heller gå for P5W DH Deluxe nå med en gang. Hvis jeg noen gang skulle få bruk for SLI (noe som er tvilsomt) kan jeg alltids bruke modifiserte drivere. Er skikkelig dritt lei av å bruke det Pentium 4 systemet her fra 2001. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...