Betroz Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Driver å Primer på 3.2 Ghz med min E6600 her også. 1.4V i BIOS. Noctua NH-U12 + 120mm SilentX vifte på ca 1100 rpm. 64 grader på begge kjernene som vist i Core Temp. Får se om jeg kan sette ned vcore hvis den klarer 24 timer Prime95. CPU klarer nok mer, men jeg liker ikke temp over 65 grader....AS5 pastaen har ikke fått kjørt seg inn enda heller. Dessuten er det jo 26 grader i rommet her nå! Dessuten har Asus P5W DH kortet fortsatt en del bugs, selv med 1101 BIOS Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Angrer kanskje litt på at jeg avbestilte ordren på P5B Dlx (bestilt i juni forøvrig). Sjekk denne tråden på xs.org. Selv om dette er ett hk som er voltmoddet (VCore) viser trådstarter til meget gode resultater med sin E6600 (også uten mod). Vel.. jeg vil som tidligere nevnt vente litt med den helt store satsningen på Conroe, men har likevel bestilt følgende for litt testing (rimelig budsjett-oppsett). Conroe E6300 Asrock Conroe945G-DVI Kan bli spennede å se om det Asrock hk'et kan klokke litt ihverfall... Det har ihvertfall mange gode "features" til en meget grei pris.. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Er en bråte med tester i 1. innlegg, men utifra det utvalget jeg har sett på er disse bare på de dyreste C2D CPU'ene. Er egentlig mest aktuellt for meg å kjøpe en E6300 eller E6400. Noen som har sett noen ålreite tester av disse opp mot tilsvarende (pris) AM2 og gjerne kan poste dem? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Conroe E6300Asrock Conroe945G-DVI 6683762[/snapback] For litt mindre kan man få: MSI K9VGM-V og AMD Athlon 64 X2 4200+ sokkel AM2 Noen som har sett noen ålreite tester av disse opp mot tilsvarende (pris) AM2 og gjerne kan poste dem?6683897[/snapback] Noen innlegg lengre opp i tråden finner du denne testen av blandt annet E6300, X2 3800+ og X2 4600+. Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Har bestilt et ASUS P5B dh og en E6600. Spørsmålet mitt er hva som er "grensen" for overklokking med boxed vifta til denne prosessoren. Har ingen utpregede kunnskaper innenfor overklokking, og ønsker ikke å risikere den kjære CPU'en min, så må være overklokking med god sikkerhetsmargin. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Så lenge du holder volt under 1.55 eller deromkring (hvis du kjøler kun med luft), så vil C2D slå seg av når den blir cirka 85 grader (mener jeg å huske). Jeg ville iallfall holdt meg under 65 grader ved full last for sikkerhetskyld. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Har bestilt et ASUS P5B dh og en E6600. Spørsmålet mitt er hva som er "grensen" for overklokking med boxed vifta til denne prosessoren. Har ingen utpregede kunnskaper innenfor overklokking, og ønsker ikke å risikere den kjære CPU'en min, så må være overklokking med god sikkerhetsmargin. 6684361[/snapback] Jeg vil si at grensen går når den starter å throttle, det vil si at den hopper over klokkesykluser for å senke varmeutviklingen. Det merkes av at du ofte får betydelig lavere score i de fleste tester. Boxed kjøleren er desverre ikke god til overklokking. Om du har en prosessor som klokker godt så vil den nok starte å throttle lenge før du når 1.55V med den kjøleren. Endret 16. august 2006 av kjaks Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) vel, dropper overklokking frem til jeg får kjøpt meg en litt kraftigere vifte da. Forresten, gratulere med innlegg nr 1000 KJAKS! Endret 16. august 2006 av intox_neb Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Angrer kanskje litt på at jeg avbestilte ordren på P5B Dlx (bestilt i juni forøvrig).Sjekk denne tråden på xs.org. Selv om dette er ett hk som er voltmoddet (VCore) viser trådstarter til meget gode resultater med sin E6600 (også uten mod). Vel.. jeg vil som tidligere nevnt vente litt med den helt store satsningen på Conroe, men har likevel bestilt følgende for litt testing (rimelig budsjett-oppsett). Conroe E6300 Asrock Conroe945G-DVI Kan bli spennede å se om det Asrock hk'et kan klokke litt ihverfall... Det har ihvertfall mange gode "features" til en meget grei pris.. 6683762[/snapback] Jeg hadde også lyst til å kjøpe det hovedkortet der , det har jo også hdmi kort slott, uansett hovedkortet er meget god og har generel høy ytelse men det er vist sperret på 300fsb dersom du ønsker å overklokke, kjipt.... Endret 16. august 2006 av Daytona* Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Får pakken min i morgen, kan nesten ikke vente! Min mor skylder meg rundt 600kr, også får jeg 615kr i lønn snart. Skal enten bruke det på en diger Family Guy pakke med alle sesongene, eller stash til PCen(blant annet CPU-kjøler). Noen som har anbefalinger? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Til type stasj eller om du faktisk skal kjøpe stasj? Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Tenkte på anbefalinger til kjøler. (Og eventuell annen nyttig stasj.) Lenke til kommentar
Micern Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Er en stund siden sist gang jeg har bygget en PC. Men nå er jeg i gang med en Conroe basert maskin Lurer på hvilken strømkontakt til prosessoren jeg skal bruke. På hovedkortet er det en 8 pins kontakt, men med stømforsyningen følger det alstå med en 4 pins kontakt og en 6 pins. Skal jeg da bruke 4 pin eller 6 pin? Så vidt jeg vet kalles ihvertfall 4 pins kontakten for "P4-kontakten", men vet ikke om jeg skal bruke den til conroe også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Er en stund siden sist gang jeg har bygget en PC. Men nå er jeg i gang med en Conroe basert maskin Lurer på hvilken strømkontakt til prosessoren jeg skal bruke. På hovedkortet er det en 8 pins kontakt, men med stømforsyningen følger det alstå med en 4 pins kontakt og en 6 pins. Skal jeg da bruke 4 pin eller 6 pin? Så vidt jeg vet kalles ihvertfall 4 pins kontakten for "P4-kontakten", men vet ikke om jeg skal bruke den til conroe også. 6686661[/snapback] Dette er nok beskrevet godt i manualen for hk'et ditt.. Du har nå anskaffet ett nyere (godt) hovedkort for dual core.. Disse har alle (ihvertfall for Intel) en 8-pins kontakt for strøm til VRM(CPU-strøm). 4 av kontaktene er ofte "blendet".. som vil si at du godt kan bruke en PSU som "bare" har "vanlig 4-pins". Ideelt sett burde du kjøpe en ny (og dyr) PSU, men du må ikke... Lenke til kommentar
Micern Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg har en Hiper 580w PSU, og jeg har sjekket både manualen til hovedkortet og til prosessoren, men finner ikke noe tilstrekkelig svar der :/ Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hadde det samme problemet Micern. Søk tilbake i tråden litt. Ellers er det bare å koble til med 4pinen, som jeg gjorde. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Mister en noe OC-evne ved å bruke P4- framfor P8-kontakt? (Vil CPU bli ustabil ved høy klokk?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg har en Hiper 580w PSU, og jeg har sjekket både manualen til hovedkortet og til prosessoren, men finner ikke noe tilstrekkelig svar der :/ 6686872[/snapback] Det vil selvsagt ikke stå noe om 8-pins kontakt i manualen til ett PSU med 4-pins kontakt. Hvilket hk har du? Dersom du kan opplyse om det kan jeg evt. være behjelpelig med å lese manualen. For eksempelsvis P5WD2 Premium står det i manual (side 63-64) at man både kan bruke 20-pins kontakt og 4-pins kontakt gitt at PSU gir nok strøm (jeg ville ikke gjort det).. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Mister en noe OC-evne ved å bruke P4- framfor P8-kontakt? (Vil CPU bli ustabil ved høy klokk?) 6687066[/snapback] Med mitt dfi expert(939) er det ingen forskjell. Hvilket hovedkort har du? Jeg kommer nok til å vente lenge før jeg hopper på conroe-bølgen, men de yter og overklokker meget bra må jeg si Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Har fjorårets modell av MIST 500W og jeg vurderer sterkt(!) å droppe å vente 1-2 mnd på nForce 5 brikkesettet og heller gå for P5W DH Deluxe nå med en gang. Hvis jeg noen gang skulle få bruk for SLI (noe som er tvilsomt) kan jeg alltids bruke modifiserte drivere. Er skikkelig dritt lei av å bruke det Pentium 4 systemet her fra 2001. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå