Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Nokon som veit ka forskjellen på ASUS P5B og Deluxe versionen er ?

Klarer P5B samme FSB som P5B Deluxe ?

6665937[/snapback]

 

Etter hva jeg har lest så er det klar forskjell mellom disse kortene , jeg regner med det er p5w dh deluxe du mener.

dersom det er e6300 klarer begge kortene meget høy fsb (ca 480)

men med e6600 og oppover er deluxe kortet best med 400-450fsb

mens p5b hovedkortet max klarer 370fsb

 

Jeg har foresten deluxe utgaven , samt en e6600 cpu liggende rett forran nesen min , kommer til å sette sammen dette i morgen ,skal bli spennende å se hvilken ytelse jeg klarer , men mitt system vil nok være litt hemmet pga luftkjøling , men jeg har meget god vifte som skal kjøle prosessoren og cpu kjøleren jeg har valgt virker meget lovende "noctura nh-u12"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Nokon som veit ka forskjellen på ASUS P5B og Deluxe versionen er ?

Klarer P5B samme FSB som P5B Deluxe ?

6665937[/snapback]

 

Ikke godt å si.. må vel bare avvente tester. Men er jo ikke hardware messig store forskjeller, så hvis de ikke er like bra i klokking, så er det BIOS teamet sin feil.

6679449[/snapback]

 

Dette er vel ikke helt korrekt?

P5B har "kun" 4-pins "P4" kontakt.. og heller ikke kjøling (sinks) på NB/Mosfets.

P5B Dlx har ikke bare ekstra "dill", men 8-pins "P8"-kontakt (for bedre strømforsyning til dual cores).. og kjøling av NB/Mosfets..

Så derfor kan man anta at P5B Dlx bør ha ett bedre utgangspunkt for overklokking gitt en godt kodet BIos.. :)

Lenke til kommentar

leste en review av M2 shuttle vs 939 suttle, de har der faktisk spart inn 43W med "samme" HW (280 vs 237) synest det er veldi posetivt. håper AMD tar med seg dette videre til ati.

 

dette så vi jo også i den lille testen hw.no hadde. skal vente og se hvordan den nye amd sokkelen blir tror jeg

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Så langt har jeg ikke oppnådd så gode resultater med min e6600

når jeg kjører dual prime stabilt med 1.462v på cpu klarer jeg 3,2 ghz FSB er 356

cpu temp når jeg kjører dual prime er 41 Grader C.

6679112[/snapback]

 

Har du deaktivert HyperPath og eventuelt prøvd å sette ram-divider på 1:1? Tror ikke mer volt skal være nødvendig.

Lenke til kommentar
stemme det at  p5w dh deluxe hovedkort ikke boot rett opp med cornoe og du bruker p4 og  så flach biosen? For å få til cornoe ?

6671782[/snapback]

 

Dette var vel de første utgavene? er ikke slik i dag med nye?

6671791[/snapback]

 

Jeg har hovedkortet og det kom med bios 701 som ska være den første som støtter conroe 100% men hos meg var det meget instabilt, bootet ca. annen hver gang, crasher etc. De kortene som blir solgt nå kommer med denne biosen (trur jeg).

Måtte inn med en prescott cpu og flashet til 1101 bios ognå virker det bra!

Lenke til kommentar

Jeg fikk også mitt hovedkort med 701 biosen ,men merket ikke til noe ustabiliteter av den grunn , har nå bios 1101.

Jeg hadde ingen P4 prossesor tilgjengelig.

Jeg har nå testet med ram divider 1:1

Jeg klarte da 3.6ghz ,men måtte da opp til 1.6v på cpu

og det er ikke så veldig stabilt men klarte super pi 1m

 

kommer ikke til å kjøre med så høy cpu frekvens da cpu spenningen er alt for høy.

post-67974-1155677960_thumb.png

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...