Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

MrNielsen:

Er det en Tagan eske jeg ser der? :D

6644789[/snapback]

 

Ja stemer det en Tagan Easycon 580watt.

 

Dette er nr 2 da ;) som går i i kassa. Så den driver vifter og skjermkorta. Mens den andre(som var i, også en tagan 580w easycon) driver hovedkort og de 4 diskene.

 

Skal ikke råke opp for strøm hvertfall ;)

6646014[/snapback]

 

Hehe :) Fint med flere PSUer. Jeg kjørte også det en stund, men fant ut at ThermalTake har noen dedikerte PCI-e-PSUer, kjøpte 2 av disse (2x 250W), en til hvert GX2-kort, da avlaster jeg den vanlige PSUen med over 300W bare der. Kosta 221kr/stk, ikke så ille det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et problem!

 

Jeg har skrudd sammen cpu (e6600) på hovedkortet (msi powerup ed. 975x). Men strømforsyningen ser ikke ut til å støtte den 8pins kontakten på pcben til hovedkortet. Har bare 4pins (vanlig, tror jeg) og 6pin pci-e.

 

Hva gjør jeg?

6648015[/snapback]

Du setter bare 4 pinsen i den enden den passer i 8 pinsen. Burde fungere greit det, med mindre HKet ditt er skikkelig sært...

Lenke til kommentar

Ok, men blir det ikke litt lite "juice" for OC o.l.? Bør jeg derfor kjøpe en overgang, som jeg kan sette på senere, eller går ikke dette?

 

Den 8pinsen (2veis) er lagd for at cpuen skal få mer strøm så vidt jeg skjønte manualen ..

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Ok, men blir det ikke litt lite "juice" for OC o.l.? Bør jeg derfor kjøpe en overgang, som jeg kan sette på senere, eller går ikke dette?

 

Den 8pinsen (2veis) er lagd for at cpuen skal få mer strøm så vidt jeg skjønte manualen ..

6648036[/snapback]

 

Det går vel an å bruke en overgang. Det er vel bare 12V på 4 punkter den 8pins kontakten uansett.

Lenke til kommentar
Ok. Nå er systemet oppe og går :D

 

Tror jeg må oppdatere bios, er en tidlig versjon jeg bruker nå. Uansett, hva er standard volt for e6600? Jeg kjører på bios standard instilling, og cpu-z måler 2.576

6651766[/snapback]

Tror det var slik at cpu-z buggen tok spenningen på kjerne 1 + kjerne 2 eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
MrNielsen:

Er det en Tagan eske jeg ser der? :D

6644789[/snapback]

 

Ja stemer det en Tagan Easycon 580watt.

 

Dette er nr 2 da ;) som går i i kassa. Så den driver vifter og skjermkorta. Mens den andre(som var i, også en tagan 580w easycon) driver hovedkort og de 4 diskene.

 

Skal ikke råke opp for strøm hvertfall ;)

6646014[/snapback]

 

Hehe :) Fint med flere PSUer. Jeg kjørte også det en stund, men fant ut at ThermalTake har noen dedikerte PCI-e-PSUer, kjøpte 2 av disse (2x 250W), en til hvert GX2-kort, da avlaster jeg den vanlige PSUen med over 300W bare der. Kosta 221kr/stk, ikke så ille det.

6646057[/snapback]

 

Hvor fant du de PSUene? :p link plz?

Lenke til kommentar

Ok. Nå har jeg et problem igjen!

 

Plutselig da jeg slo av pcen for å bytte en SATA kontakt til en annen kontakt på hovedkortet, også prøvde og slå på pcen igjen - så ville ikke pcen starte!

 

Jeg har sjekket kabler, koblet om de 2pins kontaktene for tilkobling av leds og powerswitcher på kabinettet og resetta CMOS.

 

Veldig merkelig problem. Mistenker at jeg har oversett noe simpelt, men hva? Pcen skal jo ikke slutte og starte plutselig :hmm:

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...