Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!

Anbefalte innlegg

På meg blir det noen 2x1Gb brikker fra enten OCZ eller Corsair. De har jeg best erfaring med. Går sikkert for 800Mhz;)

Hadde vi hatt tilgang til Super Talent, Patriot, PQI og Mushkin her i Norge hadde jeg kanskje valgt noen av de også.

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen som vet om noen gode overklokkings brikker (2gb ddr2) som kan brukes med conroe, og et godt hk?

6084683[/snapback]

er det ikke lurt å vente til Conroe kommer med å kjøpe det? kommer jo nye hk og ram hele tiden.

Lenke til kommentar
Jeg kommer etterhvert til å oppgradere min stasjonære.

Da skal jeg ha nytt hovedkort, prosessor, minne og skjermkort.

Er det lurt av meg å vente på Conroe? Jeg spiller en del, vanlig surfing og redigering av stillbilde/video.

6089197[/snapback]

hvis du vil vente noen måneder kan det lønne seg.

skal du kjøpe i dag så taper du ikke noe på å gå for AMD socket 939.

prisene på AMD's prosessorer vil også falle en del når Conroe kommer, kan også være en fordel for å vente.

Lenke til kommentar
Jeg kommer etterhvert til å oppgradere min stasjonære.

Da skal jeg ha nytt hovedkort, prosessor, minne og skjermkort.

Er det lurt av meg å vente på Conroe? Jeg spiller en del, vanlig surfing og redigering av stillbilde/video.

6089197[/snapback]

hvis du vil vente noen måneder kan det lønne seg.

skal du kjøpe i dag så taper du ikke noe på å gå for AMD socket 939.

prisene på AMD's prosessorer vil også falle en del når Conroe kommer, kan også være en fordel for å vente.

6089537[/snapback]

Ja, hadde ikke tenkt å bestille i dag...

Lenke til kommentar

Intel hovedkortet X975XBX "Bad Axe" rev 304 er vistnok i salg "retail" i USA nå. Spørs hvor lenge vi må vente her før man får tak i det.

Det har kommet sterke signaler om at denne revisjonen skal støtte Conroe.

Vet ikke om det er mulig å få noen nettbutikker til å sjekke hvilken modell de har på lager...

Vurderer å gå for en 930 eller 805 til Conroe XE kommer... Bad Axe kortet passer ypperlig for mitt bruk. I tillegg kan det overklokkes 30% og er dønn stabilt.

Lenke til kommentar

Har vært i kontakt med en nettbutikk angående intels X975XBX "bad axe". De får den inn på lager, men kunne ikke si noe om hvilken revisjon de fikk inn. Det visste de ikke før de hadde dem på lager. Har også vært i kontakt med komplett.no angående MSIs 975 hovedkort som skal støtte conroe, de lovte svar på mail, men har ikke fått noe svar ennå.

Lenke til kommentar
Intel hovedkortet X975XBX "Bad Axe" rev 304 er vistnok i salg "retail" i USA nå. Spørs hvor lenge vi må vente her før man får tak i det.

Det har kommet sterke signaler om at denne revisjonen skal støtte Conroe.

Vet ikke om det er mulig å få noen nettbutikker til å sjekke hvilken modell de har på lager...

Vurderer å gå for en 930 eller 805 til Conroe XE kommer... Bad Axe kortet passer ypperlig for mitt bruk. I tillegg kan det overklokkes 30% og er dønn stabilt.

6091390[/snapback]

Hvor har du det fra at de er i "salg" nå i USA? Var en kar på XS.org, som skulle ordne Group buy på de kortene, men Intel har ikke sluppet dem ennå sa han .. :)

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at de er i "salg" nå i USA? Var en kar på XS.org, som skulle ordne Group buy på de kortene, men Intel har ikke sluppet dem ennå sa han .. :)

6091449[/snapback]

http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...3&postcount=266

Han kanselerte groupbuy'en ettersom kortet er i vanlig butikk nå... Var trøbbel med å skaffe den. Planen min var å være med på gruppekjøpet og bruke en midlertidig cpu til XE kom på markedet...

Lenke til kommentar

6091449[/snapback]

http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...3&postcount=266

Han kanselerte groupbuy'en ettersom kortet er i vanlig butikk nå... Var trøbbel med å skaffe den. Planen min var å være med på gruppekjøpet og bruke en midlertidig cpu til XE kom på markedet...

6091597[/snapback]

Ohh.. takk :) hmm, nå fikk jeg lyst å gå på leting etter en ny Conroe. :ermm:

Lenke til kommentar
Noe offisiell info om chipsettene? Jeg er spent på hvor mange native SATA tilkoplinger de vil ha... 4, 6... forhåpentligvis 8?

6093381[/snapback]

Virker som dette er helt opp til hvilke komponenter produsentene velger. Bad Axe kortet har 8 SATA kontakter. på 2 kontrollere.

Lenke til kommentar
Ja, men jeg tenker på native kontakter. Det er bestemt av chipsettet. F.eks NVidia sitt nye AM2 chipset får 6, i motsetning til 4 på NF4.

6093956[/snapback]

Har dette noe å si i praksis da? Regner med at ekstra kontakter står seriekoblet fra chipset/kontroller, eller tenker jeg helt feil nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...