Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Du/dere kan følge med her.

Det er en blanding av lykkelige eiere av conroe-system med bra klokk.. og noen som sliter litt... Ikke uventet vil jeg si... Det kan godt være at de som "sliter litt" ikke har så veldig god greie på klokking av Intel-system... :)

 

PS og edit:

Jeg har en liten mistanke om at P965-hk ikke er helt enkle når det gjelder RAM-brikker.. og at de som sliter har satset på DDR800-brikker som ikke er helt A4 på slike hk.

Jeg vil nok anbefale hk basert på i975x dersom høy klokk er målet.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du/dere kan følge med her.

Det er en blanding av lykkelige eiere av conroe-system med bra klokk.. og noen som sliter litt... Ikke uventet vil jeg si... Det kan godt være at de som "sliter litt" ikke har så veldig god greie på klokking av Intel-system... :)

 

PS og edit:

Jeg har en liten mistanke om at P965-hk ikke er helt enkle når det gjelder RAM-brikker.. og at de som sliter har satset på DDR800-brikker som ikke er helt A4 på slike hk.

Jeg vil nok anbefale hk basert på i975x dersom høy klokk er målet.. :)

6619948[/snapback]

Hvordan kan du si det? Gigabyte sine kort har vist stabilt over 485 FSB. Noen har problemer med å komme over 400, men det er et fåtall ut fra mine observasjoner. 975X korta har, såvidt jeg kan se ikke kommet "glatt" glatt over 450 FSB. Vet ikke, kun antagelse, men kan du vise til linker eller tester som bekrefter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvordan kan du si det? Gigabyte sine kort har vist stabilt over 485 FSB. Noen har problemer med å komme over 400, men det er et fåtall ut fra mine observasjoner. 975X korta har, såvidt jeg kan se ikke kommet "glatt" glatt over 450 FSB. Vet ikke, kun antagelse, men kan du vise til linker eller tester som bekrefter?

6621177[/snapback]

 

Jeg viste til Intel forumet på xs.org..

Har hatt samme oppfatning som du viser til over her, men har sett noen tråder som kan tyde på at det ikke går så greit for alle.

Det kan som nevnt tyde på manglende kunnskap, men jeg vil bare be enkelte senke forventningne litt.. Så blir man ikke så skuffet dersom hk/cpu/bios-versjoner ikke funker helt som man hadde håpet... :)

Lenke til kommentar
Ok, 3.5% i snitt høres rimelig ut, men jeg ble litt overrasket da jeg først så disse testene. Jeg hadde egentlig trodd at forskjellen skulle vært litt større mtp prefetchingen.

 

Og jeg trodde 4MB Core 2 Duo ville ha dypere spikes/fall i FPS når Core 2 CPU'en måtte ut i minne for å hente data men ser ut som de har like bra som AMD AM2 eller bedre

 

- The Athlon 64 X2 looks good, rarely dipping below 60fps and usually hovering closer to 80fps, but the Core 2 Duo puts it to shame. Never, not once, did the Core 2 Duo system drop below 60fps. Through three 5-minute tests, the Intel-based system stayed between 80 and 100fps the vast majority of the time.

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1996942,00.asp

Lenke til kommentar
Vil fungere som bare det! Har noen forresten et godt forslag til pc-800 ram til Conroe?

6623685[/snapback]

Satser på at du mente PC8000 :D Disse skulle duge godt med tanke på merke og minnetider https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

 

Men tror ikke de er lagt ut for salg riktig enda, men det er da heller ikke det meste knyttet til conroe :!: Sitter her og venter på et dugbart HK jeg... :ermm:

Endret av Thmas
Lenke til kommentar

Når det gjelder kjapp og dyr ram så ville jeg heller brukt de ekstra pengene på et bedre hovedkort, særlig om en skal overklokke. Det viser seg at det er et relativt stort ytelsessprang fra et billig til et dyrt hovedkort, eller fra et dårlig til et bra om du vil. At et kort er billig betyr jo ikke nødvendigvis at det er dårlig, men slik situasjonen er nå så yter de billigere kortene dårligere og når ikke like høy FSB som de dyrere. Å overklokke minnet over et visst punkt fører ikke mye bedre ytelse, så den ekstra ytelsen har sin pris. Ytelsesøkningen har forøvrig vist seg å være størst ved bruk av videorelaterte applikasjoner, så om en driver mye med det så er det hensiktsmessig for optimal ytelse.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Når det gjelder hivken ram man velger avhenger det hvilket hovedkort amn velger. Velger man 975X så er det ikke vikrig med høye hastigheter. Men velger man P965, som ikke har ram dividere så man helt avhengig av å av Ram som takler høye hastigheter.

 

Det har vist seg at Allendale klokker best på P965, mens Conroe gjør det best på 975X. Allendale trenger opp mot 500 FSB og trenger dermed minne som går opp mot 1000 Mhz.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Innimellom alle "noob-spørsmål" (som de det gjelder kan finne ut av ved å google litt..sjekke førstesiden i tråden. alternativt følge med på Intel forumet på xs.org).. så kan vi sørge over at mobbingen av Pyton.no/Biostar har medført at vi ikke (like lett som før) får tak i dette hk'et fra Biostar.

"The Stilt" er forøvrig en av mest velrenommerte klokkerne "worldwide".. :)

 

PS og edit:

Biostar hk'et vil være tilgjengelig fra bl.a. tyske webshops i neste uke..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg har nå lest igjennom mesteparten av denne tråden og har noen spørsmål selv ...

 

Er det noen som har sett benchmarks av et klokket E6600 system? (Har kun sett OC på de fire andre i rekka.)

Er det rapportert noen barnesykdommer med C2D? (Bortsett fra x64-bugen.)

Endret av Capo Crimini
Lenke til kommentar
Er E6500 bekreftet?

 

Uansett. Ser for meg at noen E4300 og noen 965kort kan gi ett billig foldingoppsett. Iallefall hvis prisene går noe ned på 965baserte kort. Litt for dyre nu.

6624533[/snapback]

Ja.

 

Snakkes om Mulitopplåsning på Intel BX302 kort på XS.org forumet no, ingen som har testa enda men en fyr som sier hørte det fra Intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...