Mr.SS Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Hmm Det jeg lurer på nå Skjermkort skal jeg klare og finne ut av selv, men en god combo av ram og hovedkort som er tilgjengelig nå hadde vært fint! Skal klokkes og må ha kvalitet! Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 :o Trodde oem skulle sluke alle chipene en stund fremover jeg. Godt det ikke gikk så Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Tror det er bare et lite opplag som kom inn. Netshop har ikke mer nå ihvertfall God pris var det og; 2650 Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Det som blir nevnt her er ikke helt riktig, de testene jeg har sett så viser det at Conroe yter så å si likt med ddr2-800 på cl5 og ddr2-667 på cl3. Grunnen til dette er prefetching opplegget til Conroe som sørger for å laste ting inn i cachen før dataene trengs. (Det er derfor Conroe får et skikkelig ytelseshopp ~10% når du går fra 2mb til 4mb cache). Ulempen med prefetching er at det spiser båndbredde, noe som igjen gjør at du vil ha ram med så høy båndbredde som mulig... 6606340[/snapback] I de fleste sammenligningene jeg har sett, har de brukt konstant FSB, dermed gir det ikke et helt riktig bilde mtp båndbreddens betydning. Og 10% ytelseshopp av dobbel cache vil jeg si er maks. I noen programmer er det mindre enn 1%, og snittet vil jeg anslå til kanskje 3%. Prefetching spiser naturligvis endel båndbredde, men her har Conroe ganske mye å gå på siden den bruker en mindre kompleks cache-til-RAM oppdateringen enn Netburst. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Tror det er bare et lite opplag som kom inn. Netshop har ikke mer nå ihvertfall God pris var det og; 2650 6607775[/snapback] Jøss hvorfor så god pris? har de senket prisene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Tror det er bare et lite opplag som kom inn. Netshop har ikke mer nå ihvertfall God pris var det og; 2650 6607775[/snapback] Jøss hvorfor så god pris? har de senket prisene? 6607877[/snapback] Det har da vært vanlig pris for E6600 det da... Har bestilt/avbestilt denne ihvertfall to ggr... (Orker ikke vente... Orker ikke å stå i kø..sammen med alle dere "som bare må ha det") :!: PS.. og edit: Og jeg kjøper heller ikke til overpris via andre mer "uoffiselle" kanaler.. Nei.. Når "hysteriet" har lagt seg og de beste hk'ene har utkrystallisert seg... og er på lagersalg.. da er det vel på tide å "kose seg" med en Conroe... Endret 3. august 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Gjør som TL1000S jeg også Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=2&id=2010 Ser ut som AMD har litt problemer:P Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Da har Netshop sendt CPU'en min. Den blir koselig å ha Så nå er det bare å vente! Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Da har Netshop sendt CPU'en min. Den blir koselig å ha Så nå er det bare å vente!6609497[/snapback] Hvilken er det snakk om? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=2&id=2010 Ser ut som AMD har litt problemer:P 6609158[/snapback] oioioi vad för nogan deiljga tall! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Da har Netshop sendt CPU'en min. Den blir koselig å ha Så nå er det bare å vente!6609497[/snapback] Hvilken er det snakk om? 6609567[/snapback] E6600 Hovedkort er også bestilt. Gigabyte GA-965P-DS4 Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=2&id=2010 Ser ut som AMD har litt problemer:P 6609158[/snapback] Hvilke problemer skulle det være? Jeg tok en liten titt på den testen og kan ikke si at den gir noe riktig bilde av virkeligheten på noe som helst vis. Faktisk har de klart det kunstykket å ikke inkludere en eneste interessant benchmark, bare en hel haug av monotone syntetiske benchmarks som sier oss svært lite om reell ytelse. Jeg blir svært oppgitt når jeg ser slikt, ettersom det bare bidrar til å villede dem som ikke vet bedre. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=2&id=2010 Ser ut som AMD har litt problemer:P 6609158[/snapback] Hvilke problemer skulle det være? Jeg tok en liten titt på den testen og kan ikke si at den gir noe riktig bilde av virkeligheten på noe som helst vis. Faktisk har de klart det kunstykket å ikke inkludere en eneste interessant benchmark, bare en hel haug av monotone syntetiske benchmarks som sier oss svært lite om reell ytelse. Jeg blir svært oppgitt når jeg ser slikt, ettersom det bare bidrar til å villede dem som ikke vet bedre. 6609887[/snapback] Jepp! Fatter ikke at folk gidder å leste tester med syntetiske bench... Det gir ikke noe bilde på hvilken av arkitekturene som yter best Men Core2 er uansett bedre enn A64 X2, samme hvordan du vender og snur på det! Endret 3. august 2006 av Falcon_ Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=2&id=2010 Ser ut som AMD har litt problemer:P 6609158[/snapback] Hvilke problemer skulle det være? Jeg tok en liten titt på den testen og kan ikke si at den gir noe riktig bilde av virkeligheten på noe som helst vis. Faktisk har de klart det kunstykket å ikke inkludere en eneste interessant benchmark, bare en hel haug av monotone syntetiske benchmarks som sier oss svært lite om reell ytelse. Jeg blir svært oppgitt når jeg ser slikt, ettersom det bare bidrar til å villede dem som ikke vet bedre. 6609887[/snapback] Jepp! Fatter ikke at folk gidder å leste tester med syntetiske bench... Det gir ikke noe bilde på hvilken av arkitekturene som yter best Men Core2 er uansett bedre enn A64 X2, samme hvordan du vender og snur på det! 6609972[/snapback] Enig vedrørende syntetiske benchmarks, men jeg er ikke helt overbevist om at Core 2 Duo vil vise seg å være så mye bedre enn Athlon 64-X2/FX i lengden. Lanseringen av Core 2 Duo bærer klart preg av en "shock & awe"-strategi der jeg er stygt redd for at Intel har brent av mesteparten av kruttet i sin "nye" arkitektur allerede. Allerede nå viser tester at Core 2 Duo sin ytelse ikke skalerer like bra som Athlon 64-X2/FX med økning i klokkefrekvensen, og det lover ikke særlig bra for Intel mhp. at AMDs K8L-arkitektur er like rundt hjørnet. Innen den tid så kan Core 2 Duo allerede ha møtt veggen, mens AMD sin arkitektur fortsatt har mye å gå på og da er vi tilbake til status quo. Endret 3. august 2006 av snorreh Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Skal bli morro å test intel igjen ,jeg får E6600 i morgen og hovedkortet i begynnelsen av neste uke Asus P5W DH deluxe ,gleder meg , bare så synd for min egen del at jeg ikke er hjemme før 14 August. Lenke til kommentar
Laffers Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 vil en aopen xc cube kunne ha mulighet til å støtte conroe med bios oppgradering. Hovedkortet har Four-phase voltage stabilization som jeg har hørt kan være en av tingene som gjør at ikke alle hk støtter conroe Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Det blir fint å få en ny maskin med Intel, men alt har sin pris... Maskina: Ca. 10 000kr Skjerm: Ca. 4000kr Tablet, Skanner, Datamus og duppeditt: Ca. 3200 Headset: 1000kr Jeg synes nesten at jeg har brukt for mye penger... Men det skal holde noen år da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Snorreh har noen viktige poeng her.. Det er ingen tvil om at med Conroe/Core2 har Intel gjort et steg i rett retning. Det er heller ikke tvil om at Conroe/Core2 CPU'er er ganske så overlegen A64 i "primitive" talloppgaver/flytt (eks.. SuperPi, Spill/3D-apps). Det som ikke er så sikkert er om Conroe/Core2 er så frykelig mye bedre enn ett A64-system (S939/AM2) til mer "matnyttig" bruk. Det kan se ut som ifølge tester at rendring/video/audio-bruk tilsier at Conroe/Core2 er en del bedre enn A64. Så må man ta pris (hk, minne, CPU) i betraktning. Som det er tatt opp i en annen tråd.. Kjøper man PC/hardware primært for å spille... og spiller med høy oppløsning/høy eyecandy spiller CPU'en svært liten rolle (og dette gjelder nok mange som vanker her på hw.no).. PS og edit: Bare sånn apropos.. pris vs. ytelse.. Mine to beste "Netburst-CPU'er" (930 D'n spesielt) scorer uvesentlig dårligere (max klokket) enn mine 2 (max klokkede) X2'er både i bencher.. og i "vanlig bruk". De kostet vesentlig mindre i innkjøp enn (selv prisredusert) X2 og er også "bedre" enn X2'ene som varmeovner.. Man må ikke bare ha det som er "in" eller som blir hypet opp pga. tilsynelatende rå ytelse.. selv om det er fristende... Endret 3. august 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Da har Netshop sendt CPU'en min. Den blir koselig å ha Så nå er det bare å vente! 6609497[/snapback] Skal bli morro å test intel igjen ,jeg får E6600 i morgen og hovedkortet i begynnelsen av neste uke Asus P5W DH deluxe ,gleder meg , bare så synd for min egen del at jeg ikke er hjemme før 14 August. 6610037[/snapback] Virker som vi er av de heldige få som har blitt priviligert med en forsending! Staten Norge har ikke fått inn dusinvis tror jeg Netshop.no du og eller Daytona? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå