Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Ja.. jeg kansellerte nok en gang en bestilling.. denne gang på E6600.

Er for utålmodig.. vil ikke vente.. hverken på hardware eller f.eks. nybiler..

Det skal være på lager/i butikken når jeg er i kjøpsmodus.. punktum.. :mad:

PS og edit:

Dessuten blir jeg bare forvirret av alle tråder om / varianter av hk (hvorav få er i salg) til Conroe..

Her må det ventes... både til det er lagervare.. og med gjennomtestede bios'er..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
NDAen gikk ut 14. Intel har aldri sagt at den skulle være for salg da, faktisk så er vel ikke core 2 duo lansert enda?

Problemet er at Intel mer eller mindre bevisst har gitt? en rekke personer tilgang til alle CPU-varianter av Core 2 i langt tid før NDA.

Slikt skaper forventninger og etterspørsel.. ikke minst da uofiselle tester har vist en dramatisk ytelsesforbdring i forhold til de beste A64-utgavene (som er i salg forresten).

Jeg var selv med på den hyphen, men synes nå det har gått for langt (og det fortsetter... "Coolaler et.co" sitter nå med Allendale, Kentsfield, Woodcrest chiper etc..og oppretter skrytetråder.. noe de strengt ikke skal ha tilgang til).

Noen 64bits tester her forresten: http://www.planetx64.com/index.php?option=...d=283&Itemid=14

6532458[/snapback]

Takk for linken.. interessant.. Mulig "han-du-vet-med-dogbert-avatar" har noen gode forklaringer/korreksjoner? :!:

Edit:

1000-skrivefeil på noen få setninger.. som vanlig (sikkert noen fler jeg ikke har sett) :blush:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Noen 64bits tester her forresten: http://www.planetx64.com/index.php?option=...d=283&Itemid=14

6532458[/snapback]

Interessant den der, spesielt testene av 64-bit vs. 32-bit. Hvis man ser på enkoding-testen av Easy DVD to DivX VCD SVCD Converter Pro på side 7, så går Athlon 64-X2 5000+ fra å være litt treigere enn Core 2 Duo E6700 i 32-bit (53m42s vs. 50m18s) til å være betydelig raskere enn den i 64-bit (39m43s vs. 46m07s). Dette tyder på at Core 2 Duo er langt ifra overlegen Athlon 64-X2 mhp. enkoding iallefall. Dette bekrefter også misstankene om at 64-bit ytelsen til Core 2 Duo ikke er så imponerende i forhold til Athlon 64-X2.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Ja, så det. Ikke at jeg har noe bevis for det. Men jeg synes det var veldig merklig av E6700 var så langt bak X6800, hele 14 minutter fra starten av. Og det virker for mye med tanke på at det bare er 266MHz mellom de. :hmm:

Men ellers så ser en jo igjenn det som har blitt sagt en stund. A64 tar igjen en del av det tapte i 64bits.

Men nå må du ikke henge deg opp i en benchmark snorreh. For 6700 er forran 5000+ i alle de andre testene, selv i 64bits.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar
Ja, så det. Ikke at jeg har noe bevis for det. Men jeg synes det var veldig merklig av E6700 var så langt bak X6800, hele 14 minutter fra starten av. Og det virker for mye med tanke på at det bare er 266MHz mellom de.  :hmm:

Men ellers så ser en jo igjenn det som har blitt sagt en stund. A64 tar igjen en del av det tapte i 64bits.

Men nå må du ikke henge deg opp i en benchmark snorreh. For 6700 er forran 5000+ i alle de andre testene, selv i 64bits.

6532832[/snapback]

Ved siden av denne, så var det bare Lightwave som var testet mhp. 32-bit vs. 64-bits såvidt jeg kan se (?). Og Lightwave er kompilert med Intel-kompilator såvidt jeg vet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Om programmene støtter 64bit eller ikke vet jeg ikke. Men alle testene er gjort i både 32 og 64bitsmiljøer.

6533351[/snapback]

@snorreh:

Leser du tester som "fanden leser bibelen"?

Filtrerer du rett og slett bort alt av resultater som viser Intel CPU'er som bedre enn AMD CPU'er?

Jaja.. hver sin lyst... :)

(Jeg gleder meg til å klokke en 3800+ og en X2-et-eller-annet om ikke lenge.... Conroe får vente...Deilig å ikke lide av irrasjonelle tvansgtanker til hvilke CPU'er jeg vil ha i mitt eie).. :D

Lenke til kommentar

Vel, noen her mener at Intels framgang i markedet er basert på "uetiske" metoder, men selv har jeg egentlig ingen kvaler mht til det. Jeg er ingen idealist, og har ingen planer om å bli det. Om noen har noe å si om akkurat det, kan de egentlig holde det for seg selv.

Akkurat nå har Intel det produktet som apellerer mest til meg, så jeg skal ha en Conroe.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Så Conroe har en 64bit bug som gir elendig 64bit ytelse? Damnit, jeg har vært bestemt på å gå fra AMD til Conroe, men når jeg skal ha Vista så skal jeg ha 64bit og det gjør at jeg ikke lenger har like lyst på Conroe.

Fanken :hmm:

EDIT:

Ang lanseringstidspunkt. Var det ikke slik at det først var 23. juli, så ble det 27 og deretter fremskyndet til 14? Mente å lese dette på theinq og artikler her om den 14.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Så Conroe har en 64bit bug som gir elendig 64bit ytelse? Damnit, jeg har vært bestemt på å gå fra AMD til Conroe, men når jeg skal ha Vista så skal jeg ha 64bit og det gjør at jeg ikke lenger har like lyst på Conroe.

Fanken :hmm:

6534032[/snapback]

<rant>

Dette svaret er ett skole-eksempel få at de(den) som ser det som sin oppgave å spre FUD rundt alt som kommer fra Intel lykkes. Og blir i tillegg tildels "backet" opp av enkelte "moderatorer".. (med skrytesigg om hvilket AMD-system de besitter).

Bra jobba.. :roll:

Når skal både dere forumsdeltakere og moderatorer skjære igjennom BS'et forkledt som god argumentasjon?

</rant>

@Theo343:

Leste du denne testen i det hele tatt?

Når det pt. ikke engang er mer enn "halvferdige" hk/bios'er for Conroe vil jeg si det er på grensen til useriøst å trekke noen konklusjoner om hverken 32-bits eller 64-bits ytelse.

Nei sier jeg..

Vent med å trekke noen konklusjoner før om noen måndeder..

@gmailrocks:

Takk for tilbakemelding fra en som faktisk bruker ett Conroe-system.. og ikke bare leser tester/bedriver synsing (som de fleste av oss gjør).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Dette svaret er ett skole-eksempel få at de(den) som ser det som sin oppgave å spre FUD rundt alt som kommer fra Intel lykkes. Og blir i tillegg tildels "backet" opp av enkelte "moderatorer".. (med skrytesigg om hvilket AMD-system de besitter).

Bra jobba..  :roll:

Når skal både dere forumsdeltakere og moderatorer skjære igjennom BS'et forkledt som god argumentasjon?

Ro ned litt nå, ingen grunn til å komme med beskyldninger. Conroe er en kjempeprosessor, ingen tvil om det. Nå er det likevel mange som ikke har helt gangsyn, og da er det greit at noen tar litt til orde. Hvor mange fjortisser tror du leser SuperPi resultatene til Conroe, og tror dette er representativt? Selv har jeg prøvd å mane til edruelighet inntil vi vet mer om prosessoren, men ser at det av og til er veldig vanskelig fordi mange ser bare det de vil se.

Lenke til kommentar

TL1000S:

Jeg leste ikke testen, så i AMD tråden at flere nevnte akkurat dette. Men det kunne vært greit å få oppklart hva dette dreier seg om. Det virket ikke som HK hadde noen betydning da det var snakk om instruksjonsett osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...