Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Det forklarer jo endel. Du synes det er greit med uærlige argumenter, fordi det "balanserer" det som kommer fra andre kanten. Da er det ikke rart at det er umulig å diskutere temaer som Intel/AMD, Israel/Palestina eller SV/FrP på en skikkelig måte. Holdningen om at man kan bruke alle midler fordi man føler motstanderen presser grensene skaper jo bare mer fiendtlighet og mindre saklighet. Det er direkte skadelig for de som søker fakta.

6421442[/snapback]

Sånn er dessverre verden, og det må vi forholde oss til om vi liker det eller ikke. Selv prøver jeg etter beste evne å forandre verden til det bedre, og et av mine virkemidler er å la verstingene få smake sin egen medisin uten å ty til uærlighet selvsagt. Å søke fakta på internett kan til tider være svært vanskelig, spesielt når det er økonomiske og politiske interesser inne i bildet. Et godt eksempel på det er hvordan det åpne internettleksikonet Wikipedia har blitt missbrukt på.

 

"Kritisk tanke" har fint lite å gjøre med "jeg smører tykt på fordi den fordømte meningsmotstanderen min gjør det". At du trekker inn "kritisk tanke" i denne forbindelsen er fullstendig feil, for du har ingen argumentasjon som omhandler dette overhodet. Innlegget ditt handler derimot om å slå tilbake med samme uærlige mynt. Jeg er ikke fornøyd med en situasjon der begge parter bruker ufine midler, og den eneste justifikasjonen de har er at motparten gjør det. Det er slett ikke "balanse" når begge holder på sånn. Det viser tvertimot at verden har kommet i ubalanse. Jeg er skuffet når jeg må sitte å tvile på hver eneste setning fordi vedkommende støtter en av sidene... Det er slett ikke alltid så lett å sortere ut hva som er riktig og ikke riktig. Og det du gjør her er jo å forsvare de ufine metodene til vedkommende som Del kritiserte, bare fordi du støtter synspunktene hans...

 

Denslags type journalistikk leder bare en vei, og jeg håper folk straffer bloggere og journalister som bruker slike metoder...

6421442[/snapback]

Det handler om å ha evne til å skille fakta fra meninger, noe jeg personlig synes jeg klarer ganske bra mhp. Intel/AMD iallefall. Når fakta er mangelvare så blir det stort sett bare meninger man har om saken. Problemet blir bare når man blander personlige følelser og prestisje inn i dette, noe mange dessverre gjør altfor ofte. Dette har jeg ingen forståelse eller respekt for. Det er min rett å få være skeptisk og ytre mine meninger usensurert enten folk liker dem eller ikke. Jeg forsvarer derfor alle sin rett til egne meninger, uansett hva det måtte være. Fakta bestrider jeg selvsagt aldri, men jeg vil ikke gå så langt som deg å straffe dem som likevel gjør det. Irrasjonelle folk mister troverdigheten av seg selv, det er straff nok etter min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange fine ord her... Men du gjør jo det motsatte av dine idealer. Du forsøker å "opprettholde balansen" ved å kun skrive negativt om Intel og kun positivt om AMD. Og din rettferdiggjørelse er at du mener at Intel blir behandlet bedre enn AMD. Jeg tror du er i et mindretall når det gjelder å tro at det er en stor Pro-Intel konspirasjon. Ergo er du subjektiv på tross av at du hevder du ikke er det.

 

Derav blir din "kamp" ved å poste negative artikler om Intel og positive om AMD til noe som mange oppfatter som både usaklig og lite nyttig. I dine øyne så bidrar det til å hjelpe mot ditt mål om mer positiv AMD-omtale. I andres øyne virker det som ensrettet og unyansert. Si meg, er det da så urimelig å tolke det du skriver som følesesmessig promotering av den parten du liker best? Du misliker følelser sier du, men du vil ha retten til dine egne "meninger". Det virker som du snakker om en og samme sak her... bare at for deg er det "meninger", for dine meningsmotstandere er det "følelser".

 

Hvis du er så opptatt av å sjekke fakta, hvorfor har du en historie med å poste udokumenterbare rykter om Intel? Det er jo lett å huske hvordan du skrev at Intel sin Israel-fabrikk var på okkupert land. En kvikk undersøkelse med Google Earth viste jo at det aktuelle landområdet aldri hadde vært omstridt og lå midt i landet. Etterrettlighet?

 

Når du kommer trekkende med at Intel er "gammelt design" på tross av at begge parter bygger på eldre teknologi... og at den praktiske betydningen er null... og de som har fulgt med vet at det er vanskelig å i det hele tatt si hvem som har mest "gammelt" på lasset... da fremstår det som et irrelevant argument. Og er det ikke når man tenker med "følelser" at man trekker inn irrelevante argumenter? Det er ihvertfall ikke når man tenker rasjonelt.

 

Det er også interessant å se hva du vektlegger. De foreløpige testene av Conroe er ganske riktig begrensede. Men likevel tolker du de i det vide og det brede. Og du tolker de så godt som utelukkende negativt ved å tillegge ytelsesgevinst til "juks" som stor cache osv. Din selektive omgang med ordet "elegant" er allerede omtalt.

 

Den høyst teoretiske K8L som man vet enda mindre om en Conroe, fremstiller du allerede som overlegen og bedre. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette annet enn at det er følelser inne i bildet.. for fakta og rasjonell tenking er det ikke basert på. Dette er premisser som stemmer ekstremt dårlig med de verdiene du nettopp pratet så fint om.

 

Vi får, som begge er enige om, la de grundige testene ved lansering få dømme. Men jeg tipper nok at du vil tolke de annerledes likevel, siden du helt åpenbart ser ting i et helt annet lys.

Lenke til kommentar

... Og for å presisere det om "straff", selv om jeg allerede har gjort det. Straff nok for de useriøse aktørene er å stoppe å lese det de skriver. Fanboy-blogger og useriøse nettsteder bør rett og slett bare unngås, slik at de får dårligere inntekter og mindre oppmerksomhet. Dermed forsvinner de sannsynligvis av seg selv etterhvert. Tilbud og etterspørsel. Jeg mente aldri at myndigheter skulle gripe inn....

Lenke til kommentar

Jeg stempler heller ikke folk slik som du tydeligvis gjør, siden jeg etter beste evne prøver å se ting i sammenheng. Forsøk på å sværte andre fordi man er uenige med dem synes jeg også er en uting. Alle kan si dumme ting engang i blant, men så lenge man lærer av sine feil så er man på riktig vei synes jeg. Det å bli konfrontert med ting som er tatt fullstendig ut av sammenheng synes jeg er meningsløst fordi man da aldri kommer videre. Jeg kjenner meg ikke igjen i din karakterisering av mine poster her på forumet. Jeg har ingen agenda eller konspirasjonsteorier. Derimot er jeg skeptisk spesielt til Intel av historiske grunner, noe jeg heller aldri har lagt skjul på. Det må du selvsagt få lov å være uenig med meg i, men vennligst spar meg for personkarakteristikkene.

Lenke til kommentar

Sverting og stempling? Jeg har et kritisk syn på hvordan du argumenterer mot Conroe, og jeg påpeker på hvordan jeg mener at du ikke oppfyller dine egne idealer i måten du angriper Conroe/K8L debatten på. Jeg synes det blir tullete å rope på at jeg stempler og sverter utifra min kritikk.

 

Du er "skeptisk til Intel av historiske grunner" og mener det rettferdiggjør det du poster om Intel. Jeg mener, og argumenterte for at mye av det som er skrevet om Conroe/K8L slett ikke er rettferdiggjort fordi informasjonen som er tilgjengelig er så begrenset. Det er kjernen i min kritiske holdning til de bastante utsagnene om hva Conroe/K8L er i stand til (evt ikke i stand til)...

Lenke til kommentar

En ting som dere kanskje begge kan være enige i (for å forsøke å stjele stridsøksen fra dere begge og gjemme dem vekk) er at dagens testmaterialet er for tynt til å konkludere noen av veiene, og at vi får vente til Conroe blir "skikkelig" lansert, og AMD justerer prisene sine samme dag.

 

Skal bli spennende å se hva som yter best da, i forhold til pris. Jeg bryr meg i alle fall VELDIG lite om hvilken produsent som har den aller raskede CPU'en til en gigantisk pris. Er ikke den de fleste kjøper likevel.

Lenke til kommentar
Etter prisfallet til AMD, så vil X2 5000 og E6600 ha ca. samme pris +-200,- (?)

Hvem er best av de to? Hvis en pc skal brukes til alt mulig...

6427161[/snapback]

Det er ikke helt sunt å uttale seg bastant om akkurat det før prosessorene er blitt testet alt i alt, men jeg prøver å synse ut i fra det Intel sier; at Merom (Core 2 Duo kjernen) vil yte 20% bedre enn Core Duo (Yonah) på samme hastighet. Etter det jeg har sett av tester har Core Duo sirka like god ytelse som en A64 s-939 på samme hastighet. For å komme til en hypotetisk konklusjon må en ta i betraktning at AM2 så lang har sett ut til å yte 1-5% bedre/dårligere i forhold til en A64 s-939 og at Conroe har høyere FSB enn Merom (som sagt tidligere skulle yte 20% bedre enn Core Duo.)

 

Det går som sagt ikke an å si noe sikkert om hvordan forskjellene er ved senere anledninger, og heller ikke om slik det ser ut akkurat nå, så det blir bare antydninger fra min side.

 

Når det gjelder overklokking derimot, så er det vel lite tvil om at Core 2 Duo er langt mer villig enn noen A64, uansett kjøling.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Kanskje fordi ikke alle spiller ( jeg gjør det ihvertfall helt minimalt ) Gidder ikke å kjøpe, eventuelt laste ned spill for å legge ut en test her. Regner med det er forstålig....

6429182[/snapback]

 

Tror bare superPI er en slags tradisjon, det finnes jo mange syntetiske benchmarks som ligger nærmere opp til hva "vanlig" bruk er enn superPI, superPI er jo nesten et av de minst beskrivende benchene vil jeg si. Så for å få en realistisk sammenlikning av arkitekturer så er den neppe et godt valg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kanskje fordi ikke alle spiller ( jeg gjør det ihvertfall helt minimalt ) Gidder ikke å kjøpe, eventuelt laste ned spill for å legge ut en test her. Regner med det er forstålig....

6429182[/snapback]

 

Tror bare superPI er en slags tradisjon, det finnes jo mange syntetiske benchmarks som ligger nærmere opp til hva "vanlig" bruk er enn superPI, superPI er jo nesten et av de minst beskrivende benchene vil jeg si. Så for å få en realistisk sammenlikning av arkitekturer så er den neppe et godt valg.

 

AtW

6429204[/snapback]

 

Er ganske enig med ATWindsor. SuperPI er den kjedeligste synes jeg. Men har da kjørt alle 3DMark'ene. Bør ikke å være noe problem å se at dette oppsettet er brutalt i alt av spill også....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...