Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, lei av å ligge i skyggen av de andre her. Ett lite resultat til. Minne går her på 766MHz å med råtne timings , så har nok litt mer å hente på å tweake det litt. Får se utover kvelden :)

Ser ut som jeg er høyest nå i MHz med Conroe, å lavest i SuperPI 1M. Dette er med luftkjøling, i tilfelle noen lurte.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Jeg må bare få si en ting...

Nesten 4GHz på luft med Conroe. Det lover rett og slett ekstremt bra for CPU-ytelsen de kommende månedene/årene. Jeg tror vi kommer til å få et pent lite hopp med neste generasjons grafikkort på Conroe og Kentsfield.

Lenke til kommentar

Der var du forbi meg igjen ja Nosto. Sliter nok med å følge deg i SuperPI da jeg kjører minne betraktlig lavere enn deg pga 10x MP min. Har prøvd meg høyere også. Kommer nesten inn i Windows på 3.9GHz. 4.0GHz har jeg ikke sjangs til å komme inn på. Skal kjøre litt 3DMark etterpå, å se hva jeg få av resultater der.

Lenke til kommentar
Der var du forbi meg igjen ja Nosto. Sliter nok med å følge deg i SuperPI da jeg kjører minne betraktlig lavere enn deg pga 10x MP min. Har prøvd meg høyere også. Kommer nesten inn i Windows på 3.9GHz. 4.0GHz har jeg ikke sjangs til å komme inn på. Skal kjøre litt 3DMark etterpå, å se hva jeg få av resultater der.

6407287[/snapback]

super pi paa 3,9 er mulig

ramen har ikke mye aa si paa scoren

fikk det samme paa 600 og 1000

post-29413-1151603551_thumb.jpg

Endret av nosto
Lenke til kommentar
coldbug er ikke et problem på intel, det er det på amd på grunn av minne kontrollen som er på cpuen..... de kjøper de vell på xs av noen med tilgang på de

6407239[/snapback]

Tja, mener å huske det var noen som snakket om cb på -128elns på en conroe.

Men det er vel heller nb som ikke takler det ant.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Ettersom conroe ser ut til å yte likt eller litt bedre enn x2 med 2x1mb cache og nå ser ut til å klokke ca 800-1000mhz lenger på luft så må jeg si dette er ett rimelig langt hopp i ytelse...

Det jeg lurer på nå er NÅR conroe faktisk blir tilgjengelig... :p Woodcrest er jo lansert, men ser jo ikke ut som det kommer til å komme noen servere med det på 1-2mnd...

Lenke til kommentar
Ettersom conroe ser ut til å yte likt eller litt bedre enn x2 med 2x1mb cache og nå ser ut til å klokke ca 800-1000mhz lenger på luft så må jeg si dette er ett rimelig langt hopp i ytelse...

Det jeg lurer på nå er NÅR conroe faktisk blir tilgjengelig... :p Woodcrest er jo lansert, men ser jo ikke ut som det kommer til å komme noen servere med det på 1-2mnd...

6407631[/snapback]

likt eller bedre?? knuser jo alt av X2 på samme frekvens.

btw: fikk 10k i 06 på 600/750 og 3.66Ghz..

Endret av gmailrocks
Lenke til kommentar

Jeg sliter virkelig med ett eller annet.

Fiksa reboot problemet mitt med en oppdatering av BIOS til v1304 (rare intel betegnelser)

Kjøring av MemTest86 får maskina til å fryse under Test5 etter ett par sekunder. Test 0, 1, 2, 3 og 4 går helt fint.

Samme skjer med kjøring av SP2004, ved bruk av store FFTs eller ting som stresser RAM fryser maskina etter kort tid(fra 1 til 10 sec, random), både med 1 og 2 kjørende samtidig for å stresse begge cores eller bare en..... Kjøring av små FFTs for å stresse CPU går helt fint og har nå kjørt i 17+ minutter...

-EDIT:

SuperPI 1M gjøres unna på 19s, mens 32M henger seg etter ca 20 sec.

-EDIT

Har jeg fått tak i ram med feil?

maskin oppsett:

OCZ PC6400 DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Channel. (2x1GB)

Rest of the system:

Win XP SP2

E6700 ES B0

Bad Axe Rev304 w/ 1403 bios

ram above

gfx: GeForce 6800GT

hd: 74gb raptor

dvd/floppy/ps2 keyboard and mouse

installed drivers: gfx, chipset from intel.

Har returrett til og med mandag... Lurer på om jeg skal benytte meg av denne.

Takker for alle svar som kan hjelpe meg videre på jakt etter tidene til de andre :)

Endret av WildEye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...