Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvilke merke har du?robiwon

6366428[/snapback]

Hva tenker du på? Maskinen er av typen Dell Dimension 9150

6367050[/snapback]

Hvis det stemmer med at det har dette chipsette:

Chipset Intel 945P

I følge manualen:

https://support.euro.dell.com/support/edocs...s.htm#wp1053343

Så støtter ikke dette Conro/kentsfiled.

6367112[/snapback]

Det stemmer det, står oppgitt i specs'a om PC'en fra jobben også...

Føkk =(

Lenke til kommentar
HVa er det beste hovedkortet til Conroe? Lagd av Asus.

6368019[/snapback]

vel, dette er jo litt vanskelig å si siden de ikke er tilgjengelige enda og ikke er mye testet...

men det virker som både Asus, Dfi og Gigabyte lager gode kort...

ta en titt på dette... GA-965P-DQ6 TEST

Virker veldig lovende.. 12fase strømkretser og opp til 600fsb i bios... lite v-droop mm... :)

Lenke til kommentar

Noen som har sett noen FSB-tester av Conroe-hovedkort?

Har sett noen "tester" på XS.org, men da har de som regel modda kortet en del, og dermed uaktuelle for meg. Håper å finne et kort som takler +/- 450 FSB stabilt nok til 24/7 (mulig det er en ønskedrøm dog..).

edit: skriveleif..

Endret av bucketofcack
Lenke til kommentar
HVa er det beste hovedkortet til Conroe? Lagd av Asus.

6368019[/snapback]

vel, dette er jo litt vanskelig å si siden de ikke er tilgjengelige enda og ikke er mye testet...

men det virker som både Asus, Dfi og Gigabyte lager gode kort...

ta en titt på dette... GA-965P-DQ6 TEST

Virker veldig lovende.. 12fase strømkretser og opp til 600fsb i bios... lite v-droop mm... :)

6368212[/snapback]

GA-965P-DQ6. Dette kortet må jeg bare ha!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Når kommer hjemmetestene gutta? Hørte minst en av dere ventet et HK fra Asus eller Dfi?

6368435[/snapback]

Jeg har Asus P5W DH Deluxe, så snart Psdata og posten klarer å levere... med 26.06.06 som dato for levering så kan det dukke opp i slutten av neste uke... :)

Kortet støtter "bare" 450fsb men det er ikke enkelt å oppnå slikt uten div modds...

har ikke kjøpt meg noen conroe.. så det blir nok bare presslern som blir testet...

Lenke til kommentar

Riggen er oppe å går nå. Leker litt med den, så det kommer litt resultater iløpet av kvelden. Blir ikke noe videre heftige greier, da kameraten min er Wow junkie, å skal ha maskinen med seg hjem å spille idag. Men får nå ett par timer å leke meg med den før den forsvinner. Kan gi dere en liten pekepinne. Helt stock, uten noen som helst overklokking, så gikk 1M på under 20 sekunder :D

Lenke til kommentar

Kom endel uventede problemer. Blandt annet måtte jeg kjøre opp maskinen med en Prescott å flashe til en beta bios for å få liv i Conroen. Jeg har brukt bios 0065 for å få det til å funke. Men det var flere problemer. Virker som det er enten RAM'en eller hovedkortet som lager krøll for meg. Det er bare noen få devidere som funker blant annet. Dette fører til at jeg ikke får tynet systemet noe særlig. Får bli mer senere eventuelt. Men kan da legge ut de få restultatene jeg fikk da. En ting er sikkert. Dette er ett fett system, selv om man ikke klokker det :)

Her er systemet:

Hovedkort: P5W DH Deluxe m/bios 0065

CPU: Conroe 6700 (2.66GHz)

RAM: Geil 2x1GB PC6400

HDD: Raptor 150GB

VGA: 7950GX2

Alle testene er kjørt stock hastighet, utenom en liten SuperPI til slutt som jeg klokket litt på. Tror egentlig det ligger mye mer å hente i dette systemet, men begrenset tid gjorde nok til at jeg ikke fant det.....

Hilsen JimRamse å EvilDick ( Wow fanatikeren :) )

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...