Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!

Anbefalte innlegg

Endelig er Badaxen på plass... Fikk det tilsendt fra en butikk i england, som ikke er vant med å sende til utlandet tror jeg, ettersom det ble noe rot med sending via TNT, så de sendte ett nytt et etter 2 uker... :) Det var ett eller annet med at TNT ikke scannet pakken når de hentet den...

Ram og powersupply er bestilt. Det jeg hadde i den gamle maskinen er ikke kompatibelt. Hverken 24 eller 8pin EPS kontakt. Like greit å bestille nytt istede for å holde på med overganger.

Valgte OCZ Platunim XTC Dual Channel PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (4.5.4.15) og

OCZ GameXStream strømforsyning 700W.

Maskinen begynner å ta form.

post-46192-1150733606_thumb.jpg

post-46192-1150733623_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet den ENDELIGE lanseringen av conroe?

6336946[/snapback]

23. juli

6336964[/snapback]

Ja og legger til at det vil være stor interesse for å kjøpe denne, så folk bør bestille så fort Komplett.no og andre legger den i prislistene sine.

6336980[/snapback]

Den har ligget i prislisten til shg lenge.

Lenke til kommentar
Er det ikke så at AMDs PR rating er basert på P4s eller Intels hastigheter? Hva gjør de nå som Conroe kommer? Kaller AMD X2 4800 for AMD X2 1800+ ?

edit: En null extra gitt!

6337119[/snapback]

Er ganske sikker på at ikkje pr ratingen ikkje er basert på intels hastigheter,

offesielt heter det at ein AMD athlon 3200+ skal vere like kjapp som ein hypotetisk Athlon Thunderbird på 3.2 Ghz.

Endelig er Badaxen på plass... Fikk det tilsendt fra en butikk i england, som ikke er vant med å sende til utlandet tror jeg, ettersom det ble noe rot med sending via TNT, så de sendte ett nytt et etter 2 uker...  Det var ett eller annet med at TNT ikke scannet pakken når de hentet den...

Ram og powersupply er bestilt. Det jeg hadde i den gamle maskinen er ikke kompatibelt. Hverken 24 eller 8pin EPS kontakt. Like greit å bestille nytt istede for å holde på med overganger.

Nice WildEye ! kor mye måtte du gi for conroe'en ?

Endret av jon-t
Lenke til kommentar
Endelig er Badaxen på plass... Fikk det tilsendt fra en butikk i england, som ikke er vant med å sende til utlandet tror jeg, ettersom det ble noe rot med sending via TNT, så de sendte ett nytt et etter 2 uker... :) Det var ett eller annet med at TNT ikke scannet pakken når de hentet den...

6339734[/snapback]

Dæven! Gullunge!

Du må ha noen herlige kontakter ;)

Regner med at vi får vite hva godsakene gjør? :D

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Nice WildEye ! kor mye måtte du gi for conroe'en ?

6339950[/snapback]

e6600 es ligger på 500$+++ så tja... :whistle:

litt tidligere var også prisene enda høyere...

Støtter ikke hovedkort til Intel Conroe SLI?

bare om Nvidia gir tillatelse... ingen hw messige ting som tilsier at det ikke skal fungere... alt avhenger av Nvidias drivere. :roll:

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

bare 1 måned igjen til lansering nå, så når ferien er overstått tror jeg mange begynner å bestille conroe. For min del blir nok august måneden jeg kommer til å se hvordan lagrene og tilgangen har holdt seg, samt om prisene stabiliserer seg eller svinger opp pga problemer med levering.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvordan er det med strømforsyninger. Vil Tagan 480w som nå har overgang til socketA passe med HK for conroe?

6341115[/snapback]

De fleste hovedkort for Conroe vil vel støtte vanlig 24-pins og 4-pins kontakt, mens f.eks bad axe krever en 8-pins i stedet for 4-pins slik jeg har forstått det.

Bad axe rev. 304 bilde

P5W DH Deluxe

Her får du en bra oversikt over kommende Conroe hovedkort, så kan du jo se hvilke som bruker vanlige strømkontakter:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=101408

Lenke til kommentar
Da kom det jeg har ventet lenge på.

HkePC sin test av X6800 mot FX-62.!  :thumbup:

Ja, Del, det er en test ifra Kina.

http://www.hkepc.com/hwdb/x6800vsfx62-1.htm

Litt med temperaturer også:

20 min idle:

FX-62->  42,2c

X6800-> 36,5c

Burn x2 20 min:

FX-62->  57.4c

X6800-> 49.2c

De har også siste stepping(5), og klarte 3,6Ghz på stock Intel kjøler, 1,45Vcore.

Les testen godt igjennom, de tester også FX-62 mot X6800 i Crossfire setup, og tester alle oppløsninger i spill. :)

Good reading

6325976[/snapback]

Fikk endelig rotet meg til å lese testen. Må si at Conroe imponerer enormt på endel av encoding testene (f.eks. wav->mp3). Både temperaturer og strømbruk er også et kvantesprang fra dagens løsninger. Bør bemerkes at de har slappe timings på minnet (5-5-5) noe som antagelig straffer AMD mer enn Intel. Hvis jeg skal tippe vil 3-3-3 timings på minnet gi noe i underkant av 10% økt ytelse på AMD (selvfølgelig avhengig av applikasjon), mens neglisjerbart på Conroe. Legg også merke til at vi her har XE utgaven av Conroe (som ikke akkurat er på billigsalg), og likevel er avstanden i spill ikke all verden, spesielt interresant å se hvor liten avstanden er i 3DMark06 i forhold til 3DMark05. Sånn omtrent vil jeg vel si at avstanden mellom EE965 og FX-62 er omtrent det samme som mellom XE og FX-62 i spill. Dette er vesentlig mer beskjeden forskjell enn det som kom ut tidlig, og vil neppe utgjøre forskjellen på om et spill er spillbart eller ikke. Skulle likt å se dem tatt med billigere versjoner av Conroe, og bedre timings på minnet.

Uansett, Conroe ser fortsatt ut som et kjempebra produkt, all ære til Intel. Absolutt god lesning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Denne kjøleren bør vel være kompatibel med conroe?

Zalman CNPS9500

6343962[/snapback]

Conroe er en prosessor..

Kjølere lages med universal feste.. eller dedikerte festemekansimer for en *sokkel*.

Conroe er laget for sokkel LGA775.

Ja.. CNPS9500 bør være en utmerket kjøler for Conroe (som ifølge specs./tester egentlig klarer seg med stock kjøler.. selv til litt "hobbyklokk"..) :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=185555

Liten smak:

F.E.A.R:

1600x1200, 4xAA 16xAF, all max:

Opteron 165 @ 3GHz: Min 25 | Avg 43 | Max 172

Conroe @ 3GHz: Min 53 | Avg 86 | Max 310

Oblivion:

Opteron 165 @ 3GHz: Min 15 | Avg 83.993 | Max 689

Conroe @ 3GHz: Min 29 | Avg 132.776 | Max 1546

6343776[/snapback]

Virker som det er veldig ulike varianter av tester/resultater.. alternativt måter å tolke resulater av sammlikningstester mellom Conroe/A64...

Det ovenstående er jo ren og skjær utklassing.. :hmm:

Edit:

Her er det ihvertfall ikke snakk om 20% bedre ytelse for Conroe.. snarere 100% bedre.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Denne kjøleren bør vel være kompatibel med conroe?

Zalman CNPS9500

6343962[/snapback]

Conroe er en prosessor..

Kjølere lages med universal feste.. eller dedikerte festemekansimer for en *sokkel*.

Conroe er laget for sokkel LGA775

6344003[/snapback]

Joda, jeg er jo ikke helt n00b heller... :roll:

Antok at det skulle være mulig å svare på spørmålet, uten nødvendigvis å måtte kverulere først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...