gullf1sk Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Er det ikke så at AMDs PR rating er basert på P4s eller Intels hastigheter? Hva gjør de nå som Conroe kommer? Kaller AMD X2 4800 for AMD X2 1800+ ? edit: En null extra gitt! Endret 19. juni 2006 av gullf1sk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 http://www.nordichardware.com/news,4036.html Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 http://www.nordichardware.com/news,4036.html 6337254[/snapback] Så sykt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Interessant å se når de beste "benchmarkhorene" får tak i Conroe (for de som ikke vet det.. Kinc er en av de beste på 3DMark). Ikke mye "fanboi-mentalitet" der i gården... Der anskaffes den hw som kan gi rekorder, ære og berømmelse (i ett lite snvevert miljø dog). Ser ut som de som vil være med her må "off the AMD bandwagon".. og det litt fort.. dersom de ikke vil være "dårligst i klassen".. Må si jeg ble litt overrasket at dette ble kjørt "live" på Dreamhack, men det er sikkert tvilere her som kan komme med noe kritikk/info om at dette trolig var iscenesatt av Intel.. Dersom det var tilfelle.. så vil jeg si at Intel nok greier å få ganske så mange til å kjøpe Conroe.. Slikt slår an i hardware/nerde-miljø.. PS og edit: Legg merke til at vår egen hr.Overklokk leverte cascade'n for grafikk-korta til Kinc/Crotale. Endret 19. juni 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Test av Gigabyte's GA-965P-DQ6 Despite the fact that benchmarks showed a mixed bag in terms of performance, coming up with a conclusion for the Gigabyte GA-965P-DQ6 turned out to be surprisingly simple. It is the most user friendly and feature packed (and I mean functional features) motherboard I have come across to date that will appeal to the gamer or overclocker and even the criticising hardware connoisseur. It may not be as quick as the 975 based offerings in 2D arithmetic intensive applications, but the difference on the desktop is defintely less tangible than when you are running around in Oblivion. Gigabyte has struck a successful formula by packing in enough options for the users to tweak, and offered impressive 3D performance (for a mainstream chipset especially) for that weekend fragfest at your local LANParty. You can show it off there and elicit wows from your friends who can appreciate engineering overkill in the right areas. Despite that, I am glad to say that the Gigabyte GA-965P-DQ6 does end off with a bloated design. If I could get my hands on a Conroe CPU now and need to look for a motherboard to go along with it, the GA-965P-DQ6 should trick the money out of my pockets before I know it. Here is a motherboard which I have returned and I am still itching for, which is really quite a rare phenomenon indeed. I do have complaints about the nonsensical layout of some connections. For one, some of the SATA2 ports are susceptible to being blocked by longer graphics accelerators (such as the nVIDIA 7950GX2) when such graphics accelerators are installed on the PCIe X4 slot. Dual Gigabit LAN would have been another nice-to-have which was not included. Then again, no motherboard is perfect, but the Gigabyte GA-965P-DQ6 comes close. Close enough for it to garner 80 VRMarks from us. Endret 19. juni 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
O.J Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Er det ikke så at AMDs PR rating er basert på P4s eller Intels hastigheter? Hva gjør de nå som Conroe kommer? Kaller AMD X2 4800 for AMD X2 1800+ ? edit: En null extra gitt! 6337119[/snapback] Dem vil fortsette med samme nummereringen. det vil ikke nå være et mål mot Intel i GHz, men en ren pr-rating. Lenke til kommentar
johnterje Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Er det ikke så at AMDs PR rating er basert på P4s eller Intels hastigheter? Hva gjør de nå som Conroe kommer? Kaller AMD X2 4800 for AMD X2 1800+ ? edit: En null extra gitt! 6337119[/snapback] Dem vil fortsette med samme nummereringen. det vil ikke nå være et mål mot Intel i GHz, men en ren pr-rating. 6337506[/snapback] er ikke det litt teit da? bare juge på seg mhz.. ikke bra Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Er det ikke så at AMDs PR rating er basert på P4s eller Intels hastigheter? Hva gjør de nå som Conroe kommer? Kaller AMD X2 4800 for AMD X2 1800+ ? edit: En null extra gitt! 6337119[/snapback] Dem vil fortsette med samme nummereringen. det vil ikke nå være et mål mot Intel i GHz, men en ren pr-rating. 6337506[/snapback] er ikke det litt teit da? bare juge på seg mhz.. ikke bra 6337656[/snapback] Hva er det du snakker om?! Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Da var Conroe ankommet, men vet ikke hvilken det er. Vet bare at det er en Engineering Sample. En kollega / venn av meg som skal få gleden av å få denne i PC'en sin, men jeg har fått lov å "leke" meg litt med den først for å se hva den er god for. Venter nå bare på hovedkort. Var i kontakt med Asus, å de lovet meg ett kort neste uke. Ser frem til å få testet dette litt Eneste minuset er at det kun blir luftkjøling Her er ett bilde av den. Mobil bilde, så det er ikke lett å se hva som står på den. Kan si hva som står på første linjen for de som ikke ser det. Intel Confidential Dette blir morro Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Gleder meg Jim, har du solgt FX-riggen din? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Ja har nok det. Nå er det en ussel 3200+ jeg bruker. Bygde meg ny PC her om dagen. Kom totalt på ett par lapper. Bare en billig surfe/laste maskin. Leke meg litt med den Conroen jeg har fått, så blir det nok ny "heftig" maskin over sommeren igjen. Kan ikke klage på 3200+ heller, da den gikk rett opp på 2.8GHz. Holder da til å surfe med det Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Gleder meg til å se noen resultater jeg også Jim Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Dette her var ikke dårlig Jim. Kan du fortelle oss hvem denne mannen på innsiden du har er? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Dette her var ikke dårlig Jim. Kan du fortelle oss hvem denne mannen på innsiden du har er? 6338438[/snapback] Nei, får bli min lille hemmelighet. Kommer til å teste det så fort det kommer hovedkort. Kommer det på tide så blir det ganske snart. Blir det utsatt, så blir det nok ikke noen testing i det hele tatt, da jeg snart begynner ferie, å det er til jobb hovedkortet kommer. Da kommer nok bare han kompisen min til å bygge seg en PC med utstyret, å kjøre det default. Endret 19. juni 2006 av JimRamse Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) pent... liker den litte linjen med "Intel Confidential" snuser selv litt på en e6600 es, men får se hva prisen blir og hvilken stepping det er.. EDIT: YESS!! da var ASUS P5W DH Deluxe "Bekreftet" for 26/06/06 Endret 19. juni 2006 av Npvk_X Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 JimRamse det er egentlig litt greit at du bare får testa med luftkjøling. Ikke alle her som har vann eller fase vet du Vært fint om du kunne tenke deg å kjøre Prime95 på den høyeste stabile OC også. Ikke bare SuperPI 32M stabil liksom.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Dette her var ikke dårlig Jim. Kan du fortelle oss hvem denne mannen på innsiden du har er? 6338438[/snapback] Nei, får bli min lille hemmelighet. Kommer til å teste det så fort det kommer hovedkort. Kommer det på tide så blir det ganske snart. Blir det utsatt, så blir det nok ikke noen testing i det hele tatt, da jeg snart begynner ferie, å det er til jobb hovedkortet kommer. Da kommer nok bare han kompisen min til å bygge seg en PC med utstyret, å kjøre det default. 6338483[/snapback] Det betyr vel at han kompisen din har ett Badaxe kort det da.. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 EDIT: YESS!! da var ASUS P5W DH Deluxe "Bekreftet" for 26/06/06 6339004[/snapback] Det blir et veldig pent hovedkort.. Godt mulig mitt neste.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå