Theo343 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg blir fornøyd hvis jeg får en E6600 et sted mellom 3100 og 3800mhz på vann. Utfordringen blir å finne riktig stepping, når steppinger er kjent? Samt riktig 2GB DDR2 og HK. Alle disse 3 er like viktige, men minne og HK spiller en stor rolle siden dette er ren FSB klokking. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Nå synes jeg "hypen" og forventningen tar helt av her...Altså: Uklokket yder en Conroe litt avhengig av bruk/bench tildels betraktelig bedre enn tilsvarende (klokket/priset) A64 utifra en rekke tester på nett.. men den er pt. ikke for salg (mao. en "papirlansering" som noen Intel hatere med rette beskylder Intel for i dette tilfellet). Å klare over 4Ghz med en A64/FX var for ikke lenge siden ansett av en bragd (med LN2 og "hele pakka" av mods). Nå maser alle om at enhver Conroe "må" klare 4Ghz på luft.. og at den skal over 5Ghz med "skikkelig" kjøling.. Ro ned nå.. pleeze.. Det skal bli moro å teste Conroe.. når den er å få tak i her til lands, men litt "magemål" er vel greit å ha? Nå ser det jo ut til at de som evt "bare" klarer FSB400. og "bare" 3.5Ghz kommer til å syte over hvor dårlig Conroe/hk'et er.. og hvor "hypet" den er/var.. når de selv er med på å skape litt vel store forventninger.. Det ser unektelig bra ut de "lekkede" eksemplarer privatpersoner .. og nå noen mer eller mindre anerkjente websites har testet ut. 6327860[/snapback] Hvordan kan det være en "papirlansering" når dem ikke har lansert den enda? trudde papirlansering var at dem sier den blir lansert feks i morgen men fakktisk ikke er å få tak i. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 http://www.hkepc.com/hwdb/x6800vsfx62-11.htm Jeg forstår ikke hvordan den pcen kan dette ned i 77W idle med et 7800GTX. Virker litt for lavt? 6330459[/snapback] Er nok bare Prossesoren ikke resten av systemet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hvordan kan det være en "papirlansering" når dem ikke har lansert den enda? trudde papirlansering var at dem sier den blir lansert feks i morgen men fakktisk ikke er å få tak i. 6332258[/snapback] Forsåvdit korrekt kommentar, men dersom du hadde fulgt litt med.. ville du fått me deg at det er uforholdsmessig mange som har tilgang til de fleste varianter av Conroe.. og har "postet" i etterhvert utallige tråder om hvor bra Conroe yter (vel.. i hovedsak i SuperPi) Derfor er ord som "papirlansering" på sin plass.. Jeg har etterhvert blitt veldig lite begeistret for at Intel tydeligvis tillater dette.. samt "ser gjennom fingrene" mht. salg av ES-modeller på Ebay. Slikt har jeg ikke sett AMD har bedrevet, men jeg kan ta feil.. Korriger meg dere som har litt lenger fartstid.. på dette og andre fora.. Er nok bare Prossesoren ikke resten av systemet Er nok ikke det nei... Sjekk litt om "specs" for E66 (og andre versjoner av Conroe).. så kan nok dette stemme (nyere grafikk-kort... vil i 2d-mode kjøre på sparebluss). Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hvilket minne vil passe best til et conroe system? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hvilket minne vil passe best til et conroe system?6333419[/snapback] Offisiellt er DDR2-800 det raskeste man kan kombinere det med, men hvis man skal drive med rekordoverklokking og har penger til det så er selvfølgelig raskere minne å foretrekke. F.eks DDR2-800 CL3 eller DDR2-1066 CL4 eller DDR2-1200 CL5. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Forsåvdit korrekt kommentar, men dersom du hadde fulgt litt med.. ville du fått me deg at det er uforholdsmessig mange som har tilgang til de fleste varianter av Conroe.. og har "postet" i etterhvert utallige tråder om hvor bra Conroe yter (vel.. i hovedsak i SuperPi) Derfor er ord som "papirlansering" på sin plass.. Eh... NEI... Intel har ikke lansert noe... om folk klarer å orge deler så all honør til dem... Intel lanserer ikke før den 27d juli eller så, jeg forventer prosessorer i sjappa kort tid etter, bare se 65nm, var jo bare noen uker etter lansering at prosessorene ble tilgjenglige... Papirlanserin er et begrep som kan brukes om diverse skjermkort feks.. tin må lanseres før ting kan være papirlansering... "basta" Jeg har etterhvert blitt veldig lite begeistret for at Intel tydeligvis tillater dette.. samt "ser gjennom fingrene" mht. salg av ES-modeller på Ebay.Slikt har jeg ikke sett AMD har bedrevet, men jeg kan ta feil.. Korriger meg dere som har litt lenger fartstid.. på dette og andre fora.. Det er ikke umulig å få fingra i amd es, har sett endel på e-bay.. men tenk på hvor mye mindre Amd er i forhold til Intel... hvor mye vanskeligere er det å holde kontroll over organisasjonen sin... ? om man har fulgt godt med så har man karnsje sett på xs at en fyr har bilder av over 100 conroe prosessorer og sier han har totalt ca 300 liggende.. det sier litt om hvor "lekk" Intel kan være... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Takker for oppklaringen Npvk_x.. Er nok en del "svin på skogen" hos Intel's fabrikk-ansatte/distribusjonsledd.. Det jeg lurer på er om Intel egentlig er interessert i å kontroller det... Lenke til kommentar
smy Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 hm cornoe ja kunne tenk meg en men . morsom å se om vi hadde klare 3.7-4.0ghz med fasen Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 4GHz burde jo være null stress om retail versjonene klokker like bra som en del av de vi har sett. Lenke til kommentar
smy Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Vet men jeg synes ikke cornoe er verd å legg 8-9000kr i forhold det system jeg har nå.vi for se om det blir 2.67ghz sak til jule. Endret 18. juni 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Takker for oppklaringen Npvk_x.. Er nok en del "svin på skogen" hos Intel's fabrikk-ansatte/distribusjonsledd.. Det jeg lurer på er om Intel egentlig er interessert i å kontroller det... 6334581[/snapback] Jeg har sett flere auksjoner på ebay som har blitt "pulled" dvs fjærnet av ebay... ref. folk på ocf er det ulovelig å være i besittelse av en ES intel cpu, siden de som skal ha legitim tilgang på disse somregel er under en eller annen form for Nda og somoftes må levere tilbake produktet de har testet.. Intel er neppe veldig intresert i å ha rot i rekkene... det var jo litt es cpuer rundt før jul dette var jo bare overgang til 65nm men nå med en helt ny prosessor er det sikkert ett vanvittig trykk i de litt snuskete gangene til intel... her jo selv opplevd den usikkerheten es gir.. ikke sikker på om jeg gidder å handle en es til... kjekt med garanti... Lenke til kommentar
johnterje Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 kan noen si meg hva steppinger er? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hva skal man svare på det? Kort fortalt: Det er forskjellige fabrikkversjoner av en cpu. De er helt identiske iform av spesifikasjoner, men det er gjerne noen steppinger som er bedre enn andre. Det være seg spesielt innen overklokking også varmeutvikling. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Hvilket minne vil passe best til et conroe system?6333419[/snapback] Offisiellt er DDR2-800 det raskeste man kan kombinere det med, men hvis man skal drive med rekordoverklokking og har penger til det så er selvfølgelig raskere minne å foretrekke. F.eks DDR2-800 CL3 eller DDR2-1066 CL4 eller DDR2-1200 CL5. 6333500[/snapback] Og hva er da det billigste og beste alternativet? Altså best pris vs. ytelse minnesett. Endret 19. juni 2006 av Mr.SS Lenke til kommentar
hcnielsen Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Noen som vet den ENDELIGE lanseringen av conroe? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Noen som vet den ENDELIGE lanseringen av conroe? 6336946[/snapback] 23. juli Lenke til kommentar
hcnielsen Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Noen som vet den ENDELIGE lanseringen av conroe? 6336946[/snapback] 23. juli 6336964[/snapback] Akkurat det jeg trodde Da blir det nok AMD X2 eller FX vis den går noe ned? oppgradering til meg Endret 19. juni 2006 av hcnielsen Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Noen som vet den ENDELIGE lanseringen av conroe? 6336946[/snapback] 23. juli 6336964[/snapback] Ja og legger til at det vil være stor interesse for å kjøpe denne, så folk bør bestille så fort Komplett.no og andre legger den i prislistene sine. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Noen som vet den ENDELIGE lanseringen av conroe? 6336946[/snapback] 23. juli 6336964[/snapback] Ja og legger til at det vil være stor interesse for å kjøpe denne, så folk bør bestille så fort Komplett.no og andre legger den i prislistene sine. 6336980[/snapback] Jepp, kan godt hende levering vil være dårlig med det samme. Time will tell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå