Del Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Hehe, satt og kjedet meg litt på internett, og googlet en ganske så liten "sharikou" http://reviews.cnet.com/Apple_MacBook_Pro_...121&ctype=msgId http://reviews.cnet.com/Dell_Inspiron_E170...421&ctype=msgId http://reviews.cnet.com/AMD_Athlon_64_FX_6...575&ctype=msgId Er han AMD fan? 6320853[/snapback] Liten tvil om det. Jeg fikk helt vondt av ham da jeg leste bloggen hans. Hadde jeg hatt en slik person i min daglige omgangskrets, hadde det endt opp med at jeg hadde bitchslappet ham til jordas ende. Det har vært nok av propaganda andre veien uten at det har plaget folk i like stor grad, Sharikou legger i hvertfall ikke skjul på at han er forutinntatt. I et marked som har en så sterk aktør som Intel er det viktig at noen ser på alt som kommer med et kritisk blikk, jeg liker dog ikke hvordan han tar ting ut av kontekst, og vrir på fakta, for å støtte sin sak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) E6700 - 4Ghz "on air"... 63k i 3DMark01 Utrolig med tanke på hvor mye "styr" det er/var å få en FX eller en Dothan opp mot og over 4Ghz. For de som venter på å "klokke" Conroe er ventetiden noe "ubehagelig".. PS og edit: Hvordan kan en forumgjenganger på xs.org ha fått tak i dette? Via "vanlige" salgskanaler...? Endret 17. juni 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Må få meg en en bra step på conroe`n som jeg skal kjøpe ser jeg EDIT: PS og edit: Hvordan kan en forumgjenganger på xs.org ha fått tak i dette? Via "vanlige" salgskanaler...? hmm.gif DAMN den blokka med cpu`s skulle jeg gjerne hatt! Endret 17. juni 2006 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Det har vært nok av propaganda andre veien uten at det har plaget folk i like stor grad, Sharikou legger i hvertfall ikke skjul på at han er forutinntatt. I et marked som har en så sterk aktør som Intel er det viktig at noen ser på alt som kommer med et kritisk blikk, jeg liker dog ikke hvordan han tar ting ut av kontekst, og vrir på fakta, for å støtte sin sak. 6322310[/snapback] Jau, problemet her er at selv om han godt kan ha noen poenger, så drunkner det bort i et hav av latterlig Intel-hat. Fyren virker jo religiøs i sin støtte for AMD. Selv har jeg ingenting i mot AMD, og jeg vipper fortsatt mellom å velge en CPU fra den ene eller den andre for min neste maskin. Men Sharikou hadde nok heller skutt seg selv før han hadde dratt en Intel-CPU inn i sitt hus. Lenke til kommentar
Del Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Det har vært nok av propaganda andre veien uten at det har plaget folk i like stor grad, Sharikou legger i hvertfall ikke skjul på at han er forutinntatt. I et marked som har en så sterk aktør som Intel er det viktig at noen ser på alt som kommer med et kritisk blikk, jeg liker dog ikke hvordan han tar ting ut av kontekst, og vrir på fakta, for å støtte sin sak. 6322310[/snapback] Jau, problemet her er at selv om han godt kan ha noen poenger, så drunkner det bort i et hav av latterlig Intel-hat. Fyren virker jo religiøs i sin støtte for AMD. Selv har jeg ingenting i mot AMD, og jeg vipper fortsatt mellom å velge en CPU fra den ene eller den andre for min neste maskin. Men Sharikou hadde nok heller skutt seg selv før han hadde dratt en Intel-CPU inn i sitt hus. 6324419[/snapback] Jeg registrerer at du finner hans åpenbare bias mot Intel usmakelig, og at det proveserer deg, men at når nettsider (siste eksempel fra Australia) som påstår å være seriøse og balansert, prøver å lure en hel verden, da ser du ingen motforestillinger "fordi noen mente Anandtech var pro AMD". Vår virkelighetsoppfatning er antagelig så langt fra hverandre at vi neppe kommer til noen form for enighet her, så jeg anser denne diskusjonen som avsluttet for min del. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Greit nok, vi har forskjellige meninger slik sett. Men jeg er ikke på langt nær så urimelig som Sharikou. (men nå er vi vel helt off-topic). Endret 17. juni 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Del Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Greit nok, vi har forskjellige meninger slik sett. Men jeg er ikke på langt nær så urimelig som Sharikou. (men nå er vi vel helt off-topic). 6324806[/snapback] Jeg sammenlignet ikke deg med Sharikou, jeg sammenlignet din holdning til nettsteder som har klar bias, med din holdning til Sharikou. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 E6700 - 4Ghz "on air"... 63k i 3DMark01Utrolig med tanke på hvor mye "styr" det er/var å få en FX eller en Dothan opp mot og over 4Ghz. For de som venter på å "klokke" Conroe er ventetiden noe "ubehagelig".. PS og edit: Hvordan kan en forumgjenganger på xs.org ha fått tak i dette? Via "vanlige" salgskanaler...? 6324081[/snapback] Er nokk fra jobben til en fra xs eller en som en fra xs kjenner. Er noen på xs som jobber for Intel eller AMD og andre web shopper vet du Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Da kom det jeg har ventet lenge på. HkePC sin test av X6800 mot FX-62.! Ja, Del, det er en test ifra Kina. http://www.hkepc.com/hwdb/x6800vsfx62-1.htm Litt med temperaturer også: 20 min idle: FX-62-> 42,2c X6800-> 36,5c Burn x2 20 min: FX-62-> 57.4c X6800-> 49.2c De har også siste stepping(5), og klarte 3,6Ghz på stock Intel kjøler, 1,45Vcore. Les testen godt igjennom, de tester også FX-62 mot X6800 i Crossfire setup, og tester alle oppløsninger i spill. Good reading Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Greit nok, vi har forskjellige meninger slik sett. Men jeg er ikke på langt nær så urimelig som Sharikou. (men nå er vi vel helt off-topic). 6324806[/snapback] Jeg sammenlignet ikke deg med Sharikou, jeg sammenlignet din holdning til nettsteder som har klar bias, med din holdning til Sharikou. 6325680[/snapback] Jeg er ferdig med dette. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Da kom det jeg har ventet lenge på.HkePC sin test av X6800 mot FX-62.! Ja, Del, det er en test ifra Kina. http://www.hkepc.com/hwdb/x6800vsfx62-1.htm Litt med temperaturer også: 20 min idle: FX-62-> 42,2c X6800-> 36,5c Burn x2 20 min: FX-62-> 57.4c X6800-> 49.2c De har også siste stepping(5), og klarte 3,6Ghz på stock Intel kjøler, 1,45Vcore. Les testen godt igjennom, de tester også FX-62 mot X6800 i Crossfire setup, og tester alle oppløsninger i spill. Good reading 6325976[/snapback] Dette så veldig bra ut Var ikke akkurat dårlige klokke muligheter på den, kanskje rundt 5 ghz med skikkelig kjøling? og en sinnsyk ytelse Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Da kom det jeg har ventet lenge på.HkePC sin test av X6800 mot FX-62.! Ja, Del, det er en test ifra Kina. http://www.hkepc.com/hwdb/x6800vsfx62-1.htm Litt med temperaturer også: 20 min idle: FX-62-> 42,2c X6800-> 36,5c Burn x2 20 min: FX-62-> 57.4c X6800-> 49.2c De har også siste stepping(5), og klarte 3,6Ghz på stock Intel kjøler, 1,45Vcore. Les testen godt igjennom, de tester også FX-62 mot X6800 i Crossfire setup, og tester alle oppløsninger i spill. Good reading 6325976[/snapback] Dette så veldig bra ut Var ikke akkurat dårlige klokke muligheter på den, kanskje rundt 5 ghz med skikkelig kjøling? og en sinnsyk ytelse 6326192[/snapback] Jepp, er jo noen japser som har klart 5014MHz oc på X6800. Det har blitt postet link til xs.org tidligere i tråden. Mye tyder på at 3.33GHz versjonen som blir lansert rundt nyttår klokker en del bedre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Nå synes jeg "hypen" og forventningen tar helt av her... Altså: Uklokket yder en Conroe litt avhengig av bruk/bench tildels betraktelig bedre enn tilsvarende (klokket/priset) A64 utifra en rekke tester på nett.. men den er pt. ikke for salg (mao. en "papirlansering" som noen Intel hatere med rette beskylder Intel for i dette tilfellet). Å klare over 4Ghz med en A64/FX var for ikke lenge siden ansett av en bragd (med LN2 og "hele pakka" av mods). Nå maser alle om at enhver Conroe "må" klare 4Ghz på luft.. og at den skal over 5Ghz med "skikkelig" kjøling.. Ro ned nå.. pleeze.. Det skal bli moro å teste Conroe.. når den er å få tak i her til lands, men litt "magemål" er vel greit å ha? Nå ser det jo ut til at de som evt "bare" klarer FSB400. og "bare" 3.5Ghz kommer til å syte over hvor dårlig Conroe/hk'et er.. og hvor "hypet" den er/var.. når de selv er med på å skape litt vel store forventninger.. Det ser unektelig bra ut de "lekkede" eksemplarer privatpersoner .. og nå noen mer eller mindre anerkjente websites har testet ut. Endret 17. juni 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Godt poeng TL1000S. Det er nok en del som sitter og leser rekordene på XS og forventer å komme i nærheten selv med liten innsats. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Godt poeng TL1000S. Det er nok en del som sitter og leser rekordene på XS og forventer å komme i nærheten selv med liten innsats. 6328321[/snapback] Takker for støtten Simen1... Jeg har mang en gang sittet forhåpningsull med både den ene og andre "chip'en" fra AMD og Intel (XP, A64, P4.. Dothan).. og blitt sørgelig skuffet ved forsøk på max. klokk.. Kun noen få eksemplarer har vist seg å komme opp i en klokk som ville anses som litt under pari blant de som ikke gjør annet enn å kjøpe(få)/teste utallige "chip'er"..F.eks. enkelte på xs.org.. Av de *jeg* har hatt er det Barton 2500+, XP-M 2400+... noen varianter av CeleronD.., P4 506.. X2 3800+..en 740M..og 805D som har infridd forventninger... Men det er fortsatt lov å håpe at man kommer over en virkelig god "chip".. fra Intel.. eller AMD.. Endret 17. juni 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 kloke ord over her. XS og daglig liv har lite til felles etter det jeg har erfart de siste årene. det er jo gutter som stoolman og overklokk vi leser om på XS. jeg synest conroe er heftig pga at den er billig og yter bra... E6600 vs fx-62 ytelses sammenligning er forferdelig "lite relevant" i og med at det er 5K i pris forskjell. men akkurat den pris forskjellen er det jeg synest vi burde holde fokus på. all klokking er bonus, og blir selvfølgelig et høydepunkt Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Joda, jeg er enig i det som sies over her. LN2 og xs.org har lite til felles med den gjevne entusiast. Men av et så begrenset antall prosessorer som er testet, så sier det fortsatt lite om hva som er en ekstremt god, en godt og en dårlig overklokkende Conroe. Svært få bruker ekstremkjøling, og det er klart at det er overklokking på vann og luft som er det mest realistisk interessante for oss. Sammenlignet med det som er gjort så langt av overklokking på s-754/s-939/AM2 så kan en vel antyde at Conroe klokker bedre, tatt i betraktning av at Conroe resultatene stort sett er gjort på tidlige engeneering samples/tidlige steppinger, og at AM2 fortsatt ikke har kommet for fullt til markedet. Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Jada, at mange får til gode klokk tyder på at det er mye å gå på. Støtter også TL1000S her, det er nok mange som blir skuffet hvis de forventer 4GHz på luft med en 6600. Dessverre er det stort sett bare suksesshistoriene som havner på nett, med noen få unntak, hvor faktisk en tråd av TL1000S var et kjærkomment unntak. At Conroe er en meget bra prosessor er det derimot liten tvil om, og det ser ut som om ytelsestronen vil gå til Intel med klar margin. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 http://www.hkepc.com/hwdb/x6800vsfx62-11.htm Jeg forstår ikke hvordan den pcen kan dette ned i 77W idle med et 7800GTX. Virker litt for lavt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå