Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hype har det vært ja.. og ganske mange sure ytringer fra de som helst vil se at AMD for alltid har de beste CPU'ene.. (noe jeg ikke skjønner det rasjonelle bak)..

 

Dette her minner meg faktisk veldig mye om da K8 så dagens lys, men da var det noen som helst vil se at intel alltid hadde de beste CPU'ene.

 

Dette med at conroe yter så bra som den gjør, er faktisk det beste som har hendt oss(slik som K8)! For denne gangen er det AMD som må gir opp noe vedstyggelig for å tette ytelsegapet, noe vi forbrukere henter frukter av :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=100587

 

11,9 sekunder nå!

Tar ikke lange tiden før vi er under 10 sekunder.

6166993[/snapback]

 

:ohmy:

Hva er det med denne "coolaler"? Har han "konkakter" rett inn til Intel/Intel produsenter?

Jeg blir faktisk litt frustrert over å se han og andre på xs.org som tydeligvis har tilgang til hw som ikke er i salg! :mad:

BTW.... det MSI hk'et skal jeg ha... det er sikkert (jeg har i motsetning til en del andre god erfaring med MSI) :)

Lenke til kommentar
Blir spennende med en K8L vs Conroe faceoff mot slutten av året.

 

Ser ut til at Conroe kan slå Athlon på de fleste områder, men vil ha skikkelige uavhengige tester av den ferdige versjonen før man kan utrope en vinner.

6167145[/snapback]

 

Så du tror at plutselig så kan ytelsen til AMD bare stige med 20%.

 

Eller at ytelsen vi har sett til Conroe faller plutselig med 20%.

 

:roll:

 

Ytelsen vil sikkert bare bli høyere for Conroe når lansering kommer.

 

Hexus.net sin test er EN SKIKKELIG UAVHENGIG TEST av folk som driver med det der som fulltidsjobb, uansett om du liker det eller ei. (Tydeligvis at du ikke liker det)

Lenke til kommentar
Blir ikke K8L serverchip i den første tiden da, med egne socket?

 

 

Tar ikke lange tiden før vi er under 10 sekunder.

 

Tror nok det trengs en 5GHz chip for det, så iallefall litt tid til :)

6167317[/snapback]

 

K8L skal passe på Socket AM2 :)

 

4,6Ghz på conroe, så er vi nede på sub 10sek

Lenke til kommentar
Blir spennende med en K8L vs Conroe faceoff mot slutten av året.

 

6167145[/snapback]

 

Nå er vel ingen offisiell dato for K8L oppgitt, foreløpig ser det vel ut som at det blir i 2007 engang. Men det hadde selvfølgelig vært bedre for oss forbrukere om AMD hadde kommet med den tidligere. Jeg er selvfølgelig mer interessert i lave priser enn i å kunne si at en gitt produsent har den raskeste CPU. ;)

Lenke til kommentar
Blir spennende med en K8L vs Conroe faceoff mot slutten av året.

 

6167145[/snapback]

 

Nå er vel ingen offisiell dato for K8L oppgitt, foreløpig ser det vel ut som at det blir i 2007 engang. Men det hadde selvfølgelig vært bedre for oss forbrukere om AMD hadde kommet med den tidligere. Jeg er selvfølgelig mer interessert i lave priser enn i å kunne si at en gitt produsent har den raskeste CPU. ;)

6167703[/snapback]

Støtter den.

Om AMD kommer med en FX-100 til 30000kr som yter litt bedre enn Conroe vil fortsatt Conroe være beste Pris/ytelse.

Hvis man sammenligner AMD til 3 000kr og E6700, så bare knuser Conroe Intel.

Lenke til kommentar
Hva er det med denne "coolaler"? Har han "konkakter" rett inn til Intel/Intel produsenter?

Jeg blir faktisk litt frustrert over å se han og andre på xs.org som tydeligvis har tilgang til hw som ikke er i salg! :mad:

BTW.... det MSI hk'et skal jeg ha... det er sikkert (jeg har i motsetning til en del andre god erfaring med MSI) :)

6167134[/snapback]

Jeg tror det er mange av de på XS som faktisk jobber for Intel eller har gode kontakter i bransjen. Det er vel en grunn til at de får den feteste hwen og jobber under NDA til tider.

 

Ny 3d01se-rekord forresten. Den nye rekorden lyder 66k: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=100603

Lenke til kommentar
Blir spennende med en K8L vs Conroe faceoff mot slutten av året.

 

Ser ut til at Conroe kan slå Athlon på de fleste områder, men vil ha skikkelige uavhengige tester av den ferdige versjonen før man kan utrope en vinner.

6167145[/snapback]

 

Så du tror at plutselig så kan ytelsen til AMD bare stige med 20%.

 

Eller at ytelsen vi har sett til Conroe faller plutselig med 20%.

 

:roll:

 

Ytelsen vil sikkert bare bli høyere for Conroe når lansering kommer.

 

Hexus.net sin test er EN SKIKKELIG UAVHENGIG TEST av folk som driver med det der som fulltidsjobb, uansett om du liker det eller ei. (Tydeligvis at du ikke liker det)

6167312[/snapback]

 

Man må sammenligne prosessorene som er likt priset mot hverandre.

En prosessor til 2500kr fra Intel mot en til 2500kr fra AMD.

 

gir et bedre bilde av hvordan det ligger an da.

 

 

er uansett få som plukker av helt øverste hylle.

Lenke til kommentar
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=100587

 

11,9 sekunder nå!

Tar ikke lange tiden før vi er under 10 sekunder.

6166993[/snapback]

 

:ohmy:

Hva er det med denne "coolaler"? Har han "konkakter" rett inn til Intel/Intel produsenter?

Jeg blir faktisk litt frustrert over å se han og andre på xs.org som tydeligvis har tilgang til hw som ikke er i salg! :mad:

BTW.... det MSI hk'et skal jeg ha... det er sikkert (jeg har i motsetning til en del andre god erfaring med MSI) :)

6167134[/snapback]

 

Vel dette er veldig vanlig, såkatle superusers som AMD/intel/ATI og Nvidia har får gratis HW før alle andre. Det som er spess med dette er at de får lov til å publisere lenge før de er på markedet. Grunen til at de vanligvis ikke får lov til dette er at produsentene ofte twicker produktet så det yter bedre og de vil at produktet skal yte best mulig. Det ser ut som at Intel har så mye tro på Conroe at de ikke har brydd seg om det. Det har da også en negativ side som er at vi samenligner et produkt som er lansert med et som ikke enda er lansert. Men intel har fått utrolig mye pepper for dette, mens jeg er 100% sikker på at hvis ikke de hadde banket alle AM2 CPUene så ville alle AMD fanatikerene brukt alle testene de hadde kommet over for å si at AMD er best.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
<snip>

produkt som er lansert med et som ikke enda er lansert. Men intel har fått utrolig mye pepper for dette, mens jeg er 100% sikker på at hvis ikke de hadde banket alle AM2 CPUene så ville alle AMD fanatikerene brukt alle testene de hadde kommet over for å si at AMD er best.

6169090[/snapback]

 

Men det gjør de jo likevel.. ved å si at testene er "faket".. styrt av Intel... eller ikke har noe med reell ytelse å gjøre.. :)

Nå er det ihvertfall en bruker her som åpentlyst gjør det han kan for å "sverte" Intel som i tillegg sier han har kontakter hos AMD.

Får vel håpe han kommer med noen uofisielle bencher av K8L som motvekt mot dette.... Jeg skal ihvertfall imøtekomme det på en positiv måte istedetfor å skrive at alt er humbug.. og at kun tester utført av <sett-inn-ditt-favoritt-fanboi-nettsted-her> og kun <sett-inn-din-favoritt-bench-her> er det som teller...

:tease:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Til stadighet fra 20 til 33 % av befolkninga som retter øynene mot det resutatet de liker å høre, uansett hvilke motargumenter som foreligger. Man kan vise de benchmarks, men benchmarksa er bare tull sier de. Man kan vise til pris, men den blir garantert høyere vil de hevde. Ta de med en klype salt og smil av dem. En vakker dag sitter de der med ei krone som er verdt 0,10 svenske og griner over at spriten i sverige er dyrere..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Da satt Coolaler sin Conroe på 4.6Ghz

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...t=100587&page=6

 

Dette er Heftig, 11.3 Sec 1M :D

6174102[/snapback]

 

Ja.. dette er heftig...

Tenk på alt oppstyret da Pedro ROcha første gang klarte (med mye innsats) å få en FX over 4Ghz..

Her sitter Coolaler og bencher på 4.6Ghz!

AMD er heldige som har en så stor "menighet" som uansett gode CPU'er fra Intel ikke vil melde overgang..

De mest "troløse benchmarkhorene" vil uansett selge alt av AMD de nå har.. og kjøpe inn "verstinghk, RAM" og.. ES utgaver av Conroe (når den er tilgjengelig).

Trist men sant.. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...