Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Godt å se flere benchmarks som backer up hypen til Conroe. Det blir nok Intel igjen her i gården også, ja.   :)

6160818[/snapback]

 

Hype har det vært ja.. og ganske mange sure ytringer fra de som helst vil se at AMD for alltid har de beste CPU'ene.. (noe jeg ikke skjønner det rasjonelle bak)..

 

Were you one of the Conroe doubters? Still not convinced? Either way, how do you think AMD is going to respond? Lots to talk about over in the HEXUS.community, we reckon.

 

At de må/bør svare med noe bedre en "refurbished" S939 CPU'er med støtte for virtualisering er vel nokså innlysende.. selv for innbitte fans og tekno-nerder.. :D

 

PS.

De som idag sitter med FX60 (eller FX57) og som bare må ha det beste/raskeste bør kjappe seg med å selge.. dersom de ikke vil tape for mye..

Skal bli vanskelig å få mye over 3k for "ex-konge CPU'en" over sommeren tipper jeg..

:(

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Were you one of the Conroe doubters? Still not convinced? Either way, how do you think AMD is going to respond? Lots to talk about over in the HEXUS.community, we reckon.

 

At de må/bør svare med noe bedre en "refurbished" S939 CPU'er med støtte for virtualisering er vel nokså innlysende.. selv for innbitte fans og tekno-nerder.. :D

6161307[/snapback]

Det hadde vært kjekt for meg, fordi virtualisering og hvor effektiv den er en av de tingene som gjør jeg jeg kommer til å bytte enten til AM2 eller Conroe. ;)

 

En annen fordel med Conroe er at den kommer til å bruke samme socket som P4. CPU-blokken til vannkjølingen min støtter denne socketen, så da slipper jeg å investere i ny blokk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Were you one of the Conroe doubters? Still not convinced? Either way, how do you think AMD is going to respond? Lots to talk about over in the HEXUS.community, we reckon.

 

At de må/bør svare med noe bedre en "refurbished" S939 CPU'er med støtte for virtualisering er vel nokså innlysende.. selv for innbitte fans og tekno-nerder.. :D

6161307[/snapback]

Det hadde vært kjekt for meg, fordi virtualisering og hvor effektiv den er en av de tingene som gjør jeg jeg kommer til å bytte enten til AM2 eller Conroe. ;)

 

En annen fordel med Conroe er at den kommer til å bruke samme socket som P4. CPU-blokken til vannkjølingen min støtter denne socketen, så da slipper jeg å investere i ny blokk.

6161808[/snapback]

 

Misforstå meg rett.. ;) jeg ser helt klart nytten av virtualisering...

Conroe benytter LGA775.. ikke S478.. dersom det skulle ha noen betydning.. (blokka monterer du vel uansett via 4 monteringshull som benyttes både for S478 og LGA775).

Lenke til kommentar

De som idag sitter med FX60 (eller FX57) og som bare må ha det beste/raskeste bør kjappe seg med å selge.. dersom de ikke vil tape for mye..

Skal bli vanskelig å få mye over 3k for "ex-konge CPU'en" over sommeren tipper jeg..

:(

6161307[/snapback]

 

 

3000 for en CPU som er på et forrige generasjons hovedkort og yter likt som en conroe 2.13ghz til ca 2000 kr?

 

1000 spenn gir jeg for en fx-60 over sommern :p

Lenke til kommentar
Raptor,23/05-2006 : 15:15]
Were you one of the Conroe doubters? Still not convinced? Either way, how do you think AMD is going to respond? Lots to talk about over in the HEXUS.community, we reckon.

 

At de må/bør svare med noe bedre en "refurbished" S939 CPU'er med støtte for virtualisering er vel nokså innlysende.. selv for innbitte fans og tekno-nerder.. :D

6161307[/snapback]

Det hadde vært kjekt for meg, fordi virtualisering og hvor effektiv den er en av de tingene som gjør jeg jeg kommer til å bytte enten til AM2 eller Conroe. ;)

 

En annen fordel med Conroe er at den kommer til å bruke samme socket som P4. CPU-blokken til vannkjølingen min støtter denne socketen, så da slipper jeg å investere i ny blokk.

6161808[/snapback]

 

Misforstå meg rett.. ;) jeg ser helt klart nytten av virtualisering...

Conroe benytter LGA775.. ikke S478.. dersom det skulle ha noen betydning.. (blokka monterer du vel uansett via 4 monteringshull som benyttes både for S478 og LGA775).

6161908[/snapback]

Riktig... Den støtter S478/LGA775/S754/S939, og at Conroe benytter samme mekanisme som P4(LGA775) taler positivt for Intel...

 

Hovedkort med SLI-støtte får jeg, så da er det bare å håpe at det kommer noen gode nForce 590 kort for Intel (jeg vet de kommer, men har ikke sett bilde av de enda)

Lenke til kommentar

Hovedkort med SLI-støtte får jeg, så da er det bare å håpe at det kommer noen gode nForce 590 kort for Intel (jeg vet de kommer, men har ikke sett bilde av de enda)

6162015[/snapback]

Som du sier la oss håpe de kommer med Gode kort, ikke samma Nforce4 crapet de har til intel nå..

 

Bla Dfi skal hoppe på intel bølgen igjen, de kommer med kort både på Nvidia, Intel og Ati brikkesett...

Lenke til kommentar
Kan noen forklare hva K8L er? Er det en CPU fra AMD eller no?

6162314[/snapback]

 

K8L er en redesignet K8 (Athlon/Opteron) kjerne satt til lansering halvveis i 2007. skal ta rotta på Conroe/Woodcrest ;)

 

 

EDIT:

kanskje den kommer ut før året er omme.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Ooohhh! Alltid hevda at AMD var for fjortiser, endelig har jeg noe å støtte det utsagnet på!

Gleder meg til studielånet i August!

6160575[/snapback]

Virker heller mer som at du er en fjortiss... :roll:

6160872[/snapback]

amd har vært for de som vil ha mest kraft per krone.

 

lattelig utsagn.

 

nå blir det intel som gir mest per krone.

 

så enkelt er det.

6162232[/snapback]

Utsagnet var en fleip.. :tease:

Lenke til kommentar
Men kommer det ikke nye chipset fra Intel snart?  Jeg har lest at nVidias 570 chipset er optimalisert for G80 kortene (for å ta det temaet opp også)  Men da regner jeg med at R600 fra ATI må være best på et Intel chipset..  ?

6162900[/snapback]

Intel skal lansere 965, som blir å overta for dagens 945. dvs et nytt middelklasse kort.

på diverse forum har det også vært snakk om 985(?) som bare er snakk.. det finnes ingen troverdige kilder som tilsier at dette skal komme med det første..

Lenke til kommentar
Men kommer det ikke nye chipset fra Intel snart?  Jeg har lest at nVidias 570 chipset er optimalisert for G80 kortene (for å ta det temaet opp også)   Men da regner jeg med at R600 fra ATI må være best på et Intel chipset..  ?

6162900[/snapback]

Intel skal lansere 965, som blir å overta for dagens 945. dvs et nytt middelklasse kort.

på diverse forum har det også vært snakk om 985(?) som bare er snakk.. det finnes ingen troverdige kilder som tilsier at dette skal komme med det første..

6163020[/snapback]

 

Hmm.. er det ikke omvendt det blir nå da? At i965 blir toppmodellen som støtter Conroe? :hmm:

Lenke til kommentar
Men kommer det ikke nye chipset fra Intel snart?  Jeg har lest at nVidias 570 chipset er optimalisert for G80 kortene (for å ta det temaet opp også)   Men da regner jeg med at R600 fra ATI må være best på et Intel chipset..  ?

6162900[/snapback]

Intel skal lansere 965, som blir å overta for dagens 945. dvs et nytt middelklasse kort.

på diverse forum har det også vært snakk om 985(?) som bare er snakk.. det finnes ingen troverdige kilder som tilsier at dette skal komme med det første..

6163020[/snapback]

 

Hmm.. er det ikke omvendt det blir nå da? At i965 blir toppmodellen som støtter Conroe? :hmm:

6163605[/snapback]

 

ref enkel matte er 965 ett lavere nummer enn 975.. alså ikke noe nytt bedre brikkesett... det eneste med dette er vel at det faktisk kommer etter 975.. mot at det normalt går i stigende rekkefølge..

Lenke til kommentar
Intel P965 chipset is Intel’s next-generation core-logic for performance-mainstream computers oriented on those, who wish to have the latest functionality and performance, but do not have special focus on extreme performance or multimedia capabilities – for those Intel plans to offer Intel 975X and Intel Q965 core-logic products.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...