Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fy"#¤.

12sec er sykt.

6132968[/snapback]

 

hva ligger f.eks en prescott 530 " 3Ghz på? Eller en AMD FX60? (må ha noe å sammenligne med for å forstå det ;)

6132993[/snapback]

Perscott 3,4GHz ligger på 38 sec og FX 60 ligger på 32,5 sec.

6133053[/snapback]

 

 

ok... da skjønner jeg hva du mener med syyyykt :dribble:

Lenke til kommentar
har conroe blitt klokka til 3,9 Ghz på luft?!?!

6133940[/snapback]

Den klokken til 3,9Ghz var vel gjort av Fugger med en moddet Vapochill.

 

Gleder meg som en unge til disse cpuene kommer i butikken. Eller det jeg gleder meg mest til er å se hva AMD dukker opp med.

6134345[/snapback]

 

 

 

Coolaler (noe i den dur) klokka sin til 3.9 og. Med to kjerner aktivert og 1.275 volt (default?) og med noe nitrogen tror jeg. Se linken til Wildeye rett ovenfor.

Lenke til kommentar

K8L blir en solid motstander, bare synd den er en stund unna lansering. skal bli spennende å se Conroe og K8L 'face-to-face'

 

 

K8L kommer vel ikke før et stykke ut i 2007 eller tidlig 2008... Blir nok en stund til :)

 

Uansett om den blir bedre eller ikke, er det ikke noe i veien for å bytte når den tid kommer.

 

Akkurat nå, ca 2 mnd før lansering, ser Core 2 Duo/Extreme meget bra ut

6131903[/snapback]

 

2008 er det ikke snakk om, sommeren 2007 blir det nok.

Lenke til kommentar

K8L blir en solid motstander, bare synd den er en stund unna lansering. skal bli spennende å se Conroe og K8L 'face-to-face'

 

 

K8L kommer vel ikke før et stykke ut i 2007 eller tidlig 2008... Blir nok en stund til :)

 

Uansett om den blir bedre eller ikke, er det ikke noe i veien for å bytte når den tid kommer.

 

Akkurat nå, ca 2 mnd før lansering, ser Core 2 Duo/Extreme meget bra ut

6131903[/snapback]

 

2008 er det ikke snakk om, sommeren 2007 blir det nok.

6134585[/snapback]

 

Det spørs jo hvor tidlig AMD klarer å få den til. Den er vel på et tidlig stadie ennå, så veldig vanskelig å si hva som vil skje.

Lenke til kommentar

Fy faen! Gleder meg, skal bruke 3,5K på en av Conroe'ene, lurer på hvilken mod jeg får, håper jeg får råd til en med 10x mutli. Som sagt blir nok FSBen et problem her ja...

Kan dem ikke bare sleppe den nå :love:

Hele mitt 3700+ oppsett selges og inn med Conroe :love:

ARRGHH 2 lange mnd igjen...

Blir nok forskjell fra mitt 3700+ oppsett med 31 sec PI til Conroe med under 15sec etter OC ....

 

Klarer ikke Coolarer å få tak i en E6700 modell, den er det jo 10x multi på, da vil han kunne komme mye lenger med maks FSB på 450.

Endret av mossing91
Lenke til kommentar

PIfast er et såpass lite program at med den store cachen til Conroe så kan det kjøres direkte fra cachen uten å måtte gå om RAM'en (for det meste).

derfor man får så bra resultatet med Conroe der.

 

man vil ikke få samme forskjellen med større programmet.

 

litt merkelig at folk er så opptatt av pifast resultatene. er ikke akkurat en benchmark som sier noe om ytelsen.

Lenke til kommentar
PIfast er et såpass lite program at med den store cachen til Conroe så kan det kjøres direkte fra cachen uten å måtte gå om RAM'en (for det meste).

derfor man får så bra resultatet med Conroe der.

 

man vil ikke få samme forskjellen med større programmet.

 

litt merkelig at folk er så opptatt av pifast resultatene. er ikke akkurat en benchmark som sier noe om ytelsen.

6134944[/snapback]

De viser jo over 20% i spill og andre programmmer også da!

Lenke til kommentar

SuperPi er vel like interessant som alle andre syntetiske benchmarks... Det er jo ikke akkurat som om det ikke finnes kjappere programmer til å beregne pi med 1 million desimaler... Finnes programmer som gjør det på ett sekund eller deromkring med en helt vanlig pc. :p

 

Å argumentere med at superpi er så lite at det passer i cachen og at conroe kommer til å yte dårligere, så har jeg bare en ting å si: Det er hele poenget med cache - å skjule tregt minne.

 

Er forresten veldig imponert over testene som viser ca 20% ytelsesforbedring i forhold til A64 i diverse spill.

Lenke til kommentar

Et normalt program får ikke plass til seg selv i cache, og det er derfor conroe yter 100% bedre akkurat i Super Pi. I de fleste andre program og spill så yter den ca 20% bedre. Med andre ord så er ikke resultatene i Super Pi representativ for den generelle ytelsesforskjellen. Men for all del, 20% er imponerende nok i seg selv :)

Lenke til kommentar
Et normalt program får ikke plass til seg selv i cache, og det er derfor conroe yter 100% bedre akkurat i Super Pi. I de fleste andre program og spill så yter den ca 20% bedre. Med andre ord så er ikke resultatene i Super Pi representativ for den generelle ytelsesforskjellen. Men for all del, 20% er imponerende nok i seg selv :)

6137882[/snapback]

 

Akkurat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...