Snipper_nr1 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hei Finner det noe program som du kan designe et lan og så setter programmet opp ip - addresse, nettmaske og gateway automatisk? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hei Finner det noe program som du kan designe et lan og så setter programmet opp ip - addresse, nettmaske og gateway automatisk? 5968406[/snapback] DHCP-server gjør jo denne jobben. Lenke til kommentar
Snipper_nr1 Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Hei Finner det noe program som du kan designe et lan og så setter programmet opp ip - addresse, nettmaske og gateway automatisk? 5968406[/snapback] DHCP-server gjør jo denne jobben. 5968414[/snapback] Jeg skal skrive det ned på et papir... ingen fysisk nettverk. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Finner det noe program som du kan designe et lan og så setter programmet opp ip - addresse, nettmaske og gateway automatisk? Jeg skal skrive det ned på et papir... ingen fysisk nettverk. 5968881[/snapback] Uhm.. det er da uendelig mange måter å dele opp et nettverk på. Hva du velger av IP-adresser, gateway og nettmasker er jo helt avhengig av det tildelte adresseområdet, hvor mange klienter det skal være på hvert subnet, personlige preferanser etc. Det nærmeste jeg kommer er en subnet-kalkulator som kan hjelpe deg rundt det praktisk med å f.eks. finne riktig nettmaske, nettadresse og gateway. Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Du mener rett og slett et program for å tegne opp et netverk?? Jeg vet ikke om et som gjør det automatisk, men hvis du kan gjører set sel, så bruker jeg Micrsosft Visio på jobben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå