Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med PPPoE linje


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om flere datamaskiner kan dele en PPPoE linje ? Isåfall hvordan ? Er ikke veldig god på dette med PPPoE linje. Har en standard Thompson router og en linksys BEFSR41 router som fordeler internettet til de andre datamaskinene, men problemet er at bare en kan ha nett samtidig .. Går det ann at begge får nett samtidig ? Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på om flere datamaskiner kan dele en PPPoE linje ? Isåfall hvordan ? Er ikke veldig god på dette med PPPoE linje. Har en standard Thompson router og en linksys BEFSR41 router som fordeler internettet til de andre datamaskinene, men problemet er at bare en kan ha nett samtidig .. Går det ann at begge får nett samtidig ?  Takk for all hjelp

5968355[/snapback]

 

Ja, med du må nok sette opp routeren med PPPoE og ikke la maskinene "ringe opp" som du antagelig gjør i dag.

Lenke til kommentar
Og hvordan gjør man så det ? :p hehe..

 

Trenger svar litt fort fordi at jeg sitter på lan med kompis og begge vil ha nett =/

5968442[/snapback]

Ved å route! når du faktisk spør om det, anbefaler eg deg at du stikk på elkjøp og får tak i en ferdig liten box med pppoe der du bare kan hive inn brukernavn og passord og sette i ledninger. Koster ca. 300,-.

Lenke til kommentar
Ved å route! når du faktisk spør om det, anbefaler eg deg at du stikk på elkjøp og får tak i en ferdig liten box med pppoe der du bare kan hive inn brukernavn og passord og sette i ledninger. Koster ca. 300,-.

 

Hvorfor??

Alle routere jeg har vært borte i kan route pppoe...

Gå inn i routeren (søk på forumet hvis du ikke vet hvordan)

Velg å konfigurer WAN, og der legger du inn PPPOE brukernavn og passord :w00t:

Lenke til kommentar

Aldri vært borti denne spesifikke ruteren men prøv å gjør noe ala dette.

 

Ta en kabel fra modemet -> inn på WAN på routeren.

 

Gå inn på adressen 192.168.1.1 -> ikke skriv noe brukernavn men passord admin.

 

På første siden som (kanskje) kommer opp setter du WAN til PPPoE, bruker hele ditt brukernavn og passord og trykker på apply/save/whatever..

 

Burde fungere. Med litt flaks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...