Gå til innhold

Termisk lim på ramsinks. Ramsinkene til gjenbruk?

Anbefalte innlegg

De sier AS5 er safe med elektronikk, men jeg kan avkrefte det tullet. Mål på det selv så ser du at det fint kortslutter selv lavvolts kretser. Har selv vært uheldig nok til å få det på deler slik at ting luttet å fungere (rambrikker). Men heldigvis vare det bare nødvendig med en veldig grundig rensing før det fungerte igjen.

-Stigma

6322603[/snapback]

Jeg hadde en dårlig happening med AS5 med skjermkort.

Tenkte noe ikke over at det var AS5 jeg brukte, tok det jeg hadde for hånden.

Etterhvert slutta kortet rett og slett og virke.. dvs etter en halvtimes pause, slo på maskinen, og det virket ikke lenger.

Det har fungert veldig bra på cpu da, men ikke skjermkort nei.

Kunne vel ha stått i reklamen.. Grrr..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hvilken pasta er all-round safe å bruke da?

6352307[/snapback]

Artic silver ceramique er en pasta som fungerer i så og si alle sammenhenger veldig bra. Leder ingenting, er billig, takler temperaturer ned i de ekstreme minusgradene osv.

-Stigma

Lenke til kommentar
Arctic Silver selv sier at man skal bruke silikon rundt minnebrikker og chipper om det er fare for at pastaen skal komme i nærheten av noe uisolert.

6356475[/snapback]

Om du legger det kun på kjernen og ikke spruter rundt med det er det ikke noe problem

Lenke til kommentar
Så hvilken pasta er all-round safe å bruke da?

6352307[/snapback]

Artic silver ceramique er en pasta som fungerer i så og si alle sammenhenger veldig bra. Leder ingenting, er billig, takler temperaturer ned i de ekstreme minusgradene osv.

-Stigma

6352470[/snapback]

Nice, da bestiller jeg det.

Lenke til kommentar

Jeg har slike thermal pads på grafikkortet, men jeg hadde tenkt å bytte AS lim for å se om det utgjorde noen forskjell. Har heller ingen fester på SB, så jeg tenkte jeg skulle bytte ut den provisoriske thermal pad'en her også. Er det noen som kan bekrefte at White spirit etterlater seg en oljehinne? Så vidt jeg vet så løser det opp olje..

Ps, hvis man bruker vold, så er det godt mulig at man blir sittende igjen med selve kjernen på heatsink'en. Så et bilde av det på hw for en stund siden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...