sedsberg Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Har en lekasje i radiatoren og fant til slutt ut at det er en bitteliten sprekk i plastrøret på siden av selve radiatoren. Hva slags lim kan brukes for å tette denne? Det må tåle ekstrem varme da det er bare noen få cm fra eksosmanifolden. Tenkte å kjøpe araldit epoxylim men så at den ikke tåler ekstrem varme. Jeg prøvde først med Biltema stål-epoxy men tror ikke den tåler varmen. Lekker fremdeles. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 En rørlegger foretning har vel midler for å tette varmtvann, kan jo hende det blir billigere å kjøpe en fra skroten. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Plastrøret sitter i ett med radiatoren. Er en veldig liten sprekk. Lekker kun når jeg kjører (under trykk) og må fylle på litt væske annenhver uke. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Du kan jo prøve et annet rør over der med to slangeklemmer på sidene. En rørlegger har sikkert å noen fikse løsninger. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Jeg kan prøve å høre med en rørleggerforretning. Uansett får jeg ikke slangeklemmer rundt siden det sitter i ett med radiatoren. Og igjen så må limet tåle langt over 100C. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hmm er det kanskje mulig å sveise den, sånn som man gjør med PP plast ellers. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Hvor/hvordan får man gjort slikt, og hva koster det? Bilen min er godt representert på dynga så det er ikke all verdens jeg vil legge ut for å få den reparert. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hvilken bil er det snakk om? Uansett tror jeg det billigste alt. er å kjøpe en fra skroten. De skal vel en høvding for sveising. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Er en Citroën BX14. Er radiatortetter noe å satse på, eller tetter det litt mer enn bare hull? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Kommer ann på, dette er vel akurat i en vinkel/hjørne og da er det bevegelse hele tiden. Tror du enten må ha noe fleksibel lim eller en sveis som er sterk. Gå på skroten, sjekk nøye om det er sprekk/hull. Tror du kommer billigst ut av det, det er ikke noe heksekunst å bytte radiator. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Nei det er ikke et sted hvor det er bevegelse. Det er midt på røret. Det eneste som er der er ekstrem varme. Man får knapt handa mellom det røret og eksosmanifolden. Stemmer at den er lett å bytte. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Har ikke bytta på en bx, men tror ikke det er det største problemet. 1 times arbeid skulle jeg tro. Hmm husker ikke motorrommet på Bxen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 er bare å løsne et par slanger og noen ledninger, skru av festene på topp og løfte den rett opp. Skal ha den ut når jeg skal prøve å lime den igjen. (Når jeg finner lim som passer). Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Bytt radiator, oftest det letteste. Er slit med lekk radiator. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Går det å få en krympestrømpe på røret? Isåfall kan du kanskje bruke en slik med lim på. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Problemet er at røret henger i ett med selve radiatoren, og da måtte jeg ha tredd krympestrømpe over hele radiatoren. Noe som blir litt upraktisk. Men jeg husker å ha sett et epoxy-lim som tåler skikkelig med varme, og som herder bedre jo varmere det er. Må bare finne navnet på det. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Prøv å legge en remse med samme plast i over sprekken. Ta en loddepistol og smelt det sammen. Kan vøre verdt et forsøk. Ellers er vel høggern neste Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) "Araldit, extra strong" holdt temmelig bra. Brukte dette, gummimatte, ståltråd og fire spiker og det har holdt tett nå i ukesvis. Bytta til fabrikkny radiator i dag. Tok litt under en halvtime. McGuyver-reparasjonen. Nærbilde. Endret 19. juli 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå