Deelay Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Er perl nesten det samme som cgi? Eller har jeg misforstått nå! Har programmert et par unix-script i perl... Hvis det er ganske likt, kan jeg vel kanskje bruke det på web også.... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Abbreviation of Common Gateway Interface, a specification for transferring information between a World Wide Web server and a CGI program. A CGI program is any program designed to accept and return data that conforms to the CGI specification. The program could be written in any programming language, including C, Perl, Java, or Visual Basic. det skulle vel ikke mer til enn et kjapt søk... Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Jepp, har googlet og sånn! Men jeg var på utkikk etter noe på norsk som sto i klartekst! Og siden dette er et forum,, tenkte jeg å skaffe litt lærdom her! Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Perl er et programmeringsspråk, som PHP, Python eller C. CGI er et grensesnitt som gjør at et program, som kan være skrevet i et hvilket som helst programmeringsspråk, kan kommunisere med en nettleser gjennom en webserver. Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Okey, tnx! hehe, sikkert derfor jeg skjønnte lite, trodde cgi var et språk jeg.... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 grunnen til at du trodde det du trodde, var nok at cgi ofte er forbunnet med cgi-programmering fordi det ofte er perl som brukes til dette Lenke til kommentar
saivert Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Hvis det er engelskkunnskapene som svikter så forstår jeg jo at Manfreds sitat var vansklig å forstå, men ellers så synes jeg det der var en meget lettlest forklaring av hva CGI var. Ikke noe særlig teknisk i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå