Gå til innhold

forslag til endring av spoiler

Anbefalte innlegg

Det er ingen noe sted som har fått spoilere til å fungere uten å hacke noe voldsomt på koden, noe vi ikke kommer til å gjøre i denne omgang da det bare blir for mye jobb for så lite.

Når det gjelder å endre navn på teksten så er det mulig, men jeg har enda ikke helt fått med meg hvorfor det skal være en mulighet. Bare fordi det er greit er liksom ikke en grunn :)

For slik systemet fungerer i dag vil det føre til at spoileren ikke vises hvis det ikke legges inn noe tekst, noe som ikke kan gjøres som standard. Og akkurat det er litt dumt, det må i så tilfelle være en standardtekst i spoileren som viser uanset

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi folk flest vil ha de spesifisert hva innholdet i spoileren er. F.eks i en tråd om "Lost" er det mange spoilertagger her og der. Selv er jeg veldig obs på å presisere hva slags innhold som er i spoileren. Hvis jeg f.eks skal skrive om noe som hendte/hender i en spesiell episode ville jeg skrevet: Følgende spoiler inneholder informasjon og/eller spekulasjoner om hva som kommer til å skje i episode 20 og 21 av Lost sesong 2.

Men dette er det ikke alle som gjør, altså mener jeg det burde vært pliktig å si hva spoileren avslører av informasjon. Dette kan man til en viss grad få til ved å tvinge brukeren til å skrive noe etter [spoiler=...

Et annet argument er at man lettere vil se hvor presiseringen er. Det er ikke alle som er like obs på å lese hele innlegget. Og ved å selv velge hva det skal stå kan man tydelig vise hva slags innhold det er spoileren.

I informasjonstråder kan man også da unngå at folk ikke tør å åpne spoilere fordi de tror det inneholder informasjon de ikke vil se. Dette kan man hindre ved å enkelt avskrematisere; siden man da kan ta vekk spoiler i presiseringen og heller skrive noe valgfritt f.eks: Klikker du her kommer listen over Norges fortballag opp.

Lenke til kommentar
For slik systemet fungerer i dag vil det føre til at spoileren ikke vises hvis det ikke legges inn noe tekst, noe som ikke kan gjøres som standard.

6063695[/snapback]

Statisk: "Klikk for å skjule/vise: + {selvvalgt tekst}".

Problem solved :)

Ikke bare løser det problemet, men gjør også "spoiler-tag'en" gjenkjennelig (i motsetning til hvis kun egenvalgt tekst ble vist).

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...