DargarWhiteFang Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hadde vært fint om man kunne få noen tags til å styre standard spoiler teksten, slik at man kan ha noe annet enn "skjul/vis spoiler". Flere situasjoner der dette ville sett finere ut og gitt mere mening. litt som i url-taggen, når man kan legge inn klikk-bar tekst... burde vel være mulig, kansje til og med med "code re-use" fra bb-code url-parseren? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Absolutt et godt forslag! Etter hva jeg mener skulle det i teorien gått: [spoiler=Klikk her og se hva som åpenbarer seg!]En tekst![/spoiler] (i forhåndsvinsinga viser dette: [spoiler=Klikk her og se hva som åpenbarer seg!]En tekst! før det står "document close" (som det gjør i det neste eksemplet.) det samme skjer forøvrig om man prøver å putte en spoiler i en spoiler: [spoiler]Hei på deg! her er en tekst... [spoiler]....her er enda mere tekst![/spoiler]tutllitudutademidasu![/spoiler] men...: Hei på deg! her er en tekst... ....her er enda mere tekst! tutllitudutademidasu! Endret 24. april 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Dagens spoilertagg gjør jobben og det får nesten holde det. Det eneste den skal gjøre er å skjule en tekst og da er det ikke vits med noe mer "dill" på den, strengt tatt Lenke til kommentar
TSP Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg vil nå ikke se på det som "dill", det er faktisk ganske ofte man kan få bruk for å ha en spoiler i en spoiler. Og det med å sette navn på en spoiler er heller ikke en så dårlig ide, enkelte poster inneholder massevis av informasjon blant annet mange av de lange FAQ'ene osv. De har ofte godt av å få litt spoilere her og der, så leseren av FAQ'n selv kan velge hva den vil lese, uten å måtte scrolle forbi masse informasjon han kanskje ikke er interessert i. Da kan det være fint å kunne bruke plassen som standardteksten bruker til noe annet og gi spoileren et annen "linketekst". Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Dagens spoilertagg gjør jobben og det får nesten holde det. Det eneste den skal gjøre er å skjule en tekst og da er det ikke vits med noe mer "dill" på den, strengt tatt 6010197[/snapback] Da bør den i alle fall endres navn på siden den brukes hovedsaklig for å skjule tekst for å spare plass, i stedet for å skjule en "spoiler". Har irritert meg ganske lenge egentlig... Funksjonen er ganske genial, og brukes stadig mer i f.eks. første-innlegg i store tråder. Men i 90% av tilfellene brukes den bare til å skjule lange lister/bilder, og da ser det teit ut når det står "klikk for å skjul/vis spoiler". Sikkert mange som aldri klikker der, fordi de ikke skjønner hva som menes. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jepp, man må alltid presisere at det ikke skjules en hemmelighet der. Og selv da vet man ikke om folk flest vil åpne den. Jeg syns altså ennå at vi fortsatt skal få muligheten til å bestemme spoilertekst selv, er det veldig vanskelig? Kan du ikke legge ut koden til bbcoden her på forumet så kan kanskje en eller annen bruker få det til... Vær så snill? Ville vært en fin bursdagsgave til meg om du gjorde det Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 OT: Gratulerer med dagen, The Strategy-Player! -- Ja, jeg er enig med de over. Spoilertagen er genial, men hadde fungert bedre hvis man kunne gjort slik. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Men man risikerer å skjule at det faktisk er en spoiler. Slik at noen trykker på den i den tro at det er en link. Det bør hvertfall komme klart fram at dette er en spoiler, og det bør ikke være opp til hver enkelt å bestemme hvorvidt den informasjonen skal komme fram. Ørjan... Lenke til kommentar
reverto Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Dagens spoilertagg gjør jobben og det får nesten holde det. Det eneste den skal gjøre er å skjule en tekst og da er det ikke vits med noe mer "dill" på den, strengt tatt 6010197[/snapback] Strengt tatt kan du klare deg på bare kneippbrød ganske lenge også, uten at det er så utrolig fristende. Hvis det er mulig å forandre spoiler- skjulteksten, slik at man kan sette inn den teksten en selv vil, så synes jeg dere burde gjøre det. Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Men man risikerer å skjule at det faktisk er en spoiler. Slik at noen trykker på den i den tro at det er en link.Det bør hvertfall komme klart fram at dette er en spoiler, og det bør ikke være opp til hver enkelt å bestemme hvorvidt den informasjonen skal komme fram. Ørjan... 6034101[/snapback] Jeg ser ærlig talt ikke problemet her... de trykker og tror det er en link, og WOOPS, det var vist ingen link... so what? Det burde vel ikke gjøre noe fra eller til eller er det bare jeg som er kort-synt her?? MEN jeg har løsningen, bare les litt til. Ang. at "det for holde"... joda, visst, men ærlig talt så ser det mye mer proffesjonelt ut om man kan ha det i dette formatet [spoiler=Detaljert innstalasjons innstruksjoner] tekst tekst tekst [/spoiler] og resultatet av ovenstående bør da blir: "Vis/Skjul" + Detaljert innstalasjons innsturksjoner Alltså at man lar custom teksten erstatte "spoiler" delen, og lar "vis/skjul" være som idag. Da kan man ikke missforstå, det blir rent og ryddigt da de alle vil ha "vis/skjul" som felles nevner, sammtidig som man forbedrer tekst-flyten i lange (sticky) tråder, da man kan ha "overskriften" til det man skjuler som en del av "vis/skjul" lenken/kommandoen.... Dette vil jeg påstå er en logisk og nødvendig videreutvikkling av spoiler funksjonen, og dersom det vi har er godt nok etc. så ser jeg ikke helt hva vi skal med min assistent, smileys, quotes, kode-blokker, etc etc. for, strengt tatt, så er det eneste vi trenger, en ren tekst ala notepad.. og mens vi holder på kan vi jo fjerne alt annet også av hjelpsomme knapper og grafikk, for strengt tatt så er forumet et sted for tekst-skriving og lesing av tekst, og alt annet er derfor unødvendig... om man skal sette ting på spissen det vil si.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Men man risikerer å skjule at det faktisk er en spoiler. Slik at noen trykker på den i den tro at det er en link.Det bør hvertfall komme klart fram at dette er en spoiler, og det bør ikke være opp til hver enkelt å bestemme hvorvidt den informasjonen skal komme fram. Ørjan... 6034101[/snapback] Jeg ser ærlig talt ikke problemet her... de trykker og tror det er en link, og WOOPS, det var vist ingen link... so what? Det burde vel ikke gjøre noe fra eller til eller er det bare jeg som er kort-synt her?? MEN jeg har løsningen, bare les litt til. Poenget med spoilertaggen er jo å kunne skjule tekst som kanskje ikke alle ønsker å lese. Det kan være slutten på en film, spill, eller hva som skjer i senere episoder i en tvserie. Hvis man ikke lengere kan se forskjell på en link og en spoiler, risikerer man å lese informasjon man ikke ønsker. Derfor er en slik løsning du viser til bra. Og den er også støttet fra meg. Ørjan... Endret 4. mai 2006 av Orjanp Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Kanskje ennda bedre om denne modifiseringen ble gjort på "vis/skjul tekst" funksjonen istedenfor, så slipper man den store fete ramma rundt avsnitta... hummm. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Og forumstyret har enda samme holdningen til dette? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Skal vurdere å få utvidet funksjonalitet på de etter at spolierene fungerer skikkelig, har fått litt rapporter om problemer med de. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Stemmer at det er en del feil med de ja, noen ganger når det er mye BBCode i et innlegg har jeg opplevd at spoilerne har blitt usynlige. Men hvor lang tid kan det ta å få fikset de feilene det er snakk om? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Si det. Det ser ut til å være vanskelig å få til en spoiler uten litt vel mye modifikasjoner, men skal undersøke det litt til. Dagens Spoiler funksjon er nå endret litt slik at den ikke viser en stor sort ramme. Hei Lenke til kommentar
TSP Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Vel og bra Mr. Ueland, likte spesiellt at det nå er mulighet for å lukke den i bunn av spoileren, siden muligheten for å ikke gjøre det har irritert meg tidligere... Men det er jo teoretisk mulig ikke sant? Du kunne ikke vist oss kodesnuttene som har noe med spoiler -funksjonen å gjøre vel? Hadde vært veldig fint om du kunne. Og jeg er sikker på at noen i programmeringsforumet ville vært villige til å hjelpe deg med å få til noe! EDIT: *teste litt* spoiler1 spoiler2 tekst tekst tekst [SIZE=7]tekst[/SIZE] [COLOR=purple]tekst tekst[/COLOR] tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst t ekst tekst tekst tekst t ekst tekst tekst tekst tekst tekst t ekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst En ting til Ueland. Bilder i spoilere... Blir de lastet sammen med resten av innlegget selv om de ikke er åpnet, eller blir de først lastet inn når man åpner spoileren? Endret 6. mai 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Vi kan også bruke denne: [skjul]Skriv inn tekst her.[/skjul] Ser da slik ut: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Jessica Alba er penest over alt på Jord! ^-- Klikk her! Endret 8. mai 2006 av onyX Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (...)Og jeg er sikker på at noen i programmeringsforumet ville vært villige til å hjelpe deg med å få til noe! (...) En ting til Ueland. Bilder i spoilere... Blir de lastet sammen med resten av innlegget selv om de ikke er åpnet, eller blir de først lastet inn når man åpner spoileren? 6052746[/snapback] Jeg kan ikke tenke meg at problemet er at han ikke har kunnskapen til å gjøre det. Ei heller at han mangler folk rundt seg som kan hjelpe til. Bilder lastes sammen med resten av siden. At de ikke vises med det første er en css-hemmelighet, men lastet er de. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg tror ikke det at han ikke har kunnskapen til det, men det kan jo hende at tiden ikke strekker til for han . Og det kan jo hende at de rundt han heller ikke har tid, men i programmeringsdelen er det jo massevis av folk som har tid og ofte hjelper til på frivillig basis og da spør han også flere folk i samme slengen om hjelp. Det er litt dumt at bilder blir lastet sammen med resten av innlegget syns jeg, tenker da på at folk med dårlig linje kanskje kunne blitt spart for bildene i spoiler inntil de blir åpnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg