m_maursund Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 http://www.fairplay-campaign.co.uk/action.htm [ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-10-01 15:46 ] Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Ja for det her funker... :sad: Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Spørs om dette hjelper, men det er på tide at noen tar det opp. Prisene er for stive. Slik jeg ser det finnes det ingen gode argument til hvorfor spill skal koste 4-5 hundre ja kanskje 6-7 hundre norske kroner. Prisen bør ligge i samme klasse som film. Jeg vet noen vil si "spill gir flere timer med underholdning". Dette er ikke nødvendigvis fakta. Har sett mange av filmene mine flere ganger. Snakker om maaange timer per film. Dessuten koster det ikke noe mindre å utvikle en film, ofte det motsatte. Spesielt vil jeg nevne nett spillene som krever mnd betaling. Latterlig å betale flere hundre for et spill i butikken, deretter betale avgift per.mnd. Ja, vi har råd til å kjøpe spillene, men det er ikke nødvendig å sette listen like høyt som 30 kvadrats leiligheten til 2 mill på Frogner. Ergo: Sett prisene ned. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 for å sei som det er....mannen i butikken er ikkje den grådige staten er grådige og tar heile 24% av det du betaler for spelet....også har du eindel grådige publisherer og uansett.... spel er ikkje for dyrt desverre Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Er enig at butikkeiere ikke har direkte skylden i dette. Som sakt er det staten, og det er de jeg sikter til. Staten skyter seg selv i foten! Ikke rart mange piratkopierer når prisene er slik de er. Kan sammenlignes med alkohol som også er priset for høyt. Vi er en av de landene i verden som har mest spritsmugling! Skal ikke forundre meg at vi har mest piratkopiering også. Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Uten å gå for mye inn i politikkens verden, vil jeg bare si at Norge har blitt kåret til verdens beste land å leve i. Å klage på høye skatter er det samme som å skyte seg i foten, sånn som jeg ser det. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 23:51, skrev Roamer:Uten å gå for mye inn i politikkens verden, vil jeg bare si at Norge har blitt kåret til verdens beste land å leve i. Å klage på høye skatter er det samme som å skyte seg i foten, sånn som jeg ser det. Ja huff, tenk så ille det ville ha blitt å leve i dette landet dersom vi fikk lavere skatter!! Vi hadde nok rast nedover mot bunnen av rangeringslisten da gitt. Kanskje vi tilogmed hadde blitt nødt til å bruke alle de millionene vi taper i oljefondet(Pga. såkalte "investeringer"). Lenke til kommentar
oljones Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Så kjøp spillet i utlandet då, er no litt dyrt der og men ein slipper 24%moms, og ofte frakt. Kjøper mine spill fra http://www.dvdboxoffice.com "free shippig worldwide" leveringa går på litt over er veke. Betalte 340 NOK for Battelfield 1942 og det kan ikkje være så aller verst :wink: Har ofte spillet før det blir lansert i Norge og! mvh OLjones Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 lol, skulle akkurat til og starte ny thread om det samme! jeg hater at spill koster flere hundre kroner, man vet aldri om en liker spillet eller ikke før en har kjøpt det, det kan ikke byttes, cden koster en krone og lage og hvis du mister serial eller noe på internett hacker den til seg så må du punge ut med flere hundre kroner for ny serial, dessuten må du kjøpe ny cd for hundrevis av kroner om den du har blir ødelagt. det skulle idet minste gått ann og få ny serial om du mistet den og ny cd i bytte mot den ødealgte. Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-02 12:55, skrev oljones:Så kjøp spillet i utlandet då, er no litt dyrt der og men ein slipper 24%moms, og ofte frakt.Kjøper mine spill fra http://www.dvdboxoffice.com "free shippig worldwide" leveringa går på litt over er veke. Betalte 340 NOK for Battelfield 1942 og det kan ikkje være så aller verst :wink: Har ofte spillet før det blir lansert i Norge og!mvhOLjones Godt tips ! Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-02 00:10, skrev Vice:Ja huff, tenk så ille det ville ha blitt å leve i dette landet dersom vi fikk lavere skatter!!Vi hadde nok rast nedover mot bunnen av rangeringslisten da gitt.Kanskje vi tilogmed hadde blitt nødt til å bruke alle de millionene vi taper i oljefondet(Pga. såkalte "investeringer"). Pengene som går til gratis sykehus, skole, pensjonsordninger, sosialstøtte o.s.v. må jo komme fra en plass. Hvorfor ikke spill? I forhold til det høye lønnsnivået i Norge synes jeg ikke prisene på spill er urettferdige. Nok om politikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 unnskyld, men bruker du høye lønninger her i norge til å tilgodegjøre dette ? sammenlignet med andre land så ligger norge langt under våre naboland! akedemikere tjener langt under det som er normalt. det er pga norge er basert på at ingen skal ha det vondt, blablabla, alle tjene like mye, derfor tjener lavt utdannede som jobber på verksteder osv mye i forhold til de i nabolandene, mens akedemikerne tjener mye mindre.. i tillegg kommer studielån på toppen av alt dette, norge er et land med elendige utdanningsmuligheter. de fleste ender opp med å betale det 5 dobbelte av det de låner i studielån for å kunne få den utdannelsen de vil ha! renten er nå oppe i 8,04% samme nivå som et forbanna flerbruks lån som voksne personer som skal kjøpe bilbåt tar opp!! ........... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 23:51, skrev Roamer:Uten å gå for mye inn i politikkens verden, vil jeg bare si at Norge har blitt kåret til verdens beste land å leve i. Å klage på høye skatter er det samme som å skyte seg i foten, sånn som jeg ser det. Da har du ikkje vore i mange andre land Turister elsker Norge fordi me har mykje uberørt natur Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-02 20:51, skrev ThomasM:renten er nå oppe i 8,04% samme nivå som et forbanna flerbruks lån som voksne personer som skal kjøpe bilbåt tar opp!!........... Forbrukslån Thomas, FORBRUKSLÅN ! (Som voksne tar opp ?? Hallo, hvor gammel er du da...) Vi har det vel ganske greit vi i Norge....hvis det var noen priser som skulle vært redusert så hadde vel pc-spill/stuff vært det siste jeg hadde tenkt på. Det finnes faktisk viktigere ting enn det. Men noe som burde vært prioritert her i samfunnet er jo: (og som vi burde ha råd til) Hjelpe fattige (i Norge først og fremst). Oppruste skoler/sykehus/sykehjem... Forminske byråkratiet (dvs. skjære ned på mange kommunale/statlige stillinger som er unødvendige) Kjempe mot kriminalitet (Først og fremst : Drap/vold/voldtekt/overgrep mot barn osv. - økonomiske interesser får heller komme i andre rekke...) ...men herrugud. Hva har dette med dataspill å gjøre da...Sporet helt av..... :smile: <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-10-02 21:38 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-10-02 21:51 ] Lenke til kommentar
DusteBikkje Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hm, hadde vel blitt MEGET fornøyd med å få både UT2K3 og Battlefield for 400, ettersom at jeg har bare råd til ut2k3 for tida, skal ikke akkurat si at det er tåpelig å sette ned prisen på spill. Dessuten hadde det vært meget fint om at hvis dette ikke slår igjennom i norge at alle selgere ikke krever mer enn 400kroner noensted, irriterende å måtte betale mer for et pc spill. Men konsoll spillene bør de sette ned prisen på. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 om kvart spel kosta 250 kr istedenfor 500kr så betyr det at eg hadde kjøpt dobbelt så mange spel som eg gjør nå Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Samme her! Særlig konsollspillene er urimelig dyre! :sad: Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Alt for dyre er disse spillene!! så vi må alle samme ikke kjøpe noe spill på noen uker!! så får vi se om prisene går ned. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 hadde vært mye bedre hvis utgiverne hadde lagt opp en iso-fil på serveren sin, folk hadde betalt med visa for å få tilgang til en download (via en frontend som støttet resume, og verifiserte at filen ikke var korrupt), manual som en pdf-fil, og cd-key hadde blitt sendt via mail. regner med prisen hadde blitt halvert, om ikke mer.. Lenke til kommentar
Reshey Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Alle xbox spiller MÅ! sende mail til: [email protected] og be om billigere spill, for å få dette må MS XBOX gjør en ting!(Eller til din produsent) Det må innføres en % sats fremfor en fast avgift til Micrsoft pr spill som blir solgt. Les mer på: http://www.fairplay-campaign.co.uk/equation.htm Håper dere støtter opp om "fairplay" Her kan du være med å å skriv under på listen for billigere spill(PS2, XBOX PC o.s.v): http://www.petitiononline.com/FairPlay/petition.html vh Torleif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå