oerhört Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Med mindre jeg husker veldig feil er det i spillene forskjellene finnes. Mao kan det kanskje være problematisk å spille sammen med spill fra ulike regioner, selv om jeg tviler på dette også, i hvert fall for de fleste spillene. Selve maskinen er jeg ganske sikker på at er helt identisk, bortsett fra at den japanske kommer satt opp på japansk, og følgelig må omstilles til engelsk. Men det er ikke verre enn å rote litt rundt til man finner innstillingen man er ute etter. Jo Vegard: Ta en titt på Metroid Prime Hunters, det kommer til norge 5. mai, og er etter min erfaring det beste actionspillet på maskinen (og den soleklart beste FPS-en, gitt Rogue Agents middelmådigheter). Andre actionspill verd å se på er Castlevania: Dawn of Sorrow (omtale her), Viewtiful Joe: Double Trouble og Ultimate Spider-Man (omtale her). Av racing finnes det ikke så mye, dessverre. Det eneste spillet jeg kan anbefale uten forbehold er Mario Kart DS. Need For Speed Underground 2 og Ridge Racer er OK spill, men ganske mye dårligere enn det meste som er virkelig bra på maskinen. Ta også en titt på Tony Hawk: American Sk8land (omtale her) - det er et av de bedre TH-spillene på en stund, og massivt tilfredsstillende. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 min sto på engelsk når jeg fikk den men det kan hende de gjorde det før de sendte den... jeg har den baby blå Lite'n, knallfornøyd. knall skjerm og mario kart er fedt =D gleder meg til nye smb. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Jeg hadde tenkt å kjøpe en DS til min datter sin fødselsdag men vil jo mye heller ha en slik. Er det noen måte å få tak i Lite nå? Så for en stund siden at det var noen som importerte den. Edit: Ser på liksang.com. Lurer på om det er like greit å bestille den der. Den var jo veldig fin Endret 25. april 2006 av Carnifex Lenke til kommentar
Daguerreo Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hvordan er størrelsen for _store_ hender? GBA-sp er liten for meg, og delvis vond å holde i Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Sjekk den første eller andre DS Lite-filmen til denne karen, Daguerreo: http://cabel.name/ Der forklarer han hvordan han fant ut at han skulle holde for at det ble helt supert Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Vaaat? Må si jeg ikke helt kjenner meg igjen når ulempene med den originale DS-en trekkes frem. Lysstyrken er akkuart passe, maskinen passer bra i hendene, den ser bra ut... Den passer kanskje ikke så veldig bra i lommen, det er sant. Det eneste virkelig negative jeg kan komme på er problemene jeg støtte på når jeg spilte Metroid demoen. Jeg fant liksom ikke noen behagelig måte å holde maskinen på når stylusen måtte brukes slik Metroid mer eller mindre krever. Direkte ubehagelig var det ikke, og kompisen jeg spilte mot sa det gikk helt fint for ham. Kanskje det bare er en tilvenningssak. Og kanskje iDS-en kan komme dette problemet til livs, dersom det faktisk var maskinen som forårsaket det. Må nesten bare prøve selv. Hovedpoenget mitt var egentlig at jeg er uenig i mye av kritikken mot den originale DS-en. Mesteparten av det som blir nevnt et ting jeg aldri har lagt merke til selv, og som jeg i grunnen ikke oppfatter som problemer selv når de blir pekt ut. Jeg har aldri vært misfornøyd med min DS, og tviler sterkt på at en oppgradering kan forsvares (for min egen del). Igjen - jeg må nok bare prøve iDS selv og oppleve den påståtte forskjellen. Skal ikke leke skarpretter uten å sette meg skikkelig inn i saken først. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Hovedpoenget mitt var egentlig at jeg er uenig i mye av kritikken mot den originale DS-en.5987802[/snapback] Jeg hadde ikke store problemer med den originale DS-en selv, men lysstyrken stod ikke til troendes hvis du sammenliknet den med PSP, og når også mange andre aspekter ved DS Lite er så tydelig forbedret, er det ikke til å komme unna at den gamle maskinen virker litt lite ideell. Jeg er selvsagt enig med deg i at det ikke er er noe utpreget galt med en vanlig DS. Lenke til kommentar
Daguerreo Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Sjekk den første eller andre DS Lite-filmen til denne karen, Daguerreo: http://cabel.name/ Der forklarer han hvordan han fant ut at han skulle holde for at det ble helt supert 5986842[/snapback] Takk for svar De sa gba-sp var fint for store hender Endret 28. april 2006 av Daguerreo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg