Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Film over trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Litt usikker på om dette skal stiller i dette forumet, men men...

Jeg har tenkt å bruke en hovedpc som lagringsplass for film (divx og dvd) og musikk, og koble denne trådløst i et nettverk med 2 andre HTPC'er. Vil dette gi et tilfredstillende resultat å hente filmene fra hovedpc'en. Hvis dette funker så kan jeg så å si få helt lydløse HTPC'er i stua og soverommet, og at jeg kan samle alle filer et sted.

Har ikke veldig peiling på nettverk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

divx/xvid trenger ikke mer enn 2-3mbit for å streames, så der skal wlan funke fint.

har aldri prøvd å streame en dvd, men jeg tipper det skal gå så lenge det ikke er noen annen aktivitet på wlanet.

vil uansett anbefale deg å bruke kabel, da dette gir bedre stabilitet på signalet

Lenke til kommentar

Hadde 802.11b før, med lit varierende signal. Da funket det ikke noe særig å streame en divX, men oppgraderte til 802.11g for et års tid siden. Da fungerte det mye bedere.

Kjører selv kabel fra Server -> MediaCenter, og føler at dette er det beste. (Raskere reaksjon på oppslag, buffring osv.)

Lenke til kommentar

Jeg bruker BSPlayer til divx og DVDXPlayer Pro til dvd. Fungerer knirkefritt. Lette apps med alt du trenger av innstillinger. :)

Men ja, VLC funker på samme måte som BSPlayer. Kun smakssak.

Det er ikke noe problem å streame, eneste du gjør er å mappe opp filmen via My Network Places og spille den av på vanlig måte - velg tven som "monitor 2" i skjermoppsettet ditt, og ta en extend av desktopen dit. Dra avspillingsvinduet over dit og kos deg med filmen. Det er ikke mye vanskeligere eller tregere enn å spille av filmen direkte på din vanlige monitor. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det virker helt fint med film over trådløst nettverk. Jeg har selv lagret film på min PC for å se den trådløst på en annen PC.

Lenke til kommentar

Typisk DivX krever ikke mer enn 2-3Mbit i de værste tilfelle. For HD-materiale i MPEG2 (for .ts format f.eks), bør du gjerne ha et sted mellom 6-8Mbit for å være på sikre siden.

Dette bør ikke være vanskelig å nå på 54Mbit utstyr dersom du har litt peil, og signalforholdene i området ikke er helt på trynet. Det er vel enkelt nok å ta en hastighetstest på nettverket ditt, så ser du fort hva situasjonen er =)

Bare for hennsikten av å streame video, så ville jeg nok brukt trådløst jeg også ja. Sett dog gjerne opp et stort buffer på mottaker-apparatet, så slipper du hakking selv om du evt. skulle få et "hull" i forbindelsen i ny og ne (noe som desverre ofte skjer med selv gode trådløse forbindelser).

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...