joffe11 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hei Litt usikker på om dette skal stiller i dette forumet, men men... Jeg har tenkt å bruke en hovedpc som lagringsplass for film (divx og dvd) og musikk, og koble denne trådløst i et nettverk med 2 andre HTPC'er. Vil dette gi et tilfredstillende resultat å hente filmene fra hovedpc'en. Hvis dette funker så kan jeg så å si få helt lydløse HTPC'er i stua og soverommet, og at jeg kan samle alle filer et sted. Har ikke veldig peiling på nettverk Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 divx/xvid trenger ikke mer enn 2-3mbit for å streames, så der skal wlan funke fint. har aldri prøvd å streame en dvd, men jeg tipper det skal gå så lenge det ikke er noen annen aktivitet på wlanet. vil uansett anbefale deg å bruke kabel, da dette gir bedre stabilitet på signalet Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Kjipt å måtte kable hele huset. Ønsker først og fremst å benytte trådløst. Eller lukter det kabel..hehe Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 jeg har streamet film (divx, mpeg, dvd etc) i flere år over trådløst nett, fra 11mbit til 108mbit. ikke noe problem i det hele tatt. streamer da fra stasjonær pc til laptop og viser filmen på tven. fint som snus! så kjør på! Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Jeg har ulike 54mbit duppedingser nå, holder dette Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 ikke noe problem. du har trådløs båndbredde i massevis. hvorfor ikke bare prøve, burde jo være fort gjort? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hadde 802.11b før, med lit varierende signal. Da funket det ikke noe særig å streame en divX, men oppgraderte til 802.11g for et års tid siden. Da fungerte det mye bedere. Kjører selv kabel fra Server -> MediaCenter, og føler at dette er det beste. (Raskere reaksjon på oppslag, buffring osv.) Lenke til kommentar
bluemac Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 er det noe program som man kan streame med eller? Lenke til kommentar
etcreature Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Fint om noen kunne gi tips om aktuelle programmer som kan streame video over LAN/WLAN ja. Kan man f.eks bruke VLC til dette på ett eller annet vis? Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 På divx/xvid ol er jo trådløst mer en nok, men en dvd er vel litt tvilsomt. Vet ikke bitraten på en dvd, men tror ikke mye annet kan kjøre på G nettet før "rare" ting begynner å skje.. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 For og streame kan man jo bare dele alle filmene på pcen, og bruke medaplayer eller ønsket programvare for og se over nettverket. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg bruker BSPlayer til divx og DVDXPlayer Pro til dvd. Fungerer knirkefritt. Lette apps med alt du trenger av innstillinger. Men ja, VLC funker på samme måte som BSPlayer. Kun smakssak. Det er ikke noe problem å streame, eneste du gjør er å mappe opp filmen via My Network Places og spille den av på vanlig måte - velg tven som "monitor 2" i skjermoppsettet ditt, og ta en extend av desktopen dit. Dra avspillingsvinduet over dit og kos deg med filmen. Det er ikke mye vanskeligere eller tregere enn å spille av filmen direkte på din vanlige monitor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Det virker helt fint med film over trådløst nettverk. Jeg har selv lagret film på min PC for å se den trådløst på en annen PC. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Typisk DivX krever ikke mer enn 2-3Mbit i de værste tilfelle. For HD-materiale i MPEG2 (for .ts format f.eks), bør du gjerne ha et sted mellom 6-8Mbit for å være på sikre siden. Dette bør ikke være vanskelig å nå på 54Mbit utstyr dersom du har litt peil, og signalforholdene i området ikke er helt på trynet. Det er vel enkelt nok å ta en hastighetstest på nettverket ditt, så ser du fort hva situasjonen er =) Bare for hennsikten av å streame video, så ville jeg nok brukt trådløst jeg også ja. Sett dog gjerne opp et stort buffer på mottaker-apparatet, så slipper du hakking selv om du evt. skulle få et "hull" i forbindelsen i ny og ne (noe som desverre ofte skjer med selv gode trådløse forbindelser). -Stigma Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 en 43 minutters .ts tar gjerne 4 GB, så 8 mbit er ikke nok til en film på 1.5+ timer. Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Ser ut som jeg prøver trådløst først. Får heller banne og sverte senere hvis det ikke funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå