Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatering av C, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg har to partisjoner; C og E. E fikk jeg formatert uten problem ved å høyreklikke på den og formater, men C får jeg ikke formatert på den måten pga. at operativsystemet ligger på disken.

Jeg har prøvd å starte opp maskinen med Win XP Home cd'en for å formatere den der, den begynner å laste inn filer nederst på skjermen (drivere og diverse ser det ut som) samtidig som det står Installere Windows øverst i høyre hjørne, men etter noen minutter stopper den opp, det kommer opp en svart skjerm med bare _ øverst i høyre hjørne, deretter kommer en blå skjerm der det står "Det er oppdaget et problem og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. UNMOUNTABLE_BOOT_DRIVE" + +

Jeg har også prøvd å starte Win XP cd'en fra Min Datamaskin, og trykket installer XP der, men det får jeg ikke lov til fordi den versjonen som ligger inne nå er en nyere versjon enn den på cd'en.

Noen som kan hjelpe meg?? Er det mulig å formatere C uten Win Xp cd'en? Eller er det en måte jeg kan få cd'en til å starte?

Ganske fortvilt her... :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet!

Jeg vil anbefale at du laster ned Ultimate Boot CD og kjører diagnoseprogram for harddisken din fra den. (For å brenne den ut, så velger du for eksempel Brenner -> Brenn Image i Nero)

Du kan også formatére partisjonen fra Ultimate Boot CD. Det gjør du ved å velge F6, så F1 (FreeDOS). Etter at du har så trykket enter en del ganger, så har du kommet inn i en klone av MS-DOS. Her kan du bruke DOS-kommandoer, og formatére ved hjelp av:

format c:

Om noe her var uklart, så er det bare å spørre.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...